آیا قیمت متیک می‌تواند سطح حمایت ۰.۷۵ دلاری را بشکند؟

آیا قیمت متیک می‌تواند سطح حمایت 0.75 دلاری را بشکند؟ | همتاپی

قیمت متیک به تتر (MATIC/USDT) از اواخر ژوئیه تا اواسط اوت به‌طور کامل در الگوی کنج صعودی قرار داشته است. شکل‌گیری این الگوی نزولی بعد از یک رالی بازیابی قیمت طولانی، نشانه از بین رفتن مومنتوم صعودی است.

در تاریخ پانزدهم اوت (24 مرداد) قیمت متیک از نقطه تلاقی مقاومت 1 دلاری، میانگین متحرک نمایی 200 روزه و خط روند مقاومت، عقب نشست و یک چرخه نزولی را در الگوی کنج فعال کرد.

قیمت ارز دیجیتال پالیگان (MATIC) از هفته گذشته 26٪ کاهش یافته است. فاز اصلاح، قیمت ماتیک را به سطوح فیبوناچی اصلاحی 0.382 گره زده است. حجم معاملاتی روزانه ارز دیجیتال ماتیک با کاهش 20.2 درصدی به  553.2 میلیون دلار رسیده است.

نمودار قیمت متیک به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت متیک به دلار. منبع: تریدینگ ویو

در خلال وضعیت اصلاح بازار ارزهای دیجیتال، قیمت متیک یک شکست نزولی از خط روند حمایتی الگو را ایجاد کرد. 

تکمیل این الگو در کنار تصمیم اخیر بانک مرکزی ایالات متحده برای افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر، شتاب فروش را تسریع کرد. در نتیجه، رالی بعد از شکست منجر به افزایش 18 درصدی قیمت‌ها شد؛ به طوری‌ که قیمت متیک به سطح حمایت منطقه‌ای 0.762 دلار رسید.

این سطح حمایت، فاز اصلاح فعلی را متوقف کرد و قیمت‌ متیک‌ را به 4.35٪ بالاتر بازگرداند؛ به صورتی که اکنون خرید و فروش متیک با قیمت 0.8 دلار انجام می‌شود. با این وجود، کندل صعودی با حجم فعالیت پایین حمایت می‌شود که حاکی از ضعف جریان صعودی است.

بنابراین یک برگشت صعودی احتمالی از سطح 0.762 دلار می‌تواند باعث یک رالی موقت برای تثبیت فروش افراطی شود. علاوه بر این، رالی جبرانی احتمالاً به مقاومت ترکیبی 0.875 دلار و میانگین متحرک نمایی 20 روزه خواهد رسید.

مقاله پیشنهادی: پالیگان چیست

اگر فروشندگان قیمت متیک را پایین‌تر از مقاومت وارونه 0.875 دلار نگه دارند، افت قیمت احتمالی می‌تواند حمایت 0.762 را بشکند و اصلاح فعلی را تا سطح 0.673 دلار ادامه دهد.

در مقابل اگر رالی جبرانی، کندل بسته شدن بالای 0.875 دلار را ثبت کند، خریداران فرصت دیگری برای برگرداندن قیمت 1 دلار بدست خواهند آورد.

اندیکاتورهای مهم تحلیل تکنیکال متیک

میانگین متحرک نمایی (EMA): قیمت متیک از شیب میانگین متحرک نمایی 200 روزه بازگشته که حاکی از یک روند نزولی کلی است. سقوط قیمت پالیگان به زیر میانگین 20 روزه، فرصت‌های معاملاتی بیشتری برای فروشندگان فراهم می‌کند.

اندیکاتور ورتکس: یک گستره وسیع بین شیب VI+ و VI- بعد از یک کراس اور نزولی نشانه افزایش فشار فروش در بازار است. این اندیکاتور نیز نظریه اصلاح قیمت را تقویت می‌کند.

سطح مقاومت کلیدی قیمت‌ متیک: 0.875 و 1 دلار

سطح حمایت کلیدی قیمت متیک: 0.762 و 0.673 دلار

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش متیک صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *