مالیات ۳۰ درصدی بر استخراج بیت کوین در آمریکا

مالیات 30 درصدی بر استخراج ارزهای دیجیتال در آمریکا | همتاپی

کاخ سفید به تازگی اعلام کرده است که صنعت استخراج بیت کوین، برای محیط زیست مضر بوده و صرفه اقتصادی نیز ندارد.

آخرین اقدامات کاخ سفید حاکی از تلاش دولت آمریکا برای متقاعد نمودن کنگره ایالات متحده جهت تصویب مالیات 30 درصدی بر فعالیت استخراج ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) در بودجه فدرال سال آینده است. علت این موضوع تاثیر استخراج بیت کوین بر تغییرات آب و هوایی عنوان شده است.

این تغییر که با نام مالیات غیر‌مستقیم انرژی استخراج دارایی دیجیتال (DAME) شناخته خواهد شد، عاملی برای تشویق شرکت‌های فعال در حوزه استخراج برای اصلاح و تجدید نظر در ایجاد «مضرات اجتماعی» از جمله بالا رفتن قیمت انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

مالیات بر استخراج بیت کوین

به گزارش Yahoo news، شورای اقتصادی ریاست جمهوری ایالات متحده، برای اطلاع رسانی در مورد مالیات غیر مستقیم استخراج دارایی دیجیتال، پستی را در وبلاگ کاخ سفید منتشر خواهد کرد و آن را به عنوان نمونه‌ای از تلاش‌های دولت در جهت کاهش قیمت انرژی و مبارزه با تغییرات آب و هوایی معرفی خواهد نمود.

این شورا در یکی از پست‌های خود اعلام کرد که در حال حاضر شرکت‌های استخراج بیت کوین هیچگونه الزامی برای پرداخت بهایی که بر دیگران تحمیل می‌کنند (آلودگی محیط زیست، افزایش قیمت انرژی و افزایش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای) ندارند.

فرایند اخذ این مالیات طی 3 سال انجام خواهد شد. مالیات سال اول 10 درصد خواهد بود و پس از آن در سال‌های دوم و سوم به ترتیب به 20 و 30 درصد افزایش خواهد یافت. درآمد حاصل از دریافت این مالیات طی 10 سال حدود 3.5 میلیارد دلار خواهد بود.

یکی از اقتصاددانان شورای اقتصادی ریاست جمهوری اعلام کرد که علی رغم تداوم نگرانی‌ها در مورد میزان ثبات مالی صنعت ارز دیجیتال و خطرات زیست محیطی استخراج این ارزها، مزایا و صرفه اقتصادی استخراج ارز دیجیتال همچنان نامشخص و مبهم است.

مخالفان مالیات استخراج ارزهای دیجیتال

تاثیرگذاری استخراج بیت کوین (BTC) در تغییرات آب و هوایی از طریق مصرف گسترده انرژی، باعث عدم محبوبیت این کار در میان سیاست‌مداران چپ‌گرا در بسیاری از کشور‌های توسعه‌یافته شده است. در ماه آوریل سال 2022، گروهی از سیاستمداران دموکرات آمریکا، از جمله الکساندریا اوکازیو کورتز، نماینده ترقی‌خواه این کشور با ارسال نامه‌ای به سازمان حفاظت از محیط زیست، خواستار بررسی و تحقیق در مورد نقض قوانین زیست محیطی توسط شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال شدند.

یک ماه بعد و در پاسخ به این اقدام، طرفداران بیت کوین با ارسال نامه‌ای به این سازمان، تصورات و ادعا‌های غلط در مورد مضرات استخراج بیت کوین را رد کردند. با طور کلی این جامعه به شدت مخالف تلاش برای قانون‌گذاری در مورد صنعت استخراج بیت کوین و یا ایجاد تغییر در کد‌های بیت کوین به منظور حذف قابلیت استخراج هستند.

منتقدان این تصمیم باور دارند که این هزینه صرفاً نوع خاصی از مصرف انرژی را مورد هدف قرار داده است.

این اقدام به طور رسمی نشان می‌دهد که آن‌های علاقه‌ای به این صنعت ندارند. آن‌ها به دنبال راهی برای ضربه زدن به این بازار هستند.

تام میپز، مدیر سیاست‌های انرژی اتاق بازرگانی دیجیتال نیز در مصاحبه با Yahoo news اعلام کرد:

این فقط راهی برای دنبال کردن صنعتی است که از آن حمایت نمی‌کنند.

مطالب مرتبط

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *