عبور ارزش ETF بیت کوین بلک راک از ۲ میلیارد دلار

چکیده مطلب:

در روزهای اخیر جریان‌های ورودی و بهبود قیمت بیت کوین در 26 ژانویه (6 بهمن) به عملکرد ETF بلک راک کمک کرد و بلک راک تنها دو هفته پس از عرضه در نزدک، به ۲ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) رسید.

عبور ارزش ETF بیت کوین بلک راک از 2 میلیارد دلار

در روزهای اخیر جریان‌های ورودی و بهبود بیت کوین در 26 ژانویه (6 بهمن) به عملکرد ETF بلک راک کمک کرد.

صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) بلک راک در ۲۶ ژانویه (6 بهمن)، تنها دو هفته پس از عرضه در نزدک(Nasdaq)، به ۲ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) رسید.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط تحلیلگر بلومبرگ، جیمز سیفارت (James Seyffart)، عملکرد قیمت بیت کوین (BTC) این صندوق به 2.11 میلیارد دلار رسانده است. 

طی هفت روز پس از شروع فروش در پی راه اندازی ETFها در 11 ژانویه، این اولین بار است که قیمت این ارز دیجیتال از 42000 دلار عبور کرد.

پشت دست بیت کوین بازی کردن

“دارایی های تحت مدیریت” اصطلاحی است که برای توصیف کل ارزش بازار تمام دارایی‌های مالی نگهداری شده توسط یک صندوق از طرف مشتریانش استفاده می‌شود. این بدان معناست که صندوق بیت کوین آی‌شیرز بلک راک (IBIT) در رقابت برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران پیشرو است و جلوتر از Fidelity’s Wise Origin Bitcoin Fund (FBTC) -با 1.8 میلیارد دلار جریان در 10 روز گذشته- قرار دارد.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

ETF بیت کوین

بلک راک از شهرت بازار خود به عنوان بزرگترین مدیریت دارایی در جهان برای جذب مخاطبان بیشتر به محصول مبتنی بر رمزارز خود استفاده می‌کند.

بر خلاف مدیران دارایی مانند VanEck، که کاربران اولیه و جامعه ارزهای دیجیتال را با تبلیغات تلویزیونی بیت کوین ETF هدف قرار می‌داد، بلک راک تصمیم گرفت با یک ویدیوی دو دقیقه‌ای که یکی از مدیرانش ارزش پیشنهادی بیت‌کوین را توضیح می‌دهد و اینکه سرمایه‌گذاران چگونه می‌توانند از آن استفاده کنند، افراد را جذب کند.

کارمزد سالانه‌ای که صادرکنندگان دریافت می‌کنند نیز ممکن است به جذب سرمایه کمک کند. بلک راک کارمزد خود را برای ای‌تی‌اف iShare مقدار 0.12% برای 12 ماه اول یا تا زمان اولین دارایی‌های تحت مدیریت 5 میلیارد دلار تعیین کرد، سپس قصد دارد آن را به 0.25% افزایش دهد.

چندین صادرکننده دیگر نیز کارمزدهای رقابتی را ارائه می‌کنند، که ARK Invest  مقدار 0.21 درصد، VanEck کارمزد 0.25 درصد و بیت وایز 0.20 درصد می‌باشد. کارمزدهای ETF مستقیماً به سرمایه‌گذاران پرداخت نمی‌شود، بلکه از عملکرد ETF کسر می‌شود که بازده سرمایه‌گذاران را کاهش می‌دهد.

همچنین سیفارت پیش بینی می‌کند که ETFهای بیت کوین در سال اول 10 میلیارد دلار سرمایه جمع آوری کنند.

چنانچه به آینده بیت کوین و تحلیل‌های بلند مدت  آن علاقه‌مندید، سری به صفحه آینده بیت کوین بزنید؛ همچنین ما در همتاپی به صورت روزانه تحلیل بیت کوین را ارائه می‌دهیم که در این وانفسا و اخبار و ضد و نقیض بیت کوین می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *