جریمه ۴ میلیارد دلاری بایننس و تاثیر آن بر روی BNB

بی ان بی

صرافی بایننس یکی از مجموعه‌های بزرگ در دنیای ارز های دیجیتال است که با چالش‌های ایجاد شده از سوی نهاد‌های قضایی ایالات متحده مواجه شده‌است. به گزارش بلومبرگ، وزارت دادگستری ایالات متحده به تازگی اعلام کرده است که در قبال دریافت مبلغ 4 میلیارد دلار از بایننس، به تحقیقات خود پیرامون فعالیت‌های این صرافی پایان خواهد داد. در پی انتشار این خبر، قیمت ارز دیجیتال اختصاصی این صرافی، یعنی BNB با جهش قابل توجهی مواجه شد و به بالاترین سطح خود از ماه ژوئن رسید.


پس از انتشار گزارش بلومبرگ در مورد درخواست 4 میلیارد دلاری وزارت دادگستری برای خاتمه دادن به تحقیقات خود در مورد صرافی بایننس، قیمت BNB در روز گذشته 7 درصد افزایش پیدا کرد.
براساس داده‌های Cointelegraph Markets Pro، در تاریخ 20 نوامبر (29 آبان) و پس از انتشار خبر مربوط به مذاکرات بایننس برای حل و فصل تحقیقات وزارت دادگستری، تنها در 30 دقیقه شاهد رشد 6 درصدی قیمت BNB و رسیدن آن به 262 دلار بودیم. لازم به ذکر است که در حال حاضر صرافی بایننس با اتهاماتی مانند نقض تحریم‌ها، پولشویی و کلاهبرداری مواجه است.
4 ساعت پس از این اتفاق، قیمت BNB تا 252 دلار کاهش پیدا کرد، اما بلافاصله در جهش دوم قیمت این ارز شاهد رسیدن آن به 266 دلار بودیم. سطحی که از تاریخ 7 ژوئن، یعنی دو روز پس از اعلام شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه بایننس و مدیرعامل این صرافی، بی‌سابقه بوده است. در این شکایت، صرافی بایننس به نقض قوانین مالی متعددی متهم شده است.

نمودار بی ان بی
رشد 7 درصدی قیمت BNB – منبع: Cointelegraph Markets Pro

نگذار دارایی هات از دست بره

در میان 75 ارز دیجیتالی که بالاترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده‌اند، ارز بومی صرافی بایننس با بیشترین درصد افزایش قیمت در 24 ساعت گذشته همراه بوده است. ارز دیجیتال BNB در حال حاضر بازاری به ارزش بیش از 40 میلیارد دلار را در اختیار داشته و در رده چهارم این لیست قرار دارد.
علی رغم رشد اخیر قیمت BNB، این ارز همچنان 61.4 درصد پایین‌تر از سقف تاریخی 686 دلار در تاریخ 10 مه 2021 خرید و فروش می‌شود. با این حال میزان رشد این توکن از ابتدای سال جاری تاکنون نیز حدود 6.5 درصد بود.
یکی از سناریوهای مربوط به حل و فصل پرونده بایننس، پرداخت جریمه 10 رقمی و سپس کسب اجازه فعالیت در آمریکا با رعایت شرایط و ضوابط خاص خواهد بود.
به گزارش بلومبرگ، احتمال دارد که اطلاعیه مربوط به مصالحه بایننس و دادگاه، بزودی و در روز‌های پایانی ماه جاری اعلام شود.
در صورت پرداخت این مبلغ توسط بایننس، این عدد یکی از سنگین‌ترین جریمه‌هایی خواهد بود که در پرونده‌های کیفری حوزه ارز های دیجیتال پرداخت شده است.

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *