آیا بیت کوین قیمت ۲۶,۰۰۰ دلار را تست خواهد کرد؟

تحلیل قیمت بیت کوین: آیا بیت کوین قیمت 26,000 دلار را تست خواهد کرد؟ | همتاپی

با بررسی نمودار تحلیل قیمت بیت کوین، می‌توان دید که الگوی expanding wedge (که الگوی تکنیکال رایجی در بازار طلاست) روی نمودار بیت کوین در حال شکل‌گیری است.

تاکنون دو بار قیمت در سطوح ۶۵ و ۶۹ هزار دلاری با خط روند بالایی خود برخورد داشته است. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد سقوط اکوسیستم لونا نقش کاتالیزوری را برای مومنتوم نزولی فعلی ایفا کرده است که شاهد کاهش قیمت بیتکوین تا 26 هزار دلار بودیم که برای سومین بار به خط روند پایینی خود رسید.

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه قیمت بیت کوین

خط روند پایینی این الگوی کنج (expanding wedge)، محدوده حمایت اولیه بیت‌ کوین در چرخه قیمت اخیر بوده و انتظار می‌رود مانند روندی که در ماه مه 2021 اتفاق افتاد، از این قیمت نیز حمایت شود. اگر بازار از محل خط روند نزولی بازگشت داشته باشد، احتمالاً خط میانگین متحرک 50 روزه و منطقه 35 هزار دلاری به عنوان سطوح مقاومت مهمی عمل خواهند کرد. با این حال، اگر خط روند نتواند قیمت را حفظ کند، سطوح پشتیبانی بیتکوین در حدود 24 هزار دلار و مناطق تقاضای 20 هزاری دلار خواهد بود.

قیمت بیت کوین به صورت کانال گسترده شده | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل تکنیکال نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین

بیتکوین وارد فاز بازار رنج شده است که اوج‌های قیمت یکسانی را تشکیل می‌دهد. از سوی دیگر، قیمت بیتکوین افزایش یافت و در الگوی پرایس اکشن سقف بالاتر (فلش زرد رنگ) را ثبت کرد و تمام نقدینگی باقیمانده بالای خود را از بین برد، این امر را می‌توان به عنوان تله گاوی واضح و مشخصی تعبیر کرد.

برای میان مدت انتظار می‌رود که بیتکوین شاهد نوسانات قابل توجهی که به دلیل لیکوئید شدن معاملات فیوچرز در بازار اتفاق می‌افتد، باشد و برای مدتی در محدوده‌ای بین قیمت 29 تا 32 هزار دلاری، باقی بماند. همزمان، بیتکوین داخل کانالی نزولی در حال حرکت می‌باشد و از خط روند بالایی بازگشته است. در صورت شکست قیمت به بالاتر از محدوده مشخص شده و خط روند بالایی کانال، قطعاً شاهد رالی صعودی خواهیم بود. که در این مورد می‌توان گفت که قیمت 37 هزار دلار، محدوده مقاومت مهمی خواهد بود.

تحلیل 4 ساعته بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل درون زنجیره (On-chain) بیتکوین

همانطور که روی نمودار هم دیده می‌شود، در زمان فاز ادغام، بازار اغلب تمام سفارشات توقف خرید و فروش بیت کوین، سرمایه‌گذاران خرد در بازار فیوچرز را حذف می‌کند، که منجر به میزان بالایی از لیکوئید شدگی در هر دو جهت می‌شود.

بیتکوین یک الگوی اوج (فلش زرد) ایجاد کرد، که یک تله واضح برای خریدان است که به دنبال آن یک اصلاح بازار اتفاق خواهد افتاد و بسیاری از جایگاه‌های خرید را لیکوئید خواهد کرد. مضاف بر اینکه این الگو را همین الآن هم می‌توان مشاهده کرد. طی سه روز گذشته بازار شاهد نوسانات قابل توجهی بوده که این امر نیز در پی لیکوئید شدن مقادیر بالایی از جایگاه‌های فروش بوده است.

تحلیل آن چین | صرافی همتاپی

تحلیل درون زنجیره بیت کوین

زمانی که بازار از دوره این نوسانات شدید عبور کرده و وارد دوره تثبیت قیمت می‌شود، این اتفاقات اجتناب‌ناپذیر است. پس در طی مراحلی نظیر این در بازار ضروری است مدیریت ریسک خود را به صورت حرفه‌ای انجام دهید.

مطالب مرتبط: راهنمای مدیریت ریسک برای تازه‌کاران در ارزهای دیجیتال

در لحظه نگارش این مقاله قیمت بیت کوین به تومان در حوالی عدد 974,484,308 در  حال چرخش است و این در حالی است که این ارز با 1.58 درصد افزایش در هفته گذشته، دل بسیاری از هوادارانش را شاد کرده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیت کوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *