خرید کاردانو و متیک توسط نهنگ‌های ارز دیجیتال افزایش یافت

نهنگ‌های ارز دیجیتال در حال خرید متیک و کاردانو هستند | همتاپی

شرایط بازار ارزهای دیجیتال رو به بهبود است و خوش‌بینی فعالان بازار باعث شده است که از ژانویه نهنگ‌ها به جای فروختن آلت‌کوین‌ها، شروع به جمع‌آوری آن‌ها کنند. اخیراً، توکن‌های آدا (ADA) از شبکه کارد‌انو‌ (Cardano) و متیک (MATIC) از شبکه پالیگان (Polygon) به عنوان دارایی‌های انباشته شده توسط سرمایه گذاران بزرگ ظاهر شده‌اند. 

هفته گذشته وِیل استَیست (WhaleStats) گزارش داد که کاردانو بیشترین معامله را در بین 100 نهنگ برتر شبکه هوشمند بایننس دارد. علاوه بر این، پلتفرم قرارداد هوشمند رقیب یعنی اتریوم نیز در بین 1000 نهنگ برتر در شبکه بایننس بسیار برجسته است. در مورد راه حل‌ لایه 2 این شبکه یعنی پالیگان، علاوه بر اینکه توکن آن تحت انباشت قابل توجهی قرار گرفته است، به یکی از دارایی‌های برتر موجود در حساب 500 نهنگ برتر اتریوم تبدیل شده است. طبق اطلاعات به دست آمده از توییتر وِیل آلِرت (Whale Alert)، یک نهنگ به تنهایی حدود 50 میلیون دلار ارز دیجیتال متیک‌‎ را جابه جا کرده است.

با توجه به اصلاحات اخیر بازار ارزهای دیجیتال، چه چیزی می‌تواند باعث علاقه نهنگ‌ها  شود؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

دلایل خرید کاردانو

رقیب اتریوم می‌تواند از راه اندازی DJED، استیبل کوین شبکه کاردانو، خوشحال باشد. این یکی از مهم‌ترین رویدادها برای جامعه کاردانو بود که در نهایت به نتیجه رسید. بلافاصله پس از راه اندازی DJED، این توکن توانست خزانه ضمانت خود را به راحتی پر کند. به عنوان مثال، این استیبل کوین توانست بیش از 29 میلیون توکن کاردانو را جذب کند و به نرخ وثیقه 643 درصد از 800 درصد دست یابد.

با توجه به اینکه DJED یک دارایی پایدار و یک پروژه مهم در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است، موفقیت این استیبل کوین ممکن است بر خرید نهنگ‌ها تأثیر بگذارد. DJED ممکن است در حال حاضر بر ارزش کل قفل شده کاردانو (TVL) نیز تأثیر بگذارد. زیرا از زمان آغاز عرضه این استیبل کوین، TVL این آلتکوین 39 درصد رشد کرده است. 

سایر تحولات نیز ممکن است توجه نهنگ‌ها را به این دارایی جلب کند. یکی از مسائلی که باید به آن توجه کرد، ورود شبکه اصلی Liqwid به استفاده از این دارایی است.  Liqwid یک پلتفرم غیرمتمرکز است که راه حل‌های نقدینگی را برای منحنی‌های نرخ بهره ارائه می‌دهد. به عنوان یک پروتکل نقدینگی بدون نیاز به واسطه، کاربران می‌توانند به عنوان وام دهندگان، تامین کنندگان نقدینگی یا وام گیرندگان همراه با وثیقه در این پلتفرم فعالیت کنند. 

علاوه بر این، انتظار می‌رود که کاردانو با به‌روزرسانی  ویژگی‌های جدیدی را به زبان برنامه‌نویسی قرارداد هوشمند خود یعنی پلوتوس (Plutus) اضافه کند. یکی از مهمترین بروزرسانی‌های پیش‌روی این شبکه، معرفی پشتیبانی بومی از امضاهای Schnorr و منحنی Secp256k1 (که در بیت کوین و Wanchain استفاده می‌شود) خواهد بود. این مسئله‌ می‌تواند بلاکچین کاردانو را با شبکه‌‎هایی که از این امضاها استفاده می‌کنند، سازگارتر کند.

دلایل خرید پالیگان

در همین حال، پالیگان به دلیل مشارکت‌های خود در پروژه‌های پیشرو، مانند مشارکت در پروژه Doritos برای ایجاد توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) برای استودیو Doritos Triangle  که یک استیج کنسرت مجازی است، متمایز بوده است. این پلتفرم لایه 2 نیز در ماه ژانویه تحت یک هارد فورک قرار گرفت که عملکرد شبکه و سیستمِ هزینه‌ی گس را بهبود بخشید.

 از آن‌جایی که کارمزد تراکنش همیشه موضوع مهمی بوده است، این بهبود ممکن است کاربران بیشتری را به سمت پالیگان بکِشد. شبکه پالیگان همچنین در حال آماده شدن برای ورود zkEVM، اولین zk-Rollup اوپن سورس (منبع باز) است که تجربه‌ای بدون دردسر را بدون به خطر انداختن امنیت به کاربران ارائه می‌دهد. zkEVM سازگاری کاملی با ماشین مجازی اتریوم (EVM) خواهد داشت و به کاربران این امکان را می‌دهد تا تجربیات متفاوتی را با این پلتفرم قرارداد هوشمند پیشرو در صنعت ارزهای دیجیتال داشته باشند. در نتیجه، انباشت اخیر آدا (ADA) و متیک (MATIC) توسط سرمایه گذاران بزرگ، علاقه رو به رشد فعالان به این آلت کوین‌ها را برجسته می‌کند. از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال به تکامل خود ادامه می‌دهد، جالب است که ببینیم این آلت‌کوین‌ها در بلندمدت چگونه عمل خواهند کرد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش کاردانو صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *