برق ماینرهای قانونی در ساعات پیک مصرف قطع خواهند شد

برق ماینرهای قانونی در ساعات پیک مصرف قطع خواهند شد | همتاپی

مصطفی رجبی مشهدی با اعلام خبر خاموشی ماینرهای قانونی در ساعات پیک مصرف برق، به مشترکان خانگی که به صورت غیرقانونی ارز دیجیتال استخراج می‌کنند، هشدار داد.

سخنگوی صنعت برق کشور با اعلام این خبر خاطر نشان کرد: در حال حاضر برق مصرفی مراکز استخراج قانونی ارز دیجیتال در کشور به 300 مگاوات رسیده است؛ و در زمان پیک مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی، برق آن‌ها قطع می‌شود. این کار باعث حفظ تعادل و پایداری شبکه سراسری خواهد شد. این طرح از تاریخ یک خرداد آغاز می‌شود. وی در ادامه به مشترکان خانگی که به صورت غیرمجاز اقدام به استخراج ار‌ز دیجیتال می‌کنند نیز هشدار داد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

مصطفی رجبی مشهدی افزود:

براساس بارهای شناسایی شده و برآوردهای صورت گرفته در مانورهای برگزار شده، در حال حاضر بیش از 2000 مگاوات برق در مراکز غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در کشور مصرف می‌شود که این مصارف غیرقانونی به دلیل اتصالات نادرست و افزایش نقطه‌ای مصرف برق باعث آسیب دیدگی و حتی سوختن تجهیزات شبکه شده که خاموشی‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه استفاده غیرقانونی از برق، باعث ایجاد نوسان در شبکه می شود، از مشترکان خانگی که با دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال اقدام به ماینینگ غیرقانونی می‌کنند درخواست کرد هر چه زودتر دستگاه‌های خود را خاموش کنند.

در صورت عدم قطعی و شناسایی این مشترکان، علاوه بر ضبط تجهیزات استخراج ارز دیجیتال آنها تا زمان تعیین تکلیف، برق این مشترکین قطع خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق افزود:

هموطنان عزیز به منظور حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها و افت ولتاژ در شبکه برق که آسیب آن به خود مردم می‌رسد، می‌توانند هرگونه فعالیت غیرقانونی و استفاده غیرمجاز شبکه برق را از طریق مراجعه به سامانه سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat به اطلاع برسانند.

رجبی مشهدی در ادامه افزود:

در این سایت بخشی جداگانه برای معرفی مراکز یا افرادی که به صورت غیرمجاز به استخراج ارز دیجیتال می‌پردازند وجود دارد که مردم می‌توانند از طریق مراجعه به این بخش، حتی شماره شبای بانکی خود را جهت دریافت پاداش معرفی مرکز غیرمجاز، اعلام کنند.

سخنگوی صنعت برق خاطر نشان کرد: پاداش افرادی که به شناسایی مراکز استخر‌اج ارز دیجیتال غیرقانونی کمک کنند پس از بررسی و تایید صحت گزارش آن‌ها پرداخت خواهد شد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر  صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *