صرافی کوکوین (KuCoin) سرمایه کاربرانش را بر‌می‌گرداند

صرافی کوکوین (KuCoin) سرمایه کاربرانش را بر‌می‌گرداند | همتاپی

صرافی کوکوین (KuCoin) بعد از هک شدن ۱۵۰ میلیون دلاری خود در روز جمعه، اعلام کرد که سرمایه کاربرانش را کاملا بر‌می‌گرداند. 

کوکوین که یک صرافی ارز‌دیجیتال در سنگاپور می‌باشد، اعلام کرد که حداقل ۱۵۰ میلیون دلار بیت‌کوین به همراه توکن‌های رمزنگاری شده دیگر، از والت‌های گرم آن‌ها برداشت و به کیف پول ارز دیجیتال نامعلومی منتقل شده است. در واقع، صرافی ارز دیجیتال کوکوین هک شده بود.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

طبق گقته‌های این صرافی، اولین حمله سایبری در روز جمعه، ۲۶ سپتامبر، ساعت ۱۹:۰۵ به وقت جهانی اتفاق افتاد. میزان دقیق کوین‌های دزدیده شده مشخص نیست ولی کوین دسک (CoinDesk) گزارش داده است که آدرس اتریومی که به حاملان سایبری نسبت داده می‌شود، بیش از ۱۵۰ نوع توکن اتریومی مختلف دریافت کرده است که ارزشی بیش از ۱۵۰ میلیون دلار دارند.»

کوکوین می‌گوید این اتفاق توسط مراجع قضایی در حال بررسی است و کاربر‌ان سرمایه‌شان را از دست نخواهند داد. به علاوه این صرافی اعلام کرد:

اگر سرمایه کاربری به علت این اتفاق تحت تاثیر قرار بگیرد، صرافی کاملا خسارت آن‌ها را جبران خواهد کرد.

برای صرافی کوکوین چه اتفاقی افتاده است؟ 

در برنامه‌ی زنده‌ی روز شنبه، مدیر اجرایی کوکوین، جانی لیو (Johnny Lyu)، اعلام کرد که هکرها توانسته بودند کلیدهای خصوصی هات والت‌های آن‌ها را به دست آورند. اما وقتی صرافی متوجه کاهش موجودی‌ها شد، سرمایه‌های باقی مانده به هات والت‌های جدیدی منتقل شدند و والت‌های قدیمی رها شدند.

 این صرافی در بیانیه‌ای اعلام کرد:

سرمایه‌های کلد والت‌ها در امان هستند و آسیبی به آن‌ها وارد نشده است و هات والت‌ها هم مجددا به کار انداخته شدند.

صرافی کوکوین لیستی از آدرس‌هایی که سرمایه‌های دزدیده شده به آن‌ها منتقل شده است را منتشر کرد. این آدرس‌ها شامل آدرس‌های زیر می‌شود: بیت‌کوین (BTC)، بیت‌کوین اس وی (BSV)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، لایت‌کوین (LTC)، استلار (XLM)، ترون (TRX) و تتر (USDT). آدرس والت‌های مشکوک عبارتند از:

ETH: 0xeb31973e0febf3e3d7058234a5ebbae1ab4b8c23

:BTC

1NRsEQRg5EjmJHbPUX7YADVPcPzCQBkyU7

12FACbewf5Fy9nmeaLQtm6Ugo5WS8g2Hay

1TYyommJW3uhjhcnHhUSuTQFqSBAxBDPV

LTC: LQtFoidy5TmLrPP77MZzgMRffqPsmRfMXE

XRP: r3mZvvHVLPtRWAujzBsAoXqH11jhwQZvzY

BSV: 15mC7zKbLyErSKzGRHpy6gyqS7GyRpWjEi

XLM: GBM3PJWNB5VKNOFXCDTTNXPMUNBMYTLAAPYDIIKLHUGMKX7ZGN2FNGFU

USDT: 1NRsEQRg5EjmJHbPUX7YADVPcPzCQBkyU7

TRX: TB3j1gUXaLXXq2bstiSMfjQ9R7Yh9DdDgK

با بررسی اطلاعات بلاکچیر (Blockchair) و ترون اسکن (Tronscan)، کوین دسک دریافت که بقیه والت‌های در ارتباط با متخلفان، این کوین‌ها را به مقدار زیر دریافت کرده‌اند:

BSV: 14,713
LTC: 26,733
BTC: over 1,008
XRP: 18,495,798
USDT: 999,160
XLM: 9,588,383
TRX: 199,038,936

از زمان وقوع این حمله، صرافی کوکوین در حال همکاری با صادرکنندگان ارز‌دیجیتال و صرافی‌ها می‌باشد تا از انتقال کوین‌های دزدیده شده جلوگیری کند. 

برای مثال در بیانیه‌ای از کوکوین، مدیرعامل بیتفنکس (Bitfinex)، پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، تایید کرده است که شرکت تتر با موفقیت توانسته است گردش ۲۲ میلیون توکن USDT را متوقف کند. 

همچنین، صرافی کوکوین گفت Velo Labs تمامی توکن‌های Velo دزدیده شده از این صرافی را جایگزین خواهد کرد. همچنین COV، SNTR و VIDT گفته‌اند که برای توقف گردش کوین‌هایشان وارد عمل خواهند شد، و یا کوین‌های دزدیده شده را دوباره صادر خواهند کرد.

به علاوه، Ampleforth توییتی مبنی بر این زد، که قرارداد آنان به سرعت به روز شده است تا تراکنش‌ها هکرها را متوقف کند. 

کوکوین با میانگین گردش مالی ۱۰۰ میلیون دلار یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های جهان است. ارزش توکن‌های کوکوین (KCS) در عرض یک ساعت اولیه از پخش خبر هک این صرافی در روز شنبه، ۱۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۰.۸۶ دلار رسید. در حال حاضر اطلاعاتی  کوین مارکت‌کپ (CoinMarketCap) نشان می‌دهد که ارزش این توکن به ۰.۸۳ دلار رسیده است.

کوکوین با میانگین گردش مالی ۱۰۰ میلیون دلار یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های جهان است | همتاپی

صرافی آنلاین KuCoin توانست هکرها را پیدا کند

مدیرعامل کوکوین، جانی لیو (Johnny Lyu) می‌گوید «شواهدی محکم» در خصوص متهمان هک بزرگ شرکتش دارد. صرافی رمزارز کوکوین توانست هویت کسانی که این صرافی را به ارزش 281 میلیون دلار هک کرده بودند، پیدا کند.

کانی لیو، مدیرعامل این شرکت امروز در توییتی نوشت:

بعد از تحقیقاتی همه جانبه توانستیم متهمان پشت پرده‌ی حادثه‌ی امنیتی 26 سپتامبر صرافی کوکوین را بر اساس ادله‌ای محکم، پیدا کنیم. هم اکنون مقامات قانونی و پلیس به صورت رسمی وارد عمل شده‌اند.

این هک 26 سپتامبر امسال رخ داد. کوکوین اعلام کرده است که هکرها از یک کلید خصوصی (Private key) لو رفته برای دسترسی به کیف پول‌های صرافی استفاده کرده بودند. کوکوین می‌گوید که در حساب بانکی خود پول کافی برای پوشش دادن تمام ضررهای پیش آمده را دارد.

بعد از رخ دادن این هک، پروژه‌های رمزارز تلاش کردند تا دارایی‌های دزدیده شده را فریز کرده یا از رده خارج کنند. برای عملی کردن این هدف، بسیاری از تیم‌ها بلاکچین خود را آپدیت کردند. لیو می‌گوید 204 میلیون دلار رمزارز، معادل 72 درصد از حجم کل مقدار هک شده، از کنترل آدرس‌های مشکوکی که آنها را در اختیار خود درآورده بودند خارج شده است.

هکرها توانستند حداقل 13 میلیون دلار از رمزارزهای دزدیده شده را در صرافی‌های غیرمتمرکز به فروش برسانند.

لیو دریک برنامه پخش زنده در روز 30 سپتامبر اعلام کرد:

به عنوان یک تیم فعال در حوزه‌ی رمز ارز که به تازگی سه ساله شده است، اگرچه هرگز در خصوص مسائل امنیتی کوتاهی نکرده‌ایم، اما می‌دانیم که نمی‌توانیم از هک صرافی‌های این حوزه و مواجهه با بی‌رحمانه‌ترین مشکلات که تمام پیشینیان ما در این حوزه آن را از سر گذرانده‌اند، طفره برویم و در امان بمانیم.

صرافی کوکوین که بعد از هک شدن، واریزی‌ها و برداشت‌ها را متوقف کرده بود، اکنون دوباره بازگشایی شده است و به کار خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر کوکوین از واریز و برداشت 31 نوع رمزارز پشتیبانی می‌کند. اما باید بگوییم که بیت کوین، اتریوم ومعروف‌ترین استیبل کوین یعنی تتر در میان این ارزها نمی‌باشند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *