هشدار انجمن بلاکچین به فعالان ارزهای دیجیتال در خصوص احتمال شناسایی IP

هشدار انجمن بلاک‌چین به فعالان حوزه ارزهای دیجیتال در خصوص احتمال شناسایی IP | همتاپی

انجمن بلاک‌چین ایران به تمام دارندگان ارزهای دیجیتال هشدار داد که دارایی‌های دیجیتال کاربران ایرانی در معرض خطر شناسایی قرار دارند.

انجمن بلاک‌چین ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، دارایی‌های دیجیتال کاربران ایرانی که با آدرس کیف‌پول‌ ارز دیجیتال معین داخلی تراکنش می‌کنند، در معرض شناسایی قرار دارند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این انجمن افزود:

نمونه این فعالیت‌ها در گزارش سایفرتریس مبنی بر شناسایی 4.5 تراکنش بیت کوین در 62 هزار IP مستقل ایرانی قابل مشاهده است.

شرکت سایفرترِیس که شرکتی فعال در زمینه تحلیل داده‌ و رهگیری تراکنش‌های ارزهای دیجیتال می‌باشد در گزارش‌های ماه گذشته خود اظهار داشت، بیش از 4.5 میلیون آدرس منحصربه‌فرد بیت کوین با بیش از 72 هزار آدرس IP منحصربه‌فرد ایرانی در ارتباط می‌باشد.

کاوش شبکه‌های بلاکچین

شرکت سایفرتریس در این گزارش خود افزود:

با نظارت بر آدرس‌های IP مرتبط با کشور‌های تحریم ‌شده توسط ایالات‌متحده و بررسی ارتباط آن‌ها با بلاکچین بیت کوین، مشخص شد  که این آدرس‌های IP ایرانی یا به‌طور مستقیم در تراکنش‌های ارز دیجیتال شرکت داشته‌اند و یا برای کاوش در شبکه بلاکچین با هدف کنترل موجودی آدرس‌های ارز دیجیتال مورد استفاده قرار گرفته ‌اند.

سایفرتریس ادامه داد:

داده‌ها IP، باید تمامی استراتژی‌های پیشگیرانه تحریم‌ها را در برگیرد تا اطمینان حاصل شود مؤسسات مالی، هیچ‌گونه معامله‌ای با کشور‌های تحریم‌ شده انجام نمی‌دهند.

در حال حاضر، رایج ترین شیوه برای ثبت اطلاعات IP  افراد، کنترل IP هنگام ورود (login) به وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های مالی IP می‌باشد؛ اما این روش به تنهایی برای شناسایی IP کاربران کشوهای تحت تحریم و جلوگیری از تراکنش‌های مرتبط با آنها مناسب نیست؛ زیرا تاثیر آن‌ها را می‌توان به وسیله VPN ها به راحتی از بین برد.

موسسات مالی می‌توانند با اطلاعات حاصل از تعامل IPهای بلاک‌چین تعامل داشته باشند و از این اطلاعات برای نظارت دقیق‌تر بر موقعیت‌ جغرافیایی مشتریان خود استفاده کنند.

در همین راستا انجمن بلاک‌چین ایران در این خصوص از همه دارندگان ارزهای دیجیتال خواست هنگام خرید و فروش و تبادل ارزهای دیجیتال دقت بیشتری کنند. هم‌چنین در صورت لزوم با روش‌های حفظ محرمانگی والت ها و IP ها سکوی تبادل دارایی دیجیتال خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهند. دارایی‌های خود را روی extended public key جمع نکنند و استیبل‌کوین‌های متمرکز خود را با معادل‌های غیرمتمرکز در شبکه جایگزین کنند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *