همزمان با کاهش شدید سود ماینرها، نرخ هش بیت کوین به کف تاریخی رسید

با کاهش سود ماینرها، نرخ هش بیت کوین به کف تاریخی رسید | همتاپی

شکی نیست که آمار نرخ هش بالا و سختی شبکه زیاد، بیش از همه به ضرر ماینرهای بیت کوین است. قیمت بیتکوین در یک بازار شدیداً نزولی به 19,000 دلار سقوط کرده و اکنون نرخ هش شبکه آن هم به سقف تاریخی رسیده است.

در حال حاضر، ماینرهای بیتکوین کمترین پاداش را به نسبت قدرت هش مصرف شده در کل تاریخ بیتکوین کسب می‌کنند که کل صنعت خرید بیت کوین را با استرس درآمد شدیدی مواجه کرده است. براساس اعلام پلتفرم داده‌های بلاکچین گلسنود (Glassnode)، نرخ هش بیت کوین به کمترین سطح معادل 66,500 دلار به ازای هر اگزاهش (Exahash) افت کرده است.

 افزایش نگرانی‌ها درباره وضعیت ماینرهای بیت کوین

قیمت هش به عنوان یک ابزار برای اندازه‌گیری درآمد روزانه حاصل از قدرت پردازش هشینگ یک شبکه عمل می‌کند. این شاخص در میانه سه ماهه سوم سال، اوضاع بهتری داشت چون امواج گرمای تابستان آمریکا باعث کاهش نرخ هش شبکه شده بود. این امر نیز به نوبه خود، منجر به بهبودی نسبی قیمت بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال شد.

اکنون که کف تاریخی جدید قیمت هش بیتکوین ثبت شده، سختی استخراج بیت کوین بعد از یک افزایش 3.44 درصدی دیگر، به اوج تاریخی 36.84 تریلیون رسیده است. سختی شبکه به‌طور خودکار در هر 2,016 بلاک تنظیم می‌شود که تقریباً هر دو هفته یک‌بار اتفاق می‌افتد. این رویه، سرعت ثابت پردازش تراکنش‌های شبکه را صرف نظر از هش ریت آن تاریخ، تضمین می‌کند.

با این وجود، با تداوم استرس درآمد در کل صنعت استخراج، این ضربه مهلکی برای ماینرهای بیتکوین محسوب می‌شود. آن‌ها اکنون با فشار بیشتری برای صرف منابع مالی و محاسباتی بیشتر برای اجرای همان میزان کار قبلی، مواجه هستند. با هزینه‌های فعلی، برابری درآمد و هزینه برای ماینرهای بیتکوین بسیار دشوار خواهد بود؛ حتی آن‌هایی که از کارآمدترین ریگ‌ها و قدرت پردازش رقابتی‌تری برخوردار هستند. در نتیجه، این بازیگران شبکه بیتکوین به دنبال جای دیگری برای کسب سود خواهند بود تا بتوانند کسب و کارشان را سرپا نگه دارند.

از طرفی قیمت بیت کوین، به‌طرز خطرناکی به هزینه ساخت آن نزدیک می‌شود و این یکی دیگر از نگرانی‌های مهم ماینرها است.

تاثیر قیمت بیتکوین روی درآمد ماینرها

قیمت‌ سرسام‌آور حامل‌های انرژی و کاهش 60 درصدی قیمت بیتکوین از اول سال، درآمد ناامیدکننده ماینرها را در پی داشته است. براساس آخرین گزارش پایگاه Arcane Research، ماینرها به‌طور میانگین از اوج قیمت بیتکوین در اکتبر 2021، کاهش 81 درصدی درآمد را تجربه کرده‌اند. علاوه بر این، اکثر ماینرهای عمومی شاهد سقوط حاشیه سود ناخالص از 80-90٪ به 30-40٪ بوده‌اند.

در بخشی از این گزارش آمده است:

متاسفانه، اکثر ماینرها امروزه به درجات مختلف، با قیمت‌های فزاینده انرژی مواجه هستند. صنعت استخراج در اروپا به دلیل بحران انرژی تقریباً از بین رفته و ماینرهای آمریکایی نیز این خطر را احساس می‌کنند. قیمت حامل‌های انرژی در آمریکا که بخش مهمی از ماینرهای در مقیاس صنعتی را در خود جای داده، به‌طور قابل توجهی افزایش یافته و احتمالاً با بالا رفتن قیمت گاز طبیعی، بیشتر هم خواهد شد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. برای ماین بیت کوین باید کلی هزینه بدیم از اینطرف همه چی به ضرر ما میشه

  2. برای ماین اتریوم و یا بیت کوین با ماینر میتونیم داخل ایران انجام بدیم ؟