چرا قیمت بیت کوین بالای ۵۰ هزار دلار باقی مانده است

چرا قیمت بیت کوین همچنان بالای 50 هزار دلار باقی مانده است | همتاپی

با توجه به تجربیات‌مان در مورد اتفاقاتی که پس از کاهش غیرمنتظره نرخ هش بیت کوین رخ داد، احتمال روند صعودی نیز وجود دارد.

تجربیات حاصل از کاهش نرخ هش بیت ‌کوین

بیتکوین اخیرا روند خوبی داشته و مطمئن پیش رفته است. با این وجود، در اوایل هفته، به دنبال کاهش تقریبا 49 درصدی نرخ هش شبکه، بزرگترین کاهش 24 ساعته در تاریخ خود را تجربه کرد.

برای علت این امر، گمانه‌زنی‌هایی در مورد انفجار معدن زغال سنگ و قطع شبکه‌های برق استان سین‌کیانگ (Xinjiang) چین شده است. و با کاهش نرخ هش بیتکوین و یک اصلاح قیمت، ارزش آن به 50 هزار دلار کاهش یافت. با این وجود، علی رغم فروش ناشی از ترس، بیت کوین هنوز سطح مهم 50 هزار دلاری را نشکسته است؟ اما چرا؟

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

صرفاً به این دلیل که بیتکوین علی رغم کاهش نرخ هش، عملکرد خود را به طور کامل ادامه می‌دهد. تراکنش‌ها در حال پردازش هستند، بلاک‌ها ماین (استخراج) می‌شوند و کوین‌ها به صورت آزاد مورد معامله و مبادله قرار می‌گیرند.

نرخ هش بیت کوین ممکن است در یک روز بیش از 40٪ کاهش داشته باشد، اما کدام استاندارد جهانی پول یا شبکه پرداخت می‌تواند از چنین چیزی جان سالم به در ببرد و به همه کاربران به موقع خدمات داده شود؟ سوئیفت؟ ویزا؟ مسترکارت؟ دلار، پوند، یورو یا ین؟ هیچ یک چنین قابلیتی ندارند.

جدا از نگرانی در مورد اینکه بیتکوین تا کجا می‌خواهد پیش برود، این شاهدی بر مقاومت پروتکل بیت کوین و قدرت طراحی غیرمتمرکز آن است. از آنجا که فعالیت بیت کوین مستقل از هر نهاد است، و نمی‌توان آن را متوقف کرد، این همان چیزیست که قانون‌گذاران جهانی و دولت‌ها به سرعت متوجه آن خواهند شد.

به گفته گریک هیلمن (Garrick Hileman)، رئیس تحقیقاتی Blockchain.com و استاد دانشکده اقتصاد لندن، سال 2021 سالی است که دولت‌ها شروع به خرید و نگهداری بیت کوین می‌کنند. او این امر را به دلیل هزینه‌های بیش از اندازه دولت و چاپ پول و تنش اقتصادی و ژئوپلیتیکی (جغرافیایی-سیاسی) بین ایالات متحده و چین می‌داند.

البته، صرف نظر از اینکه این عوامل دولت‌ها را به سمت بیت‌کوین سوق می‌دهند، اما وجود بیتکوین به لطف میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است. با سرمایه‌گذاری در وقت، سرمایه و تلاش خود استخراج بیت کوین و زیرساخت های آن، ضرورت بیتکوین را تصدیق می‌کنیم. و تا زمانی که یک ماینر وجود داشته باشد، شبکه بیت کوین نیز ادامه خواهد داشت.

درست است که پردازش بلوک‌ها کند است، اما همچنان پردازش می‌شوند و پس از مدتی، زمان، عملکرد و پردازش به سطح عادی برمی‌گردد.

گرچه در این راه همچنان با موانعی رو به رو هستیم، اما آنچه که با بیت کوین ایجاد می‌شود، یک سیستم پولی جدید است که همه با استفاده از آن، متوجه مشکل سیستم فعلی خواهند شد. بیتکوین یک سیستم باز، شفاف و انعطاف‌پذیر است که تحت تأثیر انگیزه‌های اقتصادی قرار دارد، و اکنون آنقدر بزرگ است که امکان شکست آن وجود ندارد.

فروش بیت‌کوین به دلیل کند بودن سرعت تشکیل بلوک، دلیلی جز ترس ندارد. و این امر می‌تواند نشان می‌دهد اخیراً چه مقدار پول جدید به بیت کوین وارد شده و منحنی یادگیری سرمایه آن چگونه است.

با توجه به سال گذشته، متوجه می‌شویم که بیتکوین به این زودی‌ها جایی نمی‌رود و اینکه نقش آن در زندگی مالی آتی ما بسیار مهم است. افت قیمت بیتکوین در آینده قطعی است، اما نمی‌توان دقیقا آن را پیش بینی کرد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *