استخراج بیت کوین (BTC) تهدیدی برای محیط زیست محسوب نمی‌شود

استخراج بیت کوین (BTC) تهدیدی برای محیط زیست محسوب نمی‌شود | همتاپی

بر اساس گزارشات اخیر دنیل باتن (Daniel Batten)، سرمایه گذار و تحلیلگر ESG، بیش از نیمی از انرژی مورد استفاده در استخراج ارز دیجیتال بیت کوین از منابع تجدید پذیر تامین می‌شود. 

بر اساس این گزارش، انرژی آبی به تنهایی بیش از 23 درصد از انرژی مورد استفاده در فرایند ماینینگ را تشکیل می‌دهد. پس از آن انرژی‌های بادی، هسته‌ای و خورشیدی در مجموع 26.9 درصد از انرژی مورد نیاز را فراهم می‌کنند. 2.4 درصد دیگر نیز از سایر منابع انرژی تجدیدپذیر تامین می‌شود.

برای خرید و فروش بیت کوین در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

همانطور که خود باتن می‌نویسد، گزارشات قبلی در مورد انرژی مصرف شده در فرایند استخراج بیت کوین منابع خارجی انرژی مثل زغال سنگ را محاسبه نکرده است. همین مسئله باعث شد او باور کند که ادعای مصرف بسیار زیاد زغال سنگ در این فرآیند نادرست است. در واقع، سهم زغال سنگ در استخراج  BTC در حدود 22.92 درصد است، در حالی که گاز طبیعی به عنوان یک منبع انرژی فسیلی، 21.14 درصد از تامین انرژی استخراج بیت کوین را بر عهده دارد. باتن با مقایسه ماینینگ بیت کوین و استفاده از وسایل حمل و نقلی که از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند دریافت که میزان گاز مصرفی برای استخراج این ارز دیجیتال ثابت است، اما زغال سنگ به عنوان منبع انرژی 38 درصد کارایی کمتری پیدا می‌کند.

مطالب مرتبط: استخراج بیت کوین

این تحلیلگر با ارائه چشم‌اندازی برای آینده، انتظار دارد که سهم سوخت‌های فسیلی در استخراج BTC کاهش یابد. طبق مدل پیشنهادی او، سهم انرژی تجدیدپذیر در شبکه بیت کوین حدود 6.2 درصد در سال افزایش می‌یابد. او نتیجه گرفت که افزایش مصرف انرژی‌های آبی، خورشیدی و بادی در استخراج بیت کوین احتمالاً به معنای کاهش سهم ذغال سنگ، گاز و سایر سوخت‌های فسیلی خواهد بود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *