شانه خالی کردن کیف پول اتمیک از جبران خسارت کاربران

شرکت استونیایی سازنده اتمیک ولت (atomic wallet) ادعا می‌کند که تنها یکی از شاکیان پرونده حقوقی این شرکت ساکن کلرادو است.

چندی پیش گروهی از کاربران کیف پول اتمیک در پی هک 100 میلیون دلاری این کیف پول، اقدام به شکایت از شرکت سازنده اتمیک ولت نمودند. این شرکت با اشاره به اینکه تنها یکی از شاکیان این پرونده شهروند ایالات متحده است، ضمن درخواست صدور دستور منع تعقیب از دادگاهی در ایالت کلرادو، ادعا می‌کند که این پرونده باید در محل ثبت این شرکت، یعنی کشور استونی به جریان بیفتد.

این شرکت در تاریخ 16 نوامبر با ارائه درخواستی به دادگاه منطقه‌ای کلرادو اعلام کرد که هیچ ارتباطی با ایالات متحده نداشته و همچنین در توافقنامه استفاده کاربران اشاره شده است که هرگونه دعوی قضایی مربوط به این شرکت باید در کشور استونی به ثبت برسد. علاوه بر این موارد، اتمیک اعلام کرده است که تنها یک مورد از شاکیان این دعوی گروهی ساکن آمریکا بوده است.

همچنین بنابر ادعای این شرکت، 5,500 کاربری که دچار خسارت شده‌اند، در زمان نصب این برنامه با شرایط استفاده از خدامت این برنامه موافقت کرده‌اند. سلب مسئولیت اتمیک ولت در مورد خسارات ناشی از سرقت و محدود شدن جبران خسارت به 50 دلار به ازای هر کاربر، به صراحت در این توافقنامه ذکر شده است.

 درخواست اتمیک ولت در مورد رد دعوی مطرح شده

اتمیک ولت همچنین در این درخواست اظهار نموده است که آن‌ها هیچگونه مسئولیت قانونی در قبال تضمین امنیت این کیف پول و محافظت از آن در برابر هک شدن را نداشته‌اند و همچنین ادعا‌های ناشی از سهل‌انگاری شاکیان نیز فاقد ارزش قانونی است.

نگذار دارایی هات از دست بره

به گفته شرکت سازنده اتمیک ولت: «از آنجایی که بنابر تشخیص دادگاه کلرادو نیز چنین مسئولیتی وجود نداشته است، دادگاه کلرادو پیش از این چندین مرتبه دعاوی مشابه را رد نموده است.»

این شرکت استونیایی همچنین ادعاهای مربوط تقلب و ارائه اطلاعات نادرست را رد نموده است.

شاکیان این پرونده در ماه آگوست، یعنی دو ماه پس از هک ۱۰۰ میلیون دلاری کیف پول اتمیک به ثبت رسیده است. در این اتفاق، بیش از ۵۵۰۰ کاربر دچار زیان شده‌اند. لازم به ذکر است که گرو‌ه‌های هکری مرتبط با کره شمالی و اوکراین به عنوان مسئول این حمله معرفی شده‌اند.

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *