تحلیل قیمت اتریوم: اتریوم به بالاترین سطح تاریخی خود نزدیک می‌شود

تحلیل قیمت اتریوم: اتریوم به بالاترین سطح تاریخی خود نزدیک می‌شود | همتاپی

اتریوم (Eth) در چند روز گذشته افزایش یافت؛ بطوری که تنها 3 درصد با بالاترین رکورد اخیر خود فاصله دارد.

سطوح حمایت کلیدی: 4,350 دلار

سطوح مقاومت کلیدی: 4,868 دلار (ATH)

اتریوم (ETH) سرانجام در نمودار اتریوم/ بیت کوین (ETH/BTC) به سمت بالای 0.08 بیت کوین حرکت کرده است. اتریوم با این شکست مقاومتی (breakout) نشان می‌دهد که برخلاف بیتکوین آماده است به افزایش قابل توجهی دست یابد و رکوردهای جدیدی را در بازار آلتکوین‌ها ثبت کند. این شکست ضروری است، زیرا نشان‌دهنده خط مقاومتی است که به رکورد سال 2017، زمانی که یک اتریوم معادل 0.15 بیت کوین بود، برمی‌گردد.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

نمودار پیش بینی قیمت اتریوم نشان می‌دهد قیمت این ارز دیجیتال نسبت به دلار نیز رشد داشت و کمتر از 3 درصد با بالاترین قیمت تاریخی خود، یعنی 4,868 دلار فاصله دارد. به این ترتیب، حمایت فعلی در 4,350 دلار و مقاومت در 4,868 (بالاترین قیمت تاریخی آن) نشان داده می‌شود. با در نظر گرفتن شکست مقاومتی عمده در برابر بیت کوین، احتمالاً اتریوم به صعود خود ادامه خواهد داد و تنها مقاومت قابل توجهی که در حال حاضر باقی مانده است، بالاترین رکورد در نمودار دلاری است.

نمودار یک هفته‌ای اتریوم/ بیت کوین | همتاپی

نمودار هفته‌ای اتریوم/ بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو (TradingView)

شاخص‌های تکنیکال تحلیل قیمت اتریوم

حجم معاملات: با افزایش قیمت، حجم آن نیز افزایش یافت که نشان‌دهنده روند صعودی و قدرت این ارز دیجیتال است. نظارت دقیق بر حجم، به ویژه زمانی که اتریوم به مقاومت کلیدی نزدیک می‌شود، بسیار اهمیت دارد.

RSI: شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه در حال افزایش است و امکان افزایش بیشتر را نیز دارد، تا این که به منطقه اشباع خرید (overbought) (بیش از 70) که در زمان نگارش این مقاله 59 بود، برسد.

MACD: شاخص مکدی (MACD) دیروز یک تقاطع صعودی را تکمیل کرد که بسیار اهمیت دارد و بر شروع یک رالی جدید برای اتریوم تاکید می‌کند. آخرین باری که این اتفاق افتاد در اول اکتبر بود که اتریوم تا 10 نوامبر 64 درصد افزایش قیمت داشت؛ بالاترین رکورد فعلی نیز در همین تاریخ بوده است.

نمودار روزانه قیمت اتریوم/ دلار | همتاپی

نمودار روزانه قیمت اتریوم/ دلار. منبع: TradingView

سوگیری: سوگیری برای اتریوم صعودی است. حفظ این حرکت و عبور از مقاومت کلیدی اهمیت دارد.

پیش‌ بینی کوتاه‌مدت قیمت اتریوم

شکست مقاومتی اتریوم در نمودار بیت کوین و فاصله کمتر از %3 با رکورد فعلی، یعنی 4,868 دلار، نشان می‌دهد که اتریوم احتمالاً برای یک رالی جدید آماده است. چنانچه اتریوم بتواند از بالاترین قیمت تاریخی خود عبور کند، وارد فاز کشف قیمت (price discovery) می‌شود که افزایش سریع قیمت آن را در پی خواهد داشت.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *