با کم شدن تأثیر تتر در سهم بازار اتریوم، تحول عظیمی برای استیبل کوین‌ها در راه است

با کم شدن تأثیر تتر در سهم بازار اتریوم، تحول عظیمی برای استیبل کوین ها در راه است | همتاپی

تحلیلگر سایت تحقیقاتی رمزارزی میساری (Messari)، رایان واتکینز (Ryan Watkins)، پیش بینی می‌کند که تتر در هفته‌های آینده جایگاه خود را به عنوان پر‌کاربردترین استیبل کوین در بلاکچین اتریوم از دست خواهد داد.

داده‌های سایت میساری نشان می‌دهد که نزول جایگاه تتر‌ به دلیل رشد محبوبیت یو‌اس‌دی کوین (USDC) است که توسط کنسرسیوم مرکزی تأسیس و توسط صرافی‌های کوین بیس  (Coinbase) و سرکل (Circle) ایجاد شده است.

به احتمال زیاد در هفته‌های آینده، سهم تتر از عرضه استیبل‌کوین‌ها در بلاک چین اتریوم برای اولین بار به زیر 50 درصد خواهد رسید. استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) به دلیل نقش در حال رشدی که در دیفای (DeFi) دارد، به سرعت در حال مطرح شدن به عنوان استیبل کوین برتر در بلاک چین اتریوم است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

تحلیلگر سایت تحقیقاتی رمزارزی میساری می‌گوید که یواس‌دی کوین (USDC) در حال حاضر ارجح‌ترین استیبل کوین در دیفای است.

مطالب بیشتر: استخراج  و ماینینگ اتریوم

در حال حاضر بیش از 50 درصد از عرضه‌ی یواس‌دی کوین (USDC)- معادل 12.5 میلیارد پوند- در قراردادهای هوشمند قرار دارد. اگرچه این درصد به اندازه استیبل کوین دای (DAI) نیست، اما یواس‌دی کوین در بین کوین‌های یک دلاری با اختلاف زیاد برتر بوده و در حال حاضر به استیبل کوینی محبوب در دیفای تبدیل شده است.

به گفته‌ی واتکینز، از میان نقش‌هایی که USDC ایفا می‌کند، می‌توان به کمک در ایجاد ثبات برای بزرگترین استیبل کوین غیرمتمرکز از لحاظ ارزش بازار که توسط سازمان غیرمتمرکز و مستقل و مبتنی بر اتریوم میکر دائو (MakerDAO) منتشر شده است، اشاره کرد. 

جای تعجبی ندارد که پروتکل‌های وام‌دهی میکر دائو (MakerDAO)، کامپوند (Compound) و آوی (Aave) بزرگترین مصرف‌کنندگان یواس‌دی (USDC) هستند، که تقریباً 23 درصد از مقدار USDC عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند. یواس‌دی کوین در میکردائو در درجه اول برای پشتیبانی از پِگ دای (peg- عمل تثبیت نرخ یک ارز در مقابل ارز دیگر) استفاده می‌شود و این کار را از طریق ماژول تثبیت کننده پِگ انجام می‌دهد.

تحلیلگر و محقق رمزارزها اضافه می‌کند که در پلتفرم‌های کامپوند، دیفای و آوی، برای ایجاد سود از یو‌اس‌دی کوین استفاده می‌شود. با راه‌اندازی خزانه‌ی کامپوند، محبوبیت این استیبل کوین افزایش خواهد یافت و هدف این ارز باثبات جذب سرمایه‌‌های سازمانی به سمت امور مالی غیرمتمرکز خواهد بود.

یواس‌دی کوین به پلتفرم‌های کامپوند و آوی واریز شده تا کشت سود انجام شود.

با راه‌اندازی خزانه‌ی کامپوند و ابتکار عمل متمرکز بر API دیفای متعلق به سرکل (Circle)، افزایش نقدینگی دلاری به سمت دیفای همچنان ادامه خواهد داشت.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *