بررسی تبعات مسدودسازی درگاه پرداخت پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال ایرانی

مسدودسازی درگاه پرداخت پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال ایرانی تبعات زیادی دارد | همتاپی

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت مسدود سازی درگاه پرداخت پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال ایرانی تبعات زیادی برای کشور دارد؛ زیرا اقتصاد دیجیتال می‌تواند به خنثی‌سازی تحریم‌های اقتصادی کشور کمک زیادی کند.

نیک‌بین روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در حوزه جنگ اقتصادی، ارزهای دیجیتال می‌توانند به عنوان یکی از عوامل موثر در خنثی‌سازی تحریم‌ها عمل کنند اظهار داشت: اگر کشوری رشد لازم در حوزه اقتصاد دیجیتال را نداشته باشد. در حوزه مالی وابسته و عقب مانده خواهد بود؛ بنابراین دولت و مجلس می‌بایست حمایت همه جانبه و دو چندان از کسب و کارهای دیجیتال به خصوص در دوران تحریم و جنگ اقتصادی داشته باشند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد:

حوزه ارزهای دیجیتال یکی از عواملی است که می‌تواند در دوران تحریم اقتصادی کمک حال کشور باشد، با این حال ما در روزهای اخیر شاهد ایجاد موانعی از سوی نهادهای مسئول در راه فعالیت پلتفرم‌های داخلی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال بودیم که از جمله آن می‌توان به انسداد درگاه‌های پرداخت آن‌ها اشاره کرد.

نیک‌بین  بیان کرد جلوگیری از فعالیت و مسدود کردن درگاه‌های پرداخت پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال داخلی خسارت‌های زیادی به همراه دارد:

کوچ اجباری کاربران ایرانی به صرافی‌های نامعتبر خارجی و زیرزمینی شدن فعالیت مجموعه‌های داخلی علاوه بر آنکه از رشد فناوری‌های مالی در حوزه اقتصاد دیجیتال جلوگیری می‌کند، تبعات مالی سنگینی را هم می‌تواند برای جامعه داشته باشد چراکه در صورت زیرزمینی شدن فعالیت‌ها دیگر امکان نظارت بر آن‌ها فراهم نخواهد بود.

وی در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه ایجاد محدودیت و ممانعت از فعالیت کسب و کارهای ایرانی با معیارهای مجلس و دولت برای توسعه این قبیل کسب و کارها مغایرت دارد خاطرنشان کرد مسئولان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی می‌بایست در کمتر زمان ممکن نسبت به رفع موانع ایجاد شده از جمله ابلاغیه اخیر انسداد درگاه‌های پرداخت اقدام کنند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *