مراکز غیرقانونی استخراج ارزهای دیجیتال را گزارش دهید، جایزه بگیرید

مراکز غیرقانونی استخراج ارزهای دیجیتال را گزارش دهید، جایزه بگیرید | همتاپی

معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از اجرای برنامه مدیریت مصرف برق از استخراج ارزهای دیجیتال و تاثیر آن بر میزان مصرف خبر داد. 

مهندس نثار، در سخنان خود با اشاره به آثار مخرب استخراج ارز‌های دیجیتال به صورت غیرقانونی از شناسایی 2127 دستگاه غیر قانونی استخراج ارز دیجیتال در استان زنجان خبر داد که روی هم رفته تقریبا 7.085.018 کیلووات برق را به صورت غیرمجاز مصرف می‌کردند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

وی با بیان اینکه استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال پایمال کردن حق همه مردم است، افزود:

با آن دسته از افراد که به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج رمزارزها می‌نمایند به شدت برخورد خواهد شد. در این راستا، در صورت کشف فعالیت غیرقانونی استخراج رمزارزها، جریان برق مشترک مربوطه قطع و علاوه بر معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی، هزینه برق مصرفی با تعرفه رمز ارز و خسارات وارده به شبکه برق نیز از متخلفان دریافت می‌شود.

معاونت فروش و خدمات مشترکین توزیع برق زنجان در خصوص جریمه و تبعات استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال خاطر نشان کرد:

افزایش احتمال نوسان ولتاژ و خاموشی به ویژه در ساعات پیک مصرف برق، وارد کردن خسارت به تجهیزات صنعت برق و افزایش احتمال خاموشی‌های فراگیر، استفاده از یارانه متعلق به آحاد مردم برای کسب سود توسط عده‌ای اندک و سودجو، وارد کردن خسارت به دستگاه‌های الکتریکی و برقی همسایگان به دلیل افت شاخص‌های فنی برق، آسیب رساندن به اموال عمومی، نادیده گرفتن بیت‌المال و تضییع حقوق سایر مشترکان، ریسک کشف توسط شرکت‌های برق و نیروهای انتظامی و ضبط اموال و اخذ جریمه‌هایی معادل چند برابر تعرفه قانونی و سودهای کوتاه‌مدت استخراج غیرمجاز رمز ارز و معرفی به مراجع قضایی و تشکیل پرونده تخلف از جمله تبعات این اقدام است.

به گفته مهندس نثار برخورد با مراکز غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال از ابتدا به صورت جدی دنبال شده است. مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده این مراکز غیرقانونی، گزارش دهند و در قبال این کار پاداش دریافت کنند. 

ایشان در خصوص بسته‌های تشویقی شرکت توزیع برق جهت شناسایی این مراکز غیر مجاز بیان کرد: تاکنون مبلغ 87.200.000 تومان پاداش به گزارش‌های مردمی با محوریت مراکز رمز ارز غیرمجاز تخصیص داده شده است و در همین راستا، افرادی که این مراکز غیرمجاز را شناسایی و معرفی کنند از پاداش مشخص شده تا سقف 20 میلیون تومان برحسب تعداد دستگاه‌های ماینر، بهره‌مند خواهند شد.

معاونت فروش و خدمات مشترکین توزیع برق زنجان به فعالان حوزه استخراج ارزهای دیجیتال توصیه کرد، برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به خود و آحاد مردم بهتر است پس از دریافت مجوز از وزارت صمت، جهت دریافت انشعاب استخراج ارزهای دیجیتال به شرکت توزیع برق زنجان مراجعه کنند.

به گفته نثار در حال حاضر برق مراکز قانونی استخراج ارز دیجیتال قانونی زنجان از طریق انشعاب از شبکه سراسری یا احداث نیروگاه جدید توسط متقاضی با تعرفه برق صادراتی تامین می‌شود.

نثار در ادامه سخنان خود در خصوص استخراج قانونی ارزهای دیجیتال افزود تاکنون وزارت نیرو به ماینرهای قانونی حدود 320 مگاوات انشعاب برق فروخته است که از این مقدار تقریبا حدود 200 مگاوات مشغول به فعالیت هستند و از شبکه برق سراسری، برق دریافت می‌کنند.

او در آخر صحبت‌های خود افزود:

مردم شریف استان در صورت اطلاع و یا مشاهده مراکز غیرقانونی دستگاه‌های ارز دیجیتال، می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن 33442342-024 و یا ارسال پیام به شماره 3000290143 ضمن رعایت محرمانگی اطلاعات ارائه شده نسبت به ثبت گزارش مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز به نام خود اقدام کنند.

 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *