بیت کوین در سال ۲۰۲۴ وارد روند صعودی بعدی خود خواهد شد

بیت کوین در سال 2024 وارد روند صعودی بعدی خود خواهد شد | همتاپی

مارک یوسکو (Mark Yusko)، مدیرعامل شرکت مورگان کریک (Morgan Creek)، اعلام کرد که هاوینگ بیت کوین 2024 به روند صعودی بعدی کمک می‌کند، زیرا این رویداد باعث ایجاد اشتیاق فزاینده در بین سرمایه گذاران خواهد شد.

مارک یوسکو، سرمایه گذار آمریکایی و مدیرعامل مدیریت سرمایه مورگان کریک، معتقد است که بیت کوین در سال 2024 وارد روند صعودی بعدی خود خواهد شد.

او همچنین استدلال کرد که قیمت فعلی بیتکوین بسیار پایین است، و ارزش منصفانه آن باید حدود 30,000 دلار باشد.

قیمت بیت کوین در سال 2021 افزایش چشمگیری یافت، به‌طوری‌که در ماه آوریل از 60,000 دلار گذشت و در نوامبر سقف تاریخی حدود 70,000 دلار را ثبت کرد. با این حال، روند بیت کوین از آن زمان معکوس شد و این ارز دیجیتال بیش از 50 درصد از ارزش خود را از دست داد.

به دلیل شرایط نامطلوب اقتصادی و بحران‌های مالی جهانی، قیمت بیت کوین در ماه ژوئن به زیر 18 هزار دلار کاهش یافت.

همه این رویدادهای منفی همراه با کاهش علاقه سرمایه گذاران باعث شد تا کارشناسان متعددی در این زمینه اظهار نظر کنند که زمستان ارزهای دیجیتال بر فضای این بازار حاکم است.

مطالب مرتبط: تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین چیست؟

مارک یوسکو در مصاحبه اخیر خود ادعا کرد که این دوره‌ی‌ کاهش قیمت و بی‌ثباتی به پایان رسیده است. به نظر او بهار فرا رسیده و قیمت بیت کوین نیز بهبود یافته است:

من استدلال می‌کنم که بهار آمده است. اگر به 2 چرخه اخیر نگاه کنید، ما در همان جایی از چرخه قرار داریم که بهار آغاز شد و زمستان به پایان رسید. بهار می‌تواند ماه‌ها طول بکشد. لزوماً قرار نیست یک بازار فوراً یک روند صعودی داشته باشیم.

یوسکو به طور خاص پیش‌بینی کرد که تابستانِ ارزهای دیجیتال در سال 2024 خواهد بود، زمانی که‌ هاوینگ بعدی بیتکوین اتفاق می‌افتد.

هاوینگ بیت کوین رویدادی است که تقریباً هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد و با کاهش نیمی از پاداش‌های بلوک، سرعت ایجاد بیت‌کوین‌های جدید را کاهش می‌دهد. ماینرها در حال حاضر 6.25 بیتکوین به ازای هر بلوک دریافت می‌کنند و این رقم در سال 2024 به 3.125 بیتکوین کاهش می‌یابد.

این رویداد، به عنوان یک حرکت صعودی در نظر گرفته می‌شود، زیرا سرعت تولید کوین‌های جدید را کاهش می‌دهد. در عین حال، اگر تقاضا ثابت بماند یا افزایش یابد، اصول پایه اقتصادی حکم می‌کند که ارزش دارایی نیز باید افزایش یابد.

آیا قیمت بیت کوین (BTC) به 250 هزار دلار خواهد رسید؟

یوسکو به عنوان یک حامی سرسخت دارایی‌های دیجیتال، به ویژه بیتکوین شناخته می‌شود. سال گذشته، او پیش ‌بینی کرد که قیمت بیت کوین می‌تواند تا سال 2026 به 250,000 دلار افزایش یابد. بااین‌حال، او اشاره کرد که این افزایش قیمت با چالش‌هایی همراه خواهد بود.

مطالب مرتبط: احتمال کاهش قیمت بیت کوین تا محدوده ۲۰,۰۰۰ هزار دلاری

او همچنین پیش‌ بینی کرد که ارزش بازار بیت‌کوین با طلا برابری خواهد کرد؛ به عقیده او، بیتکوین به ذخیره‌ عالی ارزش تبدیل شده است و  این ارزدیجیتال هم اکنون در مسیر جایگزینی طلا قرار دارد.

در زمان انتشار مقاله، طبق گزارشِ کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، بیتکوین با قیمت 22,838 دلار خرید و فروش می‌شود که طی 24 ساعت گذشته، به میزان 2.05 درصد کاهش یافته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *