فعالیت ماینرها با پیگیری‌های انجمن بلاکچین ایران قانونی شد

قانونی شدن فعالیت ماینرها در ایران

با پیگیری‌های انجمن بلاکچین ایران، استخراج ارز دیجیتال و فعالیت ماینرها طبق ضوابطی در کشور قانونی می‌شود.

با وجود آنکه استخراج ارز دیجیتال یکی از جدیدترین روش‌های کسب درآمد جهانی می‌باشد، اما در کشور ما، یک روش غیرقانونی بود و واردات دستگاه‌های ماینینگ قاچاق کالا محسوب می‌شد. به همین دلیل ماینرهای ایرانی که قصد استخراج ارزهای دیجیتال را داشتند با مشکلات زیادی مانند ضبط دستگاه‌های استخراج روبه‌رو بودند. با این وجود، در روزهای اخیر طبق اعلامیه انجمن بلاک‌چین ایران، استخراج ارز دیجیتال در کشور قانونی شده است. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این قانون بعد از انجام پیگیری‌های زیادی از سوی کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاکچین ایران تصویب شده است. در تاریخ ۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۹ جلسه‌ای با کمیسیون اقتصادی هیئت دولت کشور در مورد مشکلات ماینرها و قاچاق دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال برگزار شد. با بررسی‌های صورت گرفته قانون جدیدی در این مورد به تصویب رسید و با امضای رئیس جمهور به مرحله اجرا درآمد.

در این جلسه علی بابک نیا دبیر کارگروه ماینینگ انجمن بلاک چین ایران در مورد جزئیات این طرح به خبرنگاران گفت:

این طرح متشکل از ۵ بند مختلف است که در آن وزارت صنعت را، مجری طرح خوداظهاری تجهیزات ماینرها تعیین کرده است. در بند دیگر آن ذکر شده است کسانی که جواز تاسیس استخراج رمز ارزهای خود را از وزارت صمت دریافت کرده‌اند می‌توانند از تمام امکانات آن بهره‌مند شوند. آن‌ها برای این کار می‌توانند با مراجعه به سامانه بهین‌یاب درخواست خود را ثبت کرده و تعداد و نوع تجهیزات مورد نیاز خود را مشخص کنند. پس از پرداخت هزینه عوارض و حقوق گمرکی تمام دستگاه‌های خود باید منتظر تایید باشند تا دستگاه‌های ماینینگ آن‌ها به عنوان یک دستگاه قانونی با مجوز رسمی، وارد کشور شود. ماینرها با داشتن مجوز قانونی می‌توانند به راحتی این دستگاه‌ها را در مزارع استخراج ارزهای دیجیتال خود مورد استفاده قرار دهند.

طبق همین مصوبه تمام کسانی که دستگاه‌های آن‌ها به عنوان قاچاق کالا توقیف شده است می‌توانند با پرداخت عوارض و حقوق گمرکی دستگاه‌های خود را از وزارت صمت دریافت کنند.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *