مصوبه دولت برای تعیین تکلیف تجهیزات استخراج ارز دیجیتال

مصوبه دولت برای تعیین تکلیف تجهیزات استخراج ارز دیجیتال

در جلسه هیئت دولت که در تاریخ هشتم تیر ماه به ریاست دکتر روحانی رئیس‌جمهوری برگزار شد در مورد مسائل مهم کشور بحث و گفت‌وگو صورت گرفت. یکی از این موضوعات تعیین تکلیف تجهیزات استخراج ارز دیجیتال بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران نیز به منظور تسهیل فضای کسب و کار و رفع سردرگمی فعالان حوزه استخراج ارزهای دیجیتال، فراهم شدن امکان نظارت، کنترل و فعالیت استخراج‌ ارز دیجیتال براساس برنامه‌ریزی‌های دولتی، سازماندهی قانونی فعالیت‌های این حوزه و پاسداری از منابع کشور در حوزه برق و انرژی، نسبت به مشخص شدن سرنوشت تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال کشور تصمیماتی گرفت.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

براساس مصوبات این جلسه، کلیه صاحبان تجهیزات استخراج ارز دیجیتال (ماینر) می‌بایست حداکثر ظرف مدت یک ماه از زمان اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخصات هویتی خود را به همراه تعداد و نوع دستگاه‌هایی که در اختیار دارند، را از طریق سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت کنند. همچنین لازم است مطابق فرم و دستورالعمل‌های این سامانه، کلیه حقوق و عوارض دولتی دستگاه‌های خود را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی مشخص شده در سامانه واریز کنند.

علاوه بر این دولت وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ اجرایی شدن سامانه مربوط به این مصوبه فهرست تمام مراکز دارای جواز تاسیس را اعلام کند.

کلیه صاحبان تجهیزات استخراج ارز دیجیتال موظف هستند از زمان اعلام فهرست مراکز مجاز، ظرف مدت یک ماه کلیه دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال خود را به مراکز یاد شده تحویل دهند و یا برای دریافت مجوز فعالیت خود اقدام کنند. مراکز تحویل گیرنده دستگاه نیز باید رسید مربوط به تحویل را در سامانه ذکر شده بارگذاری کنند. نگهداری این دستگاه‌ها در مراکزی که مجوز فعالیت ندارند غیرقانونی می‌باشد. وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها یک ماه فرصت دارد تا دستورالعمل چگونگی اعطای مجوز فعالیت و درگاه مربوط به آن را ظرف مدت یک ماه در درگاه ملی مجوزهای کشور (سامانه G4b) بارگذاری کند.

 ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *