علت هجوم کاربران بازار ارز دیجیتال برای خرید بیت کوین چیست؟

هجوم کاربران برای خرید بیت کوین به چه علت است؟

با توجه به انتظار فعالان بازار ارز های دیجیتال برای انتشار اخبار بیت کوین برای  تایید صندوق‌های ETF بیت کوین، وضعیت شاخص ترس و طمع در حالت طمع شدید قرار گرفته است.

در حال حاضر بسیاری از کاربران و کارشناسان حوزه ارز های دیجیتال تمام فعالیت‌های خود را در این بازار متوقف نموده و مشتاقانه منتظر تایید اولین صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس هستند.

پشت دست بیت کوین بازی کردن

بررسی شاخص ترس و طمع بیت کوین نشان می‌دهد که این شاخص در حال حاضر بر روی عدد 76 از 100 شماره ممکن قرار داشته و طمع بسیار شدید را نمایش می‌دهد. نکته جلب توجه این است که عدد فعلی این شاخص، از زمان رسیدن قیمت بیت کوین به سقف تاریخی 69 هزار دلار در اواسط نوامبر 2021 (اواخر آبان 1400) تاکنون بی‌سابقه بوده است.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

شاخص ترس و طمع (FEAR & GREED ) بیت کوین در تاریخ 19 دی

شاخص ترس و طمع (FEAR & GREED ) بیت کوین در تاریخ 19 دی

در تاریخ 4 دسامبر (13 آذر)، قیمت بیت کوین ابتدا از سد مقاومت 40 هزار دلار عبور کرده و سپس خود را به 44 هزار دلار رساند. یک روز پس از این اتفاق، شاخص ترس و طمع عدد 75 را لمس کرد.

پیش از آن و در تاریخ 20 آبان 1400 نیز این شاخص به عدد 77 و طمع بسیار شدید رسید. تنها یک روز پس از این اتفاق، قیمت بیت کوین سقف تاریخی خود را ثبت کرد.

شاخص ترس و طمع بیت کوین ی 12 ماه گذشته

شاخص ترس و طمع بیت کوین ی 12 ماه گذشته

شاخص ترس و طمع بیت کوین با ترکیب داده‌های مربوط به 6 شاخص عملکرد کلیدی بازار، به سنجش احساست حاکم بر بازار ارز های دیجیتال می‌پردازد. این شاخص‌ها و مقادیر مختص هرکدام عبارتند از: نوسانات (25 درصد)، حجم و جهت حرکت بازار (25 درصد)، رسانه‌های اجتماعی (15 درصد)، نظرسنجی‌ها (15 درصد)، تسلط یا دامیننس بیت کوین (10 درصد)، روند کلی بازار (10 درصد).

در تاریخ 15 ژوئن، یعنی هنگامی که شرکت بلک راک (BlackRock) در خواست تاسیس ETF اسپات بیت کوین را به ثبت رساند، شاخص ترس و طمع بر در محدوده ترس و بر روی عدد 41 قرار داشت. اما شش روز بعد و زمانی که چندین شرکت مدیریت دارایی دیگر از BlackRock پیروی کردند، نشانگر این شاخص به 59 (منطقه طمع) رسید.

از لحاظ تاریخی، بالاترین عدد ثبت شده برای این شاخص، عدد 95 در تاریخ 26 ژوئن 2019 بوده است و پایین‌ترین عدد ثبت شده نیز همزمان با سقوط اکوسیستم ترا (Terra) در تاریخ 16 ژوئن 2022 بوده است.

در انتها لازم به ذکر است که قیمت بیت کوین در اواخر روز دوشنبه 18 دی به مرز 47,175 دلار رسید، اما در ادامه و پس از یک اصلاحی جزئی، اکنون در محدوده خرید بیت کوین 46,530 دلار قرار گرفته است.

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. تا حالا فکر میکردم فقط داخل بورس ایران صندوق های ای تی آف وجود داره چقدر خوبه که همه جا این صندوق ها هستش و میتونیم خرید و فروش انجام بدم.