ریزش قیمت چین لینک علی رغم اخبار مثبت درباره استیکینگ چین لینک

ریزش قیمت چین لینک علی رغم اخبار مثبت درباره استیکینگ چین لینک | همتاپی

اکوسیستم چین لینک به تازگی میزبان رویدادی جدیدی با هدف راه اندازی قابلیت استیک توکن چین لینک (سرمایه گذاری به روش قفل کردن دارایی‌ها در یک قرارداد هوشمند) بوده است. با راه اندازی قابلیت استیک کردن توکن چین‌ لینک، سرمایه گذاران به انباشت و خرید چین لینک روی می‌آورند، اما آیا این رویداد، مصداق عبارت معروف خرید با شایعه و فروش با خبر خواهد بود؟

چین لینک در آغاز ماه دسامبر روزهای شلوغی را سپری کرده است. رویداد سپرده‌گذاری و استیک چین‌ لینک از تاریخ 6 دسامبر (15 آذر) آغاز شده و پذیرش توکن تا 8 دسامبر (17 آذر) ادامه خواهد داشت. به گفته توسعه دهندگان، قابلیت استیک کردن باعث افزایش امنیت اکوسیستم نودهای شبکه و مکانیزم هشدار چین لینک می‌شود.

استیک کنندگان از سپرده گذاری توکن‌های خود، پاداش دریافت خواهند کرد. این پاداش در ازای کمک آنها به افزایش ایمنی شبکه از طریق هشدارهای به موقع و معتبر و همچنین حفاظت در برابر اسلشینگ (جریمه اعتبار سنج‌ها در اثبات سهام) و ضرر و زیان در آینده خواهد بود.

راه اندازی شبکه اصلی یا مِین نت (Mainnet) و ارائه پاداش استیک از جمله عواملی هستند که همواره باعث افزایش فعالیت شبکه می‌شوند و داده‌های شرکت تحلیلی Arkham نیز گواه افزایش شدید قیمت چین لینک پس از چنین رویدادهایی است.

رویداد استیک چین لینک از 19 ساعت پیش آغاز شده است و سیل توکن‌های کاربران (بیش از 11 میلیون توکن) به سمت این قرارداد هوشمند سرازیر شده است. این یعنی بیش از 77.7 میلیون دلار سرمایه به این قرارداد تزریق شده است. اولین و بزرگترین واریز توکن تا پیش از این، تعداد 500 هزار لینک به ارزش 3.64 میلیون دلار بود

منبع: حساب کاربری شرکت Arkham در تاریخ 7 دسامبر (16 آذر)

در حالی که نود‌های چین‌ لینک از تاریخ 3 اکتبر (11 مهر) بدون سقف و محدودیت به این قابلیت دسترسی داشتند، اما دسترسی اولیه برای سایر کاربران دارای سقف و محدودیت 7,000 توکن چین لینک (LINK) برای هر نفر بود. با این وجود، این رویداد توانست توجهات بسیاری را به خود جلب کند، به طوریکه در تاریخ 6 دسامبر بیش از 11 میلیون توکن در این برنامه ثبت شد.

مقاله پیشنهادی: چین لینک چیست

فاز دوم برنامه استیک چین‌‌ لینک از 8 دسامبر (17 آذر) آغاز خواهد شد و در این مرحله، حداقل میزان قابل سپرده گذاری از 1 چین‌ لینک به 0.1 چین لینک کاهش خواهد یافت. در حال حاضر سقف کلی در نظر گرفته شده برای این برنامه برابر 25 میلیون توکن LINK است.

در عین حال و با وجود استقبال کاربران از فاز عمومی این رویداد، توکن چین لینک با اصلاح 4 درصدی قیمت پس از 6 دسامبر مواجه شد.

افزایش صدور چین لینک باعث ترس سرمایه گذاران خواهد شد

چین لینک برای ترغیب سرمایه گذاران اولیه، عددی را به عنوان حداقل میزان صدور و تولید توکن پاداش در نظر گرفته است. به این ترتیب که اعضاء حاضر در این برنامه حداقل 5 درصد سود سالانه دریافت خواهند کرد و این میزان برای نودها نیز حداقل 7 درصد تضمین شده است. همچنین استیک کننده‌ها 0.25 به عنوان کارمزد به نودها خواهند پرداخت. با این شرایط، این احتمال وجود دارد که در صورت عدم وجود کارمزد کافی برای پرداخت پاداش‌ها، روند تولید چین‌ لینک به شدت تورمی شود.

با وجود اینکه پاداش استیک کردن به مدت 9 الی 12 ماه در شبکه قفل خواهد شد، اما واکنش قیمت چین لینک نسبت به بروزرسانی‌های گفته شده، مطابق انتظارات نبود.

قیمت چین‌ لینک پس از رسیدن به بالاترین حد 3 ماه اخیر در محدوده 9.3 دلار، در تاریخ 7 دسامبر (16 آذر) و پس از راه اندازی فرایند استیک، تا 6.8 دلار سقوط کرد. این سقوط در حالی اتفاق افتاد که میزان فعالیت‌های مرتبط با این توکن در رسانه‌های اجتماعی با افزایش چشمگیری همراه بود.

 قیمت لینک و میزان فعالیت مرتبط به لینک در فضای مجازی | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

 قیمت لینک و میزان فعالیت مرتبط به لینک در فضای مجازی

رِی سالموند (Ray Salmond)، مدیر بازاریابی کوین تلگراف در این رابطه گفت:

به نظر می رسد کاهش قیمت رمزارزها مربوط به موضع محتاطانه معامله گران در آستانه جلسه بعدی فدرال رزرو در تاریخ 13 دسامبر (22 آذر) است. اگر دقیق‌تر بررسی کنیم، باید بگوییم عواملی مانند بروزرسانی شبکه اصلی و رویداد استیک، مصداق واقعی عبارت معروف خرید با شایعه و فروش با خبر هستند، و شاهد هستیم که چین لینک هم از این قضیه مستثنی نبوده است. همزمان توکن ApeCoin نیز شرایط مشابهی را تجربه نموده و در آستانه رویداد استیک، با افت قیمت همراه شده است. نمودارهای تحلیل قیمت چین لینک نشان می‌دهد در محدوده رنج 211 روزه خود بین 9.5 دلار و 5.6 دلار قرار دارد. قیمت چین‌ لینک علاوه بر قرار گرفتن در میدلاین یا قسمت میانی این ناحیه رنج، در حال تست میانگین متحرک 20 روزه است. حمایت های بعدی لینک در محدوده های 6 و 5.5 دلار قرار دارند.

 نمودار روزانه قیمت چین لینک | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

 نمودار روزانه قیمت چین لینک

اگرچه ممکن است فرایند استیک برای بقای اکوسیستم چین لینک مفید باشد، اما در حال حاضر با پاسخ منفی از سوی بازار مواجه شده است.

با ادامه پیشرفت ها و ارائه بروزرسانی های بیشتر، ممکن است سرمایه گذاران به درک عمیق تری از قابلیت ها و فواید استیک کردن پی ببرند و در صورت پایدار بودن میزان تولید توکن لینک، این نوآوری می تواند هم برای سرمایه گذاران و هم برای اکوسیستم سودآور باشد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش چین لینک صرافی ارز دیجیتال همتا پی

منبع: cointelegraph.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با خبر استیک و بالا رفتن ارز چبن لینک من خریدم ولی چرا اخه 🙁