رشد ۱۳۰درصدی ارزش سرمایه قفل‌شده در بلاک چین تون طی یک ماه

چکیده مطلب:

ارزش کل سرمایه قفل‌شده در بلاک‌چین تون به ۶۰۸.۶۵میلیون دلار رسید، رکورد بی‌سابقه‌ای که نشان‌دهنده افزایش ۱۲۸درصدی این شاخص نسبت به رقم ۲۶۶.۰۲میلیون دلاری در ۱۷مه (۲۸اردیبهشت) است. همچنین، تعداد آدرس‌های فعال روزانه، حجم معاملات و تعداد دارندگان تون نیز روندهای صعودی را نشان می‌دهند.

رشد ۱۳۰درصدی ارزش سرمایه قفل‌شده در بلاک چین تون طی یک ماه

بلاک‌چین د اوپن نتورک (The Open Network) یا تون از ماه مارس (اسفند)، با افزایش ورود سرمایه به اکوسیستم خود، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. ارزش کل سرمایه‌ قفل‌شده این شبکه در ماه گذشته، بیش از دو برابر شده و به ۶۰۸میلیون دلار رسیده است.

رشد ارزش کل سرمایه قفل‌شده در بلاک‌چین تون به ۶۰۸میلیون دلار 

تون در ۳۰روز گذشته افزایش ۱۲۸درصدی در ارزش کل قفل‌شده ثبت کرد و از ۲۶۶.۰۲میلیون دلار به ۶۰۸.۶۵میلیون دلار رسید. طبق اطلاعات سایت دیفای‌لاما (DefiLlama)، از اوایل ماه مارس (اسفند) تاکنون، شاخص ارزش کل قفل‌شده به‌شدت رشد کرده و به بالاترین سطح تاریخی خودش رسیده است. در واقع، حجم کل سرمایه‌ای که در پروژه‌های دیفای قفل شده بود، اکنون بیشتر از حد معمول شده و رکورد زده است.

این افزایش قابل توجه در شاخص ارزش کل قفل‌شده، نشان می‌دهد که علاقه سرمایه‌گذاران و میزان سرمایه‌گذاری در شبکه تون رو به رشد است. این موضوع، سیگنال مثبتی برای پلتفرم امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) محسوب می‌شود، چرا که تعداد بیشتری از کاربران، دارایی‌های دیجیتال خود را در این شبکه سپرده‌گذاری می‌کنند. 

از طرفی، افزایش سپرده‌گذاری و قفل شدن دارایی‌ها در پروتکل‌های دیفای شبکه تون، می‌تواند به افزایش نقدینگی در این شبکه منجر شود. 

پروتکل‌های شبکه تون در مسیر شکوفایی

طبق گزارش دیفای‌لاما، پروتکل‌هایی که روی بلاک‌چین تون اجرا می‌شوند نیز در حال رونق هستند. بهترین عملکرد مربوط به صرافی غیرمتمرکز (دکس) دیداست (DeDust) است که در ۷ روز گذشته ۵۰.۷۸ درصد افزایش در تی‌وی‌ال داشته و به ۲۹۷.۱۲ میلیون دلار رسیده است. پروتکل استیکینگ نقدینگی تون‌استیکرز (Tonstakers) با ۲۷۷.۷۳ میلیون دلار در رده دوم قرار دارد که در یک هفته ۳ درصد رشد داشته است.

ارزش کل سرمایه قفل‌شده در شبکه تون

محبوبیت بلاک‌چین اوپن نتورک تون رو به افزایش است و دلیل آن، وجود بازی‌های ساده و جذابی مانند نات‌کوین (Notcoin)، یس‌کوین (Yescoin) و همستر کامبت (Hamster Kombat) است که به بازیکنان توکن پاداش می‌دهند. 

علاوه بر این، پیام‌رسان محبوب تلگرام با نزدیک به یک‌میلیارد کاربر، از شبکه تون به عنوان گزینه اصلی خود برای یکپارچه‌سازی با وب۳ استفاده می‌کند.

یکی دیگر از نشانه‌های مثبت و تأثیرگذار برای آینده بلاک‌چین تون، سرمایه‌گذاری اخیر شرکت سرمایه‌گذاری پنترا کپیتال (Pantera Capital) در این پروژه است. این شرکت مبلغ قابل توجهی را در شبکه تون سرمایه‌گذاری کرد و این اتفاق نقطه عطفی مهمی برای این شبکه به شمار می‌رود، چراکه تون به‌سرعت میان کاربران تلگرام محبوب شده است.

شرکت تتر، صادرکننده ارز دیجیتال تتر (USDT)، در آوریل (فروردین) از همکاری خود با پروژه تون خبر داد. این همکاری که شرکت اوبیت (Oobit) را نیز شامل می‌شود، با هدف فراهم کردن امکان معاملات ارزهای دیجیتال در سطح جهانی و کمک به افرادی است که حساب بانکی ندارند. آن‌ها قصد دارند تا با استفاده از فناوری غیرمتمرکز، یک سیستم مالی فراگیر و بدون مرز ایجاد کنند و دسترسی به خدمات مالی و سرعت تراکنش‌ها را برای همه افراد بهبود ببخشند.

در میان این تحولات، شاخص‌های آنچین نشان‌دهنده حمایت قدرتمند از این شبکه هستند. تعداد آدرس‌های فعال روزانه از ۱۰مارس (۲۰اسفند) ۳۱۰درصد افزایش یافته است. همچنین، حجم معاملات و تعداد دارندگان نیز از ۲۸فوریه (۹اسفند) به‌ترتیب ۸۰۵درصد و ۱۳۸درصد افزایش داشته‌اند.

برخی از شاخص‌های آن‌چین شبکه تون

افزایش این ارقام نشان می‌دهد که کاربران بیشتری فعالانه در شبکه مشارکت دارند و روی پتانسیل آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. آینده تون با حمایت تلگرام و سرمایه‌گذاری‌های کلیدی، امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

منبع: بین کریپتو
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *