صرافی کوینکس به کاربران اطمینان خاطر داد؛‌ نگران دارایی‌هایتان نباشید!

هک صرافی کوینکس | همتاپی

صرافی کوینکس (CoinEx) به کاربران خود اطمینان خاطر داد که دارایی‌هایشان در وضعیت امن به سر می‌برند. این صرافی در ادامه وعده داد که هرگونه زیان ناشی از این نفوذ امنیتی را جبران خواهد کرد.

طبق آخرین اخبار، به دلیل سوء استفاده امنیتی از کیف پول‌های گرم صرافی کوینکس، وضعیت بی‌ثبات و ناپایداری بر این صرافی ارز دیجیتال حاکم شده است. در روز سه‌شنبه، این صرافی متوجه برداشت‌های غیرعادی شد و بلافاصله به آن واکنش نشان داد. در ادامه نیز یک کارگروه ویژه برای بررسی دقیق این موضوع تشکیل شد.

هنوز آمار دقیقی از زیان‌ها منتشر نشده است

اگرچه هنوز محاسبه خسارت‌های مالی این حادثه در دست بررسی است، اما گزارش‌های اولیه مقدار آن را ۲۸ میلیون دلار تخمین می‌زنند. از طرفی، صرافی کوینکس بر این نکته تأکید دارد که دارایی تمام کاربران کاملاً امن و دست‌نخورده باقی مانده است. این صرافی متعهد شد که هرگونه زیان ناشی از این نفوذ امنیتی را برای طرفین ذینفع جبران خواهد کرد.

[مطالب مرتبط: تحلیل قیمت بیت کوین؛ چرا تا ۲۴،۰۰۰ دلار ریزش خواهیم داشت؟]

نفوذ امنیتی اخیر تنها یکی از چالش‌های صرافی کوینکس است

این حادثه امنیتی ناگوار تنها یکی از چالش‌های متعددی است که صرافی کوینکس با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند. این صرافی ارز دیجیتال به اتهام نقض قوانین ثبت کسب‌وکار توسط دادستان کل نیویورک تحت پیگرد قانونی قرار دارد.

کوینکس نیز با وجود این موانع و دست‌اندازها، باز هم پایبند برنامه‌های گسترش استراتژیک خود است. این پلتفرم اخیراً اعلام کرد که برای تقویت اکوسیستم معامله ارزهای دیجیتال خود با یک کنفرانس وب ۳ وارد همکاری شده است.

در این حادثه، ارزهای دیجیتال اتریوم (ETH)، ترون (TRX) و پالیگان (MATIC) به سرقت رفتند. به محض وقوع این حادثه، کوینکس به‌صورت موقت اقدام به تعلیق تمام واریز و برداشت‌ها کرد.

علاوه بر این طبق گزارشات، دارایی‌های کیف پول‌های گرمی که در خطر بودند به یک کیف پول سرد امن انتقال یافتند. در حال حاضر دارایی‌های این کیف پول سرد در حدود ۸۹ میلیون دلار ارزش دارند. با این حال هنوز هیچ گزارش رسمی در مورد این نفوذ امنیتی منتشر نشده است.

کارشناسان بر این عقیده‌اند که برای جلوگیری از حوادث مشابه صرافی کوینکس، باید اقدامات امنیتی را در دستور کار قرار داد. در صورتی‌که این صرافی بتواند این وضعیت بی‌ثبات را با موفقیت مدیریت کند، بر اعتبار بلندمدت و اعتماد مشتریان خود تأثیر قابل توجهی خواهد گذاشت.

دقیقاً زمانی‌که صرافی کوینکس در تلاش بود زیرساخت امنیتی خود را تقویت کند، با این بحران مواجه شد. ایجاد تعادل میان طرح‌های توسعه جاه‌طلبانه و پروتکل‌های امنیتی دقیق و سختگیرانه بیش از هر زمان دیگری برای این صرافی اهمیت دارد. در حال حاضر این صرافی با چالش تقویت تدابیر امنیتی و بازیابی اعتماد کاربران خود مواجه است.

با این حال، صرافی کوینکس در تلاش است تا به کاربران خود اطمینان دهد که دارایی‌هایشان در امان است. برنامه‌های اقدام فوری و جبران کامل زیان مشتریان، گواهی بر تلاش این صرافی ارز دیجیتال است.

به نظر شما این خبر چه تاثیری بر آینده بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: coingape
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *