فشار فروش بی‌سابقه بیت کوینِ ماینرها در حال رخ دادن است

 فشار فروش بی‌سابقه بیت کوین ماینرها در حال رخ دادن است | همتاپی

ارتباطی بین رکود اخیر بازار ارز دیجیتال که بخاطر شرایط صرافی FTX پیش آمده است و متضرر بودن ماینرهای بیت کوین وجود ندارد. این بازار از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۴۰۰) فشار فروش بی‌سابقه‌ای را توسط ماینرها در یک روز، تجربه کرده است.

داده‌های منتشر شده توسط  سایت CryptoSlate نشان می‌دهد که هیچ توقفی در فشار فروش بیتکوین ایجاد نخواهد شد‌.

تا زمانی که میانگین نرخ هش شبکه بیتکوین شروع به کاهش کند، فشار فروش همچنان از سوی ماینرهای این ارز دیجیتال وجود دارد. در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱)، میانگین قیمت هش به ۰.۰۵ دلار رسید. قیمت بیت کوین در سطح ۱۷.۵۰۰ دلار، نه تنها برای ماینرهای شخصی بلکه برای ماینرهای سازمانی بیت کوین هم درآمدی ایجاد نمی‌کند. با این حال، این وضعیت می‌تواند فرصت‌هایی برای خرید بیت کوین ایجاد کند، زیرا سرمایه‌گذاران ممکن است بتوانند از قیمت‌های پایین‌تر برای افزایش سهم خود در بازار استفاده کنند، با امید به بازگشت سود در آینده.

علاوه بر این، در سال گذشته ده‌ها هزار ماینر جدید اسیک (ASIC) وارد بازار شده است. این اتفاق باعث شده است حتی بزرگترین عملیات ماینینگ‌ها نیز با مشکل مواجه شوند، به طوری که کسی انتظار چنین افزایش قیمت هشی را نداشت.

با شرایط خریدی که ASIC برای جدیدترین ماینرهای بیت کوین  خود گذاشته است، قیمت میانگین هش به  ۰.۰۶ دلار رسیده است. با قیمت حدود ۹۰۰۰ دلار می‌توان یک دستگاه ماینر جدید Bitmain S19Pro با دوره بازپرداخت ۱۵۰۰ روزه خرید‌اری کرد. 

افزایش هزینه استخراج بیت کوین و کاهش درآمد، سبب شده است تا ماینرها، بیت کوین‌های خود را به فروش برسانند. از ابتدای نوامبر امسال (اواسط آبان ماه) سقوطِ موجودی کیف پول‌های ماینرها به پایین‌ترین حد خود از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۴۰۰) رسیده است.

کم شدن دارایی ماینرها، با سقوط قیمت بیت کوین ارتباط مستقیم دارد. همچنین با رسیدن زمستان، افزایش قیمت انرژی و نبود نشانه‌هایی از پایان بازار نزولی ارز دیجیتال، کم کم شاهد خواهیم بود تعداد کثیری از ماینرها دست از فعالیت کردن بکشند، زیرا نمی‌توانند سودآور باشند.

منبع: cryptoslate.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام خسته نباشید . ممنون میشم تو یک مقاله در مورد الگوریتم های استخراج توضیح بدید.

  2. برای ماین بیت کوین روی چه کیف پول هایی میتونیم انتقال بدیم ؟

  3. با فروش ماینر هایی که گفتید به نظر قیمت بیت کوین هم همچنان ریزشی باشه درسته ؟

  4. هاوینگ کی اتفاق میفته ؟ ایندفعه تاثیری هم برای ماینر ها داره یا نه ؟