رکورد ۱۸ روز ورود سرمایه به ETFهای اسپات بیت کوین در ایالات متحده

رکورد ۱۸ روز ورود سرمایه به ETFهای اسپات بیت کوین در ایالات متحده

ETFهای اثپات بیت کوین در آمریکا رکورد تازه‌ای ثبت کرده‌اند. این صندوق‌ها طی ۱۸روز متوالی گذشته شاهد ورود سرمایه زیادی بوده‌اند. درواقع، تعداد افرادی که در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، بیشتر از کسانی است که سرمایه خود را بیرون می‌کشند. این ورودی سرمایه حاکی از آن است که مردم به این صندوق‌ها و به آینده بیت‌کوین اعتماد دارند.

طبق داده‌های سوسو ولیو (SoSoValue)، این ۱۱ صندوق در روز پنجشنبه، مجموعا حدود ۲۱۷.۷۸۰میلیون دلار ورودی سرمایه جدید داشتند.  جالب است که بخش عمده‌ای از این مبلغ یعنی حدود ۳۵۰میلیون دلار به صندوق آی‌بیت (IBIT) شرکت بلک‌راک اختصاص یافته است. این صندوق، درحال‌حاضر بزرگ‌ترین صندوق ETF اسپات بیت‌کوین در ایالات متحده از نظر مجموع دارایی‌های خالص است.

شرکت‌های نامدار دیگری مانند فیدلیتی و ون‌اک نیز با صندوق‌های بیت‌کوین خود جذب سرمایه داشتند، اما نه به اندازه صندوق بیت کوین بلک‌راک. ازسوی‌دیگر، سرمایه قابل‌توجهی از برخی صندوق‌ها خارج شد. به‌عنوان مثال، صندوق آرک (ARKB) شرکت آرک اینوست شاهد خروج ۹۶.۶میلیون دلار بود. همچنین، صندوق بیت‌کوین‌ تراست گری‌اسکیل (GBTC) و بیت‌بی (BITB) از بیت‌وایز نیز به ترتیب ۳۷.۵میلیون دلار و ۳میلیون دلار خروج سرمایه را گزارش کردند.

افزایش قیمت بیت کوین در کنار افزایش علاقه به ETFهای اسپات

جدای از این ورود سرمایه برای ۱۸ روز متوالی به ETFهای بیت کوین برای صندوق‌های بیت‌کوین مثبت بود و این صندوق‌ها از زمان راه‌اندازی در ژانویه (دی) تاکنون، در مجموع ۱میلیارد و ۵۶۰میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند. این عدد بسیار بزرگ است و نشان می‌دهد که علاقه به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین از طریق این صندوق‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود. البته، جریان ورودی ۵ صندوق باقیمانده ETF اسپات بیت کوین، مانند صندوق بیتکو (BTCO) اینوسکو در روز پنجشنبه صفر بود.

طبق داده‌های «د بلاک»، اگرچه جریان ورودی سرمایه در آوریل و مه (فروردین و اردیبهشت) وقفه‌ داشت، اما اکنون به نظر می‌رسد که این جریان بهبود یافته، هرچند هنوز به اوج خود در ماه مارس (اسفند) نرسیده است. قیمت هر بیت‌کوین در زمان انتشار این خبر، بالای ۷۱هزار دلار است و در ۲۴ساعت گذشته ۰.۲۴درصد افزایش داشت. این خبرها نشان می‌دهد که با وجود نوسانات قیمت، بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال همچنان مورد توجه سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و مردم عادی هستند.

منبع: د بلاک
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *