کاهش شدید قیمت بیت کوین و اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته

قیمت اتریوم تا بالاترین قیمت خود در سال 2018 کاهش یافت | همتاپی

24 ساعت گذشته با دردسرهای بیشتری برای بازار ارزهای دیجیتال همراه بود، به طوری که بیت کوین به پایین‌ترین سطح قیمت ماهانه خود یعنی 27,000 دلار رسید. ولی اوضاع آلتکوین‌ها از این هم بدتر بود. به عنوان مثال،  اتریوم تا زیر 1,500 دلار افت کرد و به قیمتی رسید که بالاترین میزان قیمت این ارز در سال 2018 بود.

سقوط مجدد قیمت بیت کوین

پس از چند تلاش جزئی و ناموفق برای برای رسیدن به قیمت 32000 دلاری در هفته گذشته، بیتکوین به تدریج ارزش خود را از دست داد. آخرین تلاش ناموفق بیتکوین برای رسیدن به این سطح، باعث شد که قیمت آن تا 30000 دلار کاهش یافته و چند روزی در همان محدوده باقی بماند.

اما چشم‌انداز بیتکوین در روز جمعه با مشخص شدن نرخ تورم آمریکا (8.6 درصد)، تغییر کرد. این رکوردی بی‌سابقه در طی چهل سال گذشته بود و باعث شد قیمت بیتکوین تا سطح 29,000 دلار کاهش یابد.

اما بدترین اتفاق هنوز در راه بود، چرا که ساعاتی بعد سقوط قیمت بیت کوین شدت بیشتری گرفت و در طی ساعات اولیه امروز به اوج خود رسید و طبق نمودار قیمت بیتکوین در صرافی Bitstamp، تا قیمت 27,200 دلار نیز سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت این ارز طی ماه گذشته می‌باشد.

در نتیجه، مارکت کپ بیتکوین تا رقم 520 میلیارد دلار کاهش یافت. اما چیزی که برای گاوهای بیتکوین مایه امیدواری است دامیننس 48 درصدی بیتکوین بر آلتکوین‌هاست.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تریدینگ ویو

اخبار بیتکوین

تحولات ناخوشایند قیمت بیتکوین که در بالا به آن اشاره شد، نتوانسته مانع سرمایه‌های ریسک‌پذیر شود و گزارش‌های اخیر حاکی از ادامه روند ورود این سرمایه‌ها به بازار است.

مدیر گروه مالی deVere همچنان نسبت به بیت کوین خوش‌بین بوده و معتقد است قیمت این دارایی تا پایان سال به طرز سرسام‌آوری افزایش خواهد یافت.

قرمزترین آلتکوین‌ها

با اینکه بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 5 تا 6 درصد کاهش قیمت داشته، اما درصد افت قیمت اکثر آلتکوین‌ها دو رقمی بوده است.

سقوط بازار ارزهای دیجیتال | صرافی همتاپی

اتریوم به نسبت سایر آلتکوین‌ها کاهش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد. اتریوم طی 24 ساعت بیش از 200 دلار و در هفته گذشته بیش از 500 دلار از ارزش خود را از دست داد و نه تنها در حال حاضر قیمت آن به کمتر از 1500 دلار کاهش یافته، بلکه تا بالاترین میزان قیمت خود در سال 2018 که  در حدود 1,450 دلار بود، افت کرده است.

در میان آلتکوین‌های برتر بازار از لحاظ مارکت کپ، بایننس کوین %12-، کاردانو %15-، ریپل %11-، سولانا %14-، دوج کوین %14-، پولکادات %14- و اولانچ با %20- بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. اما این جریان برای ترون با شدت کمتری همراه بود و این ارز تنها 7 درصد کاهش قیمت داشت.

آلتکوین‌هایی با مارکت کپ متوسط و پایین‌تر نیز شرایط به همین منوال و چه بسا بدتر بود و مارکت کپ بازار ارزهای دیجیتال در طی یک روز 100 میلیارد دلار دیگر را از دست داد و این در حالی است که این شاخص در چند روز گذشته 200 میلیارد دلار کاهش داشته و به کمتر از 1.1 تریلیون دلار رسیده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *