۱.۱ میلیون اتریوم از صرافی‌ها خارج شد

1.1 میلیون اتریوم منتقل شد به کیف پول شخصی | همتاپی

موج جدید مهاجرت کاربران به صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) مانند صرافی فایننس کرو (CRV) و دی وای دی ایکس (DYDX) افزایش یافت.در این بحبوحه و در زمانی که  اتریوم در حوالی 1,260 دلار بود نزدیک به 1.1 میلیون اتر از صرافی‌ها خارج شد.

پس از کاهش اثرات سقوط بحران حاصل از تاثیر وضعیت دارایی‌های آلامدا بر صرافی اف تی ایکس (Alameda/FTX) و ورشکستگی این صرافی، تحلیلگران شرکت تحقیقاتی زنجیره‌ای نانسن (Nansen) وضعیت تغییرات موجودی اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال را در بزرگ‌ترین صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال را بررسی کرده‌اند.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

 دو صرافی از نظر خروجی خالص در هفته گذشته از FTX پیشی گرفتند

شنبه 27 آبان 1401 یا 19 نوامبر 2022، تحلیلگران Nansen پس از بررسی جریان پول در صرافی‌های ارز دیجیتال نتایج آن را منتشر کردند. بر اساس نتایج این بررسی، بیش از ۵.۴ میلیارد دلار سرمایه (اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال) از صرافی‌ها خارج شده است.

بیشترین جریان منفی ورودی (حجمی از خروج سرمایه که بیشتر از ورود آن است) متعلق به صرافی‌های بایننس، جمینای و FTX است؛ همچنین موجودی بایننس با ۲.۳ میلیارد دلار کاهش مواجه شد، جمینای ۶۷۹ میلیون دلار سرمایه از دست داد و FTX نیز طی سقوط اخیر خود ۵۹۱ میلیون دلار زیان ثبت کرد. در مجموع، از ۱۲ نوامبر ۲۰۲۲، کاربران صرافی‌های متمرکز بیش از ۱.۱ میلیون اتر (ETH) ، معادل ۱.۳ میلیارد دلار آمریکا خروجی داشته‌اند.

حجم خروج اخیر از صرافی‌ها، بزرگ‌ترین موج خروج سرمایه در ماه‌های گذشته است.  ترس کاربران از فروپاشی پلتفرم FTX و شرکت تجاری مرتبط با آن آلامدا ریسرچ (Alameda Research)، باعث تشدید خروج سرمایه از صرافی‌ها شد.

مهاجرت کاربران به صرافی‌های غیرمتمرکز کرو فاینانس (CRV) و DYDX

از آنجایی دو صرافی باسابقه کروفایننس و dydx به جایگزین امنی برای صرافی‌های متمرکز تبدیل شدند، توانستند رکورد جدیدی از جریان‌ ورود استیبل کوین را به ثبت رساندند. طی بررسی نانسن مشخص شد که کرو فایننس ۲۶.۵ میلیون دلار ورودی استیبل کوین ثبت کرده است. موجودی استیبل کوین جدید این صرافی، آن را به ۵ سرویس برتر رمزنگاری تبدیل کرد. یکی دیگر از برجسته‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز dYdX نیز توانست ۲۶ میلیون دلار از سرمایه کاربران را جذب کند. با این حال صرافی یونی سواپ (UNI) به دلیل نقص فنی حاصل از سرور امنیت (Cloudflare) خود نتوانست جایگاهی در کارزار جذب سرمایه (اتریوم و ساری ارزهای دیجیتال) توسط صرافی‌های غیر متمرکز داشته باشد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با این حساب احتمال این وجود داره قیمت ارزهای بومی صرافی های متمرکز بالا بره ولی قیمت اتریوم چند روزه دیگه مجدد بالا میره

  2. به نظر من شما که تازه واردی میتونی با مبلغ کم شروع کنی و خرید و فروش کنی تا با روند بازار اشنا بشی بدون اشنایی و تو این بازار چیزی جز ضرر نداره برات

  3. من تازه عضو شدم و تو صرافی کوینکس خرید کردم ولی متاسفانه ضرر کردم باید چیکار کنم کسی هست راهنماییم کنه تو خرید و فروش ارز ؟