ایجاد سیل نقدینگی توسط فدرال رزرو و تتر

اخبار تتر |همتاپی

همزمان با آشفتگی و نگرانی‌های ایجاد شده در سیستم بانکی، و در پی افزایش تقاضای کاربران، تتر (Tether) اقدام به عرضه میلیارد‌ها دلار توکن USDT نمود.

علی رغم تلاش فدرال رزرو برای تزریق نقدینگی به بازار، اما وحشت سرمایه گذاران نسبت به بانکداری سنتی همچنان پابرجا است.

برای خرید و فروش تتر در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم تتر بخرم

تتر، شرکت سازنده پرکاربردترین استیبل کوین بازار یعنی USDT، در ماه مارس (اواسط اسفند تا اواسط فروردین) 9.7 میلیارد توکن USDT را تولید و صادر کرده است. با در نظر گرفتن چاپ 400 میلیارد دلار توسط فدرال رزرو در بازه زمانی مشابه، اقدام تتر بسیار جالب توجه است.

عرضه این میزان Tether، به معنی افزایش تقاضای سرمایه گذاران، همزمان با بحران بانکی پیش آمده برای بانک‌های سیلیکون ولی (Silicon Valley)، سیلورگیت (Silvergate)، سیگنیچر (Signature) و فرست ریپابلیک بانک (First Republic Bank)، و البته سقوط بانک کردیت سوئیس (Credit Suisse) و دریافت کمک مالی از رقیب خود یعنی UBS بوده است.

متزلزل شدن اعتماد به بانک‌ها و وادار نمودن فدرال رزرو به تزریق 400 میلیارد دلار به بازار طی 2 هفته، از جمله عواقب این تحولات بوده است.

تراز فدرال رزور | همتاپی

تراز فدرال رزرو

به نظر می‌رسد که این طوفان جدی، برای استیبل کوین‌ها و حتی سایر ارزهای دیجیتال، یک موهبت بوده است. علی رغم حملات متعدد رسانه‌های مختلف علیه تتر، میزان تقاضا برای استیبل کوین این شرکت هنگ کنگی همچنان در حال افزایش است.

ارزش بازار تتر | همتاپی

ارزش بازار تتر

ایالات متحده، غول سازنده استیبل کوین تتر‌ را مورد هدف قرار داده است

وال استریت ژورنال یکی از سرسخت‌ترین منتقدان تتر بوده و اقدامات این شرکت را مشکوک و مرتبط با فعالیت‌های تروریستی می‌داند. این رسانه، با انتشار مطالب و داستان‌های متعدد در ماه‌های اخیر، سعی در زیر سوال بردن و خدشه دار کردن اعتبار و قاونی بودن این استیبل کوین داشته است.

مقاله پیشنهادی: تتر چیست

در تاریخ 3 مارس، وال استریت ژورنال به افشای اطلاعاتی در مورد معاملات برخی شرکت‌ها با استفاده از تتر و در صرافی بیت فینکس (تتر و بیت فینکس هر دو زیر مجموعه یک شرکت  بزرگتر هستند) پرداخته بود. این گزارش حاوی اطلاعاتی در مورد تلاش آنها برای حفظ ارتباط با سیستم بانکی جهانی بود. بنابر ادعای این مقاله، حامیان تتر، اقدام به کلاهبرداری نموده‌اند.

مطالب مرتبط: پشتوانه تتر چیست و چه کسی اعتبار تتر را تضمین می‌کند؟

ظاهراً آن‌ها ضمن جعل اسناد، از شرکت‌های صوری برای مواجهه با تحقیقات نهاد‌های قانونی استفاده کرده‌اند. تحقیقاتی که به رهبری دفتر دادستانی منطقه منهتن انجام شده است..

در گزارش وال استریت ژورنال همچنین آمده است: این شرکت‌ها اغلب هویت خود را پشت شرکت‌ها یا افراد دیگر پنهان می‌کردند. استفاده از اشخاص ثالث در برخی مواقع باعث ایجاد مشکلاتی از جمله توقیف صدها میلیون دلار از دارایی  و یا ارتباط با یک سازمان تروریستی خاص می شد.

تتر در پاسخ به این اتهامات و همچنین سایر گزارش‌های وال استریت ژورنال، بیانیه قاطعی صادر نموده و با انتشار مطلبی در وبسایت خود، اعلام کرده است که این نشریه، در مورد اینکه چه شرکتی را مورد تحقیق و تفحص قرار دهد، رویکرد گزینشی و دلخواه دارد.

تتر همچنین اعلام کرده است: شرکت Tether همچنان هدف اتهامات و گزارشات منسوخ، نادرست و گمراه کننده وال استریت ژورنال است. تجربه اتفاقات چشمگیری مانند شکست FTX، سلسیوس و جنسیس نشان داد که تمرکز این نشریه همواره بر روی اهداف اشتباه بوده است.

به گفته این غول سازنده استیبل کوین، اقدامات مغرضانه رسانه‌های قدیمی مانع ادامه تلاش آن‌ها برای ایجاد یک زیرساخت مالی جهانی نخواهد شد. با این حال، تا زمان انتشار این خبر، تتر از بیان توضیحات بیشتر خودداری نموده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتا پی

منبع: beincrypto.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *