محکومیت جدید بایننس و پرداخت غرامت ۲.۷ میلیارد دلاری

جریمه جدید باینسس

بنابر اعلام دادگاه ایالات متحده، به منظور پایان دادن به اقدامات اجرایی کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC)، صرافی بایننس و مدیرعامل سابق آن چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao یا CZ) به ترتیب ملزم به پرداخت ۲.۷ میلیارد دلار و ۱۵۰ میلیون دلار به این نهاد شده اند.

بر اساس رای صادر شده در یکی از دادگاه‌های ایالات متحده، صرافی بایننس و مدیرعامل سابق آن یعنی CZ محکوم به پرداخت غرامت به CFTC شده‌اند. بر این اساس، صرافی بایننس ملزم به پرداخت ۲.۷ میلیارد دلار  شده است و CZ نیز باید ۱۵۰ میلیون دلار به این کمیسیون پرداخت کند.

انتقال به صفحه استخراج ابری

کمیسیون معاملات آتی کالا ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) اعلام کرد که دادگاه منطقه‌ای شمال ایلینویز رای صادر شده قبلی در مورد شکایت این نهاد بر علیه صرافی بایننس را تایید نموده و بدین ترتیب پرونده شکایت این نهاد از بایننس مختومه خواهد شد.

بر اساس این رای، ژائو و بایننس به نقض قوانین معاملات بورس کالا و مقررات CFTC متهم شدند. بدین ترتیب ژائو محکوم به پرداخت ۱۵۰ میلیون دلار جریمه نقدی شده است و صرافی بایننس نیز محکوم به بازگرداندن ۱.۳۵ میلیارد دلار درآمد غیرقانونی و همچنین پرداخت ۱.۳۵ میلیارد دلار جریمه شده است. [+]

با صدور این احکام پروسه طولانی مدت شکایت CFTC علیه CZ و صرافی بایننس بالاخره مختومه میشود. این نهاد ابتدا در تاریخ ۲۷ ماه مارس (7 فروردین) از صرافی بایننس و مدیرعامل آن CZ به اتهام نقض قوانین فدرال و راه‌اندازی یک بورس مشتقات غیرقانونی شکایت کرده بود.

CZ در تاریخ ۲۱ نوامبر (30 آبان) به عنوان بخشی از توافق گسترده خود با وزارت دادگستری ایالات متحده، وزارت خزانه‌داری این کشور و کمیسیون معاملات آتی بورس کالا، موافقت کرد که از سمت خود به عنوان مدیرعامل صرافی بایننس کناره‌گیری کند.

وی همچنین در همان روز به چند مورد اتهام مدنی و یک اتهام کیفری مربوط به نقض قوانین مبارزه با پولشویی اعتراف کرد.

در تاریخ ۷ دسامبر (16 آذر) طی دستوری به سی زد اعلام شد که تا زمان صدور حکم نهایی در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۲۴ نباید ایالات متحده را ترک کند.

ژائو در حال حاضر با احتمال محکومیت به ۱۸ ماه حبس به اتهام پولشویی مواجه است، ضمن اینکه او موافقت کرده است که در برابر هرگونه حکم احتمالی تا این میزان، درخواست تجدید نظر نکند.

به عنوان بخش دیگری از این توافق، CZ و بایننس ملزم به اجرای اقدامات بیشتر برای اطمینان از کافی بودن سطح احراز هویت مشتریان این صرافی شده‌اند. از دیگر موارد این توافق می‌توان به ایجاد یک ساختار و چارت سازمانی رسمی، شامل هیئت مدیره‌ای با اعضای مستقل، یک کمیته حسابرسی و هیئت نظارت بر انطباق فعالیت‌های صرافی با قوانین ایالات متحده اشاره کرد.

علاوه بر موارد گفته شده، ساموئل لیم یکی دیگر از مدیران ارشد پیشین بایننس نیز به دلیل «کمک و مشارکت در نقض قوانین و همکاری در اجرای فعالیت‌هایی خارج از ایالات متحده برای فرار عمدی یا تلاش برای فرار از قوانین این کشور» به پرداخت جریمه نقدی مدنی یک و نیم میلیون دلاری محکوم شده است.

پس از این توافق ریچارد تنگ (Richard Teng) رئیس سابق بازارهای منطقه‌ای بایننس به عنوان مدیرعامل جدید این صرافی منصوب شد.

بیت کوین بخر تا از هاوینگ جا نمونی

ریچارد تنگ با انتشار یک پست از انتصاب خود به عنوان مدیرعامل جدید باینانس خبر داد:

با کمال افتخار و تواضع به عنوان مدیرعامل جدید بایننس شروع به کار می‌کنم. صرافی بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات است. اعتماد ۱۵۰ میلیون کاربر و همچنین هزاران کارمند نسبت به این صرافی مسئولیتی جدیست که من به عهده گرفته‌ام و با جدیت در این راه قدم می‌گذارم. [+]

تنگ در مصاحبه با کوین تلگراف، بایننس جدید را «کاملاً متفاوت» توصیف کرد و به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که روزهایی که این صرافی با مشکلات قانونی مواجه بود به پایان رسیده است. او همچنین اعلام کرد که بایننس در اقدامات جدید خود سرمایه‌گذاری گسترده‌ای جهت تطبیق با قوانین و مقررات آژانس‌های نظارتی در سراسر جهان داشته است.

لازم به ذکر است که طی ۱۸ ماه گذشته و به دستور نهادهای قضایی، صرافی بایننس مجبور به پایان دادن به خدمات و یا ایجاد تغییرات گسترده در سرویس‌های خود در بسیاری از کشورها از جمله هلند، قبرس، استرالیا و کانادا بوده است.

بعد از انتشار این خبر رمزارز BNB هشت درصد افزایش قیمت داشت.

اگر مایل به پیگیری اخبار بایننس و ارز دیجیتال آن یعنی بایننس کوین هستید، توصیه می‌کنیم از صفحه آینده بایننس کوین بازدید کنید.

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *