۳ دلیل که نشان می‌دهد روند نزولی بیت کوین در حال ضعیف شدن است

روند نزولی قیمت بیت کوین_همتاپی


سرعت ضرر و زیان نه هفته‌ای بیت کوین به گونه‌ای بود که بازار ارزهای دیجیتال چنین چیزی را قبلاً ندیده بود، اما در عین حال، پس از اصلاح 90 درصدی سال 2018، ضرر 50 درصدی بیتکوین در حال حاضر چیزی نیست که از آن هراس داشته باشیم. علاوه بر این، از آنجا که روند نزولی بخش بزرگی از قدرت خود را از دست داده، ممکن است در ماه‌های آینده شاهد یک روند کاملا معکوس باشیم.

نوسانات نزولی قیمت بیت کوین

یکی از بهترین راه‌ها برای تعیین قدرت روند و توانایی گاوها یا خرس‌ها در حفظ آن، نوسان است. نوسانات بیتکوین در ژوئن در مقایسه با ماه می یا حتی آوریل به شدت کاهش یافت.

کاهش نوسانات و حجم می‌تواند نشانه‌هایی از یک روند معکوس در آینده باشد.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | صرافی همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

شاخص‌ها از معکوس شدن روند بیتکوین خبر می‌دهند

در ماه‌های بین نوامبر و آوریل، بیتکوین هیچ پشتیبانی نداشت و به شدت توسط خرس‌ها به پایین رانده شد. گرچه تریدرها انتظار جهش از میانگین متحرک 50 هفته‌ای را داشتند، اما حجم خرید بیت کوین نزدیک آن نبود.

در حال حاضر، می‌توانیم وضعیت معکوس را با میانگین متحرک 200 هفته‌ای ببینیم که در تاریخ معاملات مدرن بیتکوین بی‌سابقه است.

نوارها یا باندهای بولینگر (Bollinger bandsشاخص‌ قدرت‌ نسبی (RSI) و سایر ابزارهای مورد استفاده برای تعیین نقاط بازگشت، علائم معکوس شدن روند را نشان می‌دهند. RSI به سمت بالا معکوس شده و بیتکوین به مرز پایینی کانال BB (باند بولینگر) رسیده است.

هر دو شاخص نشان می‌دهKد که فروش بیت کوین بسیار زیاد بوده است. همچنین با توجه به نوسانات و حجم کاهشی، می‌توان تعیین کرد که خرس‌ها دیگر تمایلی به افزایش فشار فروش بر روی این ارز دیجیتال ندارند و کوچکترین پشتیبانی از سوی گاوها باید بیتکوین را به بالای 40,000 دلار بازگرداند و به یک صعود معکوس منجر شود.

در لحظه بارگذاری این مقاله قیمت بیتکوین به تومان در حوالی 950,291,869 تومان در حال نوسان است، این ارز با 2.67 درصد افت در 24 ساعت اخیر همچنان زیر سطح 30هزار دلار در حال نوسان است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله پیش بینی و تحلیل قیمت بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *