آیا قیمت شیبا (SHIBA) و ایپ (Ape) افزایش خواهد یافت؟

آیا قیمت شیبا (SHIBA) و ایپ (Ape) افزایش خواهد یافت؟ | همتاپی

طی چند هفته اخیر، ارز شیبا (Shib) و ایپ (Ape) در بین توکن‌های بلاکچین اتریوم، ترند بوده‌اند. ترند شدن ارز شیبا، تنها طی چند هفته گذشته اتفاق افتاد، چرا که قبلاً در بین توکن‌های اتریوم، ارز FTX در جایگاه برتر قرار داشت. اما توکن ایپ که کمی بیش از یک ماه از ایجاد آن می‌گذرد، همچنان بحث داغ بازار ارزهای دیجیتال است.

بیشترین ارزی که 5000 نهنگ برتر اتریوم در اختیار دارند، ارز شیباست، مجموع ارزش دلاری شیبای این نهنگ‌ها 1.5 میلیارد دلار است. در رده دوم، ارز FTX می‌باشد که نهنگ‌های اتریوم به میزان 1.2 میلیارد دلار از این ارز را در اختیار دارند و در رتبه سوم ارز BEST قرار دارد که نهنگ‌ها حدوداً معادل 400 میلیون دلار از آن را در کیف پول‌های خود دارند.

علاوه بر این، در زمان نگارش این مقاله، در بین توکن‌های اتریوم که توسط نهنگ‌ها هولد شده‌اند، شیبا 15 درصد به خود اختصاص داده، که این بالاترین میزان توکن هولد شده در میان توکن‌های مبتنی بر اتریوم است. همچنین از لحاظ میزان خرید و فروش و حجم معاملات (البته به غیر از اتر و استیبل‌کوین‌ها) نیز، برترین توکن این لیست بوده است.

البته توکن ایپ نیز از نظر حجم معاملات، لیست برترین توکن‌های خریداری شده و پرفروش‌ترین توکن‌ها، پس از شیبا قرار دارد و سایه به سایه توکن شیبا را تعقیب می‌کند.

مقاله پیشنهادی: شیبا چیست

در همین حال، در زمان نوشتن این مقاله، نهنگ اتریومی با نام “BlueWhale 0073” که در هفته سوم ماه آوریل 420 میلیارد توکن شیبا خریداری کرده بود، 200 میلیارد توکن شیبای دیگر خریداری کرد.

این موج خروشان ترند شدن توکن شیبا، از هفته دوم تا سوم آوریل آغاز شد. این تاریخ همزمان با زمانی  است که این نهنگ، تعداد 420 میلیارد عدد توکن شیبا را خریداری کرد. یک هفته بعد از آن، آدرس کیف پول نهنگ اتریومی با عنوان “Bambur”، به میزان 200 میلیارد عدد توکن شیبا خریداری کرد و حالا با خرید 200 میلیارد توکن دیگر توسط “BlueWhale0073” در همین هفته، این دو نهنگ مجموعاً بیش از 1.5 تریلیون عدد توکن شیبا را در عرض یک هفته خریداری کردند.

مقاله پیشنهادی: ایپ کوین چیست

علاوه بر این، پروژه های جدید توکن شیبا، مانند شیبا اینو لند در متاورس (Shiba Inu Land Metaverse) نیز روی ترند شدن این توکن، تأثیر بسزایی داشته است.

در همین حال، ایپ کوین نیز به واسطه فعالیت‌های پیرامون پروژه، همچنان ترند بازار است. زمانی که “اسنوپ داگ” (Snoop Dogg) و “ویز خلیفه” (Wiz Khalifa)، مجموعه‌ای از 8 آهنگ خود را در قالب NFT منتشر کردند و همین طور زمانی که پروژه “Yuga Labs”، مبلغ 450 میلیون دلار در مرحله اولیه جذب سرمایه کرد، باعث شد تا ترند شدن توکن ایپ ادامه دار باشد. علاوه بر این، پروژه متاورس «Otherside» که ApeCoin توکن اصلی آن می‌باشد، قرار است اطلاعات بیشتری را در مورد پروژه خود در تاریخ 30 آوریل منتشر کند.

این واقعیت که ترند شدن این توکن‌ها ادامه دار است، برای جامعه هر دوی این ارزها، عالی است. مضاف بر این که، با انتشار اطلاعات بیشتری در مورد پروژه‌های جدید آنها، افزایش قیمت آنها نیز ممکن است طی چند ماه آینده ادامه داشته باشد.

زمان مناسب برای خرید این توکن‌ها، می‌تواند درست قبل از شروع پروژه‌های این توکن‌ها و قبل از زمانی که توجه بیشتری به این توکن‌ها جلب شود، باشد.

در زمان نگارش این مقاله، ارز شیبا با قیمت تقریباً 0.000022 دلار خرید و فروش می‌شود که طی 24 ساعت گذشته، 3.25 درصد افت قیمت داشته و مارکت کپ آن بیش از 12 میلیارد دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن کمی بیش از 0.5 میلیارد دلار بوده است.

در عین حال، نیز در زمان نوشتن این مقاله، قیمت فروش و خرید ایپ کوین نزدیک به 23 دلار است که نشان از بیشتر از 50 درصد رشد در طی 7 روز گذشته دارد. مارکت کپ ایپ بیش از 6.5 میلیارد دلار و در طی 24 ساعت گذشته به میزان یک میلیارد دلار رشد داشته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار شیبا، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت شیبا مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش شیبا صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *