ثبت اولین ETF اهرم دار بیت کوین توسط Tuttle Capital

تایید درخواست ثبت ETF اهرم دار شرکت Tuttle Capital

تایید درخواست ثبت ETF اهرم دار شرکت Tuttle Capital توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، نقطه عطف بزرگی برای صندوق‌های مرجع معاملات لحظه‌ای (Spot) بیت کوین خواهد بود.

Tuttle Capital که یک شرکت سرمایه گذاری ارائه دهنده خدمات صندوق‌های قابل معامله (ETF) است، به منظور بهره‌وری هرچه بیشتر نسبت به معاملات اسپات بیت کوین، اقدام به ارائه 6 درخواست برای ثبت ETF های اهرم دار بیت کوین نموده است.

شرکت تاتل کپیتال در تاریخ 3 ژانویه (13 دی)، سه فرم N1-A را جهت تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک با سرمایه متغیر را برای SEC ارسال کرد.

انتقال به صفحه استخراج ابری

هنری جیم (Henry Jim) کارشناس ETF در خبرگزاری Bloomberg Intelligence با انتشار این پرونده‌ها در توئیتر، تاریخ 18 مارس (28) اسفند را به عنوان تاریخ تعیین وضعیت این پرونده‌ها اعلام کرد.

علی رغم اینکه هنوز هیچکدام از صندوق های ETF اسپات تایید نشده‌اند، اما تاتل کپیتال منتظر دیگران نمی‌ماند و بدون توجه به این موضوع، 6 درخواست برای تشکیل صندوق‌های اهرم دار ارائه نموده است.

منبع:  توییتر هنری جیم

این درخواست‌ها شامل صندوق ETF بیت کوین به نام T-REX با اهرم‌های ضریب 1.5، 1.75 و 2 برابر و همچنین معاملات معکوس روزانه بیت کوین با ضریب‌های 1.5، 1.75 و 2 برابر است.

نحوه کار این صندوق به گونه ای است که در واقع معاملات در ETF بلک راک اتفاق انجام می‌شود، اما کاربرانی که با استفاده از پلتفرم تاتل کپیتال اقدام به خرید و فروش اوراق این ETF بکنند، می‌توانند از اهرم و ضریب بالاتر استفاده کنند.

معاملات این صندوق‌ها با سرمایه گذاری روزانه با اهرم‌های خرید (Long) یا معکوس (Inverse) تا 150 درصد (برای اهرم 1.5) و 200 درصد (برای محصول 2 برابر) هستند. تاتل به دنبال این است که در ابتدا از ETF بیت کوین iShares شرکت بلک راک به عنوان مرجع قراردادهای معاملات خود استفاده کند، اما احتمال تغییر این مرجع و یا انتخاب یک صندوق دیگر را غیرممکن نمی‌داند.

لازم به ذکر است که این صندوق‌ها نسبت به موارد مشابه دیگر که از اهرم استفاده نمی‌کنند، از ریسک بسیار بالاتری برخوردار هستند. چرا که اینگونه موارد، با افزایش ضریب معاملات صندوق‌های مرجع، میزان سود و یا زیان حاصل از هر معامله را چند برابر می‌کنند.

شرکت Tuttle Capital هنوز اطلاعاتی در مورد نماد معاملاتی مربوط به بیت کوین و همچنین هزینه‌های مدیریتی مربوط به این صندوق ارائه نکرده است. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این شرکت از 7 صندوق ETF و دارایی بالغ بر 96 میلیون دلار برخوردار است.

بیت کوین بخر تا از هاوینگ جا نمونی

از جمله صندوق‌های اهرم دار لیست شده توسط این شرکت می‌توان به صندوق با ضریب 2 T-REX TESLA با نماد (TSLT) و صندوق ضریب 2 T-REX شرکت انویدیا با نماد (NVDX) اشاره کرد.

چنانچه به آینده بیت کوین و اخبار مرتبط با  آن علاقه مندید، سری به صفحه پیش بینی آینده بیت کوین بزنید؛ همچنین ما در همتاپی به صورت روزانه تحلیل بیت کوین را ارائه می‌دهیم که در این وانفسا و اخبار و ضد و نقیض بیت کوین می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *