احتمال کاهش قیمت بیت کوین علی‌رغم تلاش برای عبور از مقاومت‌های کلیدی

احتمال کاهش قیمت بیت کوین علی‌رغم تلاش برای عبور از MA200 | همتاپی

آلتکوین‌ها در هفته گذشته قدرتمند ظاهر شدند، به‌طوری‌که قیمت اتریوم (ETH) از 1,500 دلار عبور کرد. اما از سوی دیگر، عملکرد بیت کوین (BTC) نسبتاً ضعیف بوده است.

در حالی که قیمت بیتکوین در هفته گذشته 10 درصد افزایش یافت، اما هم‌چنان با مقاومت قوی در میانگین متحرک 200 هفته‌ای خود مواجه است؛ در زمان نگارش این مقاله، خرید و فروش بیتکوین در سطح 22.102 دلار انجام می‌شود.

اگر بیتکوین نتواند از این سطوح عبور کند، می‌توانیم به زودی انتظار معکوس شدن روند و سیو سود (profit booking) را داشته باشیم. اکنون بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه که برخی از معیارهای درون-زنجیره‌ای برای آینده بیتکوین پیش بینی می‌کنند.

معیارهای درون-زنجیره‌ای بیتکوین (BTC)

بیتکوین در حال حاضر کمتر از قیمت تحقق‌یافته (realized price) آن خرید و فروش می‌شود. روندهای تاریخی نشان می‌دهد که این حالت در چرخه‌های نزولی گذشته، دوره انباشت بوده است. با در نظر گرفتن چرخه‌های نزولی قبلی، میانگین زمان سپری شده بیتکوین زیر قیمت تحقق‌یافته آن 197 روز است. گلس‌نود (Glassnode) می‌گوید که در طول بازار خرسی سال 2022، قیمت بیتکوین فقط 35 روز کمتر از قیمت تحقق‌یافته آن بوده است.

تعداد روزهایی که قیمت بیت کوین (BTC) کمتر از قیمت تحقق‌‌یافته آن بوده است | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

تعداد روزهایی که قیمت بیت کوین (BTC) کمتر از قیمت تحقق‌‌یافته آن بوده است. منبع: گلس‌نود

از سوی دیگر، گلس‌نود توضیح می‌دهد که نسبت «ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته» (MVRV) بیتکوین به زیر عدد 1.0 رسیده است. نسبت‌های پایین MVRV نشان می‌دهد که قیمت فعلی بازار، کمتر از قیمت خرید سرمایه گذاران درون-زنجیره‌ای است. در حالت ایده آل، نسبت MVRV بالاتر از 1.0 نشان‌دهنده قدرت بازار است. همان‌طورکه گلس‌نود توضیح می‌دهد:

نسبت MVRV در حال حاضر در 0.953 (4.67- درصد زیان تحقق‌نیافته) معامله می‌شود که به اندازه میانگین 0.85 (15- درصد زیان تحقق‌نیافته) که در چرخه‌های نزولی قبلی مشاهده شد، شدید نیست. این وضعیت شاید به معنای آن است که کاهش بیشتر و/ یا ادغام (consolidation) برای تشکیل کف قیمت لازم است. با این وجود، این وضعیت ممکن است نشان‌دهنده وجود حمایت بیشتر از سوی سرمایه گذاران در این چرخه نزولی باشد.

قیمت تحقق‌یافته بیتکوین و نسبت «ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته» (MVRV) | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

قیمت تحقق‌یافته بیتکوین و نسبت «ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته» (MVRV). منبع: گلس‌نود

مطالب مرتبط: هزینه استخراج ۱ بیت کوین (BTC) در سال ۲۰۲۲ چقدر است؟

لارک دیویس (Lark Davis)، تحلیلگر محبوب بازار ارزهای دیجیتال، این حالت را افزایش قیمت در بازار خرسی (نزولی) می‌نامد و به دنبال کنندگان خود پیشنهاد می‌کند که پس از افزایش قیمت اخیر، از معاملات خارج شوند. دیویس در پست توییتر خود نوشت:

احساسات خود را کنترل کنید، این یک افزایش قیمت در بازار نزولی است، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. فرصت‌های زیادی برای انجام معاملات وجود دارد، حتی می‌توانید از برخی معاملات خارج شوید، درهرصورت، با احتیاط حرکت کنید.

در زمان انتشار مقاله، طبق گزارشِ کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، بیتکوین با قیمت 23,740 دلار خرید و فروش می‌شود که طی 24 ساعت گذشته، به میزان 8.79 درصد افزایش یافته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *