خرید و فروش با ارزهای دیجیتال بویژه تتر در زندگی روزمره لبنانی‌ها

خرید و فروش با ارزهای دیجیتال بویژه تتر در زندگی روزمره لبنانی‌ها | همتاپی

شهروندان لبنانی به‌طور گسترده و فعال از پرداخت با ارز دیجیتال به خصوص تتر (USDT) استفاده می‌کنند. به گزارش CNBC، لبنان بعد از ترکیه دومین کشور از لحاظ کل تراکنش‌های ارز دیجیتال دریافتی از سایر کشورها است.

با فراگیری ابرتورم در لبنان، مردم این کشور برای گذران معاش در بلندمدت به مکانیزم‌های غیرمتمرکز از جمله ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند. شهروندان لبنانی شروع به پذیرش پرداخت‌های ارز دیجیتال کرده‌اند؛ تا حدی که امروزه این پرداخت‌ها به بخش جدایی ناپذیر زندگی روزمره‌شان تبدیل شده است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

به گزارش CNBC، شهروندان لبنانی در تلاش برای مقابله با ابرتورمی که برای سال‌ها گریبان‌گیر این کشور بوده، به ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.

مردم لبنان بعد از تشدید بحران اقتصادی، به ارزهای دیجیتال به خصوص تتر روی آورده‌اند

در میانه ابرتورم و هرج و مرج در لبنان، تقاضا برای تتر بسیار بالاست و می‌توان با آن در کافه‌ها، حمل و نقل و مغازه‌های لوازم الکترونیکی پرداخت انجام داد. یک رستوران می‌گوید حدود 30٪ پرداختی‌ها با کریپتو انجام می‌شود: ما در موبایل‌هایمان سپرده‌گذاری می‌کنیم (به جای بانک‌ها).

لبنان، اکنون آماده پذیرش پرداخت با تتر(USDT) است و با تبدیل آن به بخش بزرگی از زندگی روزمره، به تدریج به ارزهای دیجیتال عادت می‌کند. بخش دیگری از این گزارش به نحوه شروع پذیرش پرداخت با تتر در میان شهروندان لبنانی می‌پردازد که اکنون به یک مدل پرداخت پذیرفته شده تبدیل شده است.

مطالب مرتبط: تتر (Tether) چیست؟ از مفاهیم پایه تا معامله تتر

براساس این گزارش، همه مغازه‌های لوازم الکترونیکی، کافه‌ها و رستوران‌های بزرگ پرداخت با ارز دیجیتال را می‌پذیرند چون پوند لبنان مرتباً به کف‌های قیمتی جدید سقوط می‌کند. این گزارش همچنین به تفصیل توضیح می‌دهد مردم لبنان چطور شروع به استفاده از تتر برای خرید مایحتاج روزانه از جمله خواربار و غذا کرده‌اند.

در بخشی از گزارش CNBC آمده است:

استفاده از تتر بسیار متداول است. کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌های لوازم الکترونیکی زیادی هستند که تتر را برای پرداخت می‌پذیرند؛ بنابراین پرداخت با پس‌انداز بیت کوین به جای ارز فیات راحت است. در حال حاضر، دولت مشکلات بسیار بزرگتری نسبت به پذیرش ارز دیجیتال در بعضی از فروشگاه‌ها دارد.

به گزارش بانک جهانی، لبنان یکی از شدیدترین بحران‌های اقتصادی را تجربه می‌کند که به دنبال جنگ و ناآرامی‌های داخلی چندین ساله در این کشور، ایجاد شده است.

بانک جهانی می‌گوید بحران اقتصادی و مالی لبنان، یکی از بدترین بحران‌های دیده شده در جهان از دهه 1850 میلادی تا کنون است. سازمان ملل تخمین می‌زند تاکنون 78٪ جمعیت لبنان به زیر خط فقر سقوط کرده‌اند. طبق برآورد پایگاه تحلیلی گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، ضرر بانک‌های داخلی بین 65 تا 70 میلیارد دلار است؛ رقمی معادل چهار برابر کل تولید ناخالص ملی لبنان. براساس پیش بینی موسسه Fitch، نرخ تورم این کشور،امسال 178٪ افزایش می‌یابد (بدتر از هر دو کشور ونزوئلا و زیمباوه) و پیام‌های متناقضی از سوی مقامات ارشد دولت درباره ورشکستگی رسمی کشور به گوش می‌رسد.

اما در بحبوحه این بحران مالی و آشفتگی اقتصادی، امید شهروندان لبنانی به ارزهای دیجیتال است. برخی از شهروندان شروع به استخراج حرفه‌ای ارز دیجیتال کرده‌اند تا سود قابل توجهی کسب کنند. قیمت پایین برق در این کشور، مزیت بزرگی برای این ماینرها است که خواهان به حداکثر رساندن سودشان هستند.

نیکلاس شبفر (Nicholas Shafer)، استاد دانشگاه آکسفور که درباره استخراج ارز دیجیتال در لبنان تحقیق می‌کند، در این باره می‌گوید:

 اگر دستگاه‎ها را داشته باشید و برق داشته باشید، پول هم گیرتان می‌آید.

براساس پایگاه تحلیلی Chainanalysis، لبنان یک افزایش مهم 14 درصدی در کل تراکنش‌های ارز دیجیتال پردازش شده در کشور را ثبت کرده است. این کشور بعد از ترکیه، از لحاظ حجم ارز دیجیتال دریافت شده از سایر کشورها در رتبه دوم قرار دارد.

یک شهروند لبنانی به پایگاه خبری CNBC گفته است:

اگر پول‌تان در بانکی در لبنان باشد، کلاً از دست می‌رود. چه کسی می‌داند چقدر از آن را دوباره خواهید دید؟ در همین اثنا، قیمت بیت کوین در بازار جهانی بالا و پایین می‌رود اما اگر بیت کوین‌هایتان را با مدل Self-Custody نگه دارید، همیشه آن را به شکل یک دارایی در اختیار دارید و می‌توانید به دلخواه‌تان آن را خرج کنید و به هرجای دنیا که خواستید بفرستید. بیت کوین در مقایسه با ارز فیات، قدرت‌های حیرت‌انگیزی دارد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: en.ethereumworldnews.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام خسته نباشید،برای خرید تتر از شما محدودیت داریم؟در روز چقدر میتونم بخرم یا بفروشم.

  2. نظرتون در رابطه با قیمت تتر چیه؟الان قیمت تتر ۳۶هزارع،بالاتر هم میره؟

  3. اگه از صرافی همتا مقدار زیادی تتر بخریم و نگهداری کنیم مالیات بهش تعلق میگیره