ویتالیک بوترین برای جلوگیری از ورشکستگی بیت کوین‌های خود را فروخت

ویتالیک بوترین برای جلوگیری از ورشکستگی بیت کوین‌های خود را فروخت

بنیان‌گذار اتریوم، ویتالیک بوترین، در سال 2013 برای اینکه از ورشکستگی خود جلوگیری کند مجبور شد تا نیمی از بیت کوین‌های خود را بفروشد. بوترین، 7 سال پیش تنها چند هزار دلار داشت ولی در حال حاضر دارایی وی به بیش از 200 میلیون دلار می‌رسد.

طبق توئیتی که 14 دسامبر (25 آذر) از ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) منتشر شد، او در سال 2013  برای جلوگیری از ورشکستگی نیمی از دارایی بیتکوین خود را فروخت.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

بوترین یکی از شناخته‌شده ترین چهره‌ها در عرصه ارزهای دیجیتال است. علاوه بر ایجاد اتر‌یوم او مجله بیت‌کوین مگزین (Bitcoin Magazine) را نیز تاسیس کرده است. چندین سال قبل، بوترین در صفحه شخصی خود نوشت او سالانه 137.000 CHR (معادل 154000 دلار) از بنیاد اتریوم بدست می‌آورد. اخیرا، دلاریی خالص وی بین 100 تا 200 میلیون دلار تخمین زده شده است. اما کسب درآمد این چنینی برای خالق اتریوم ساده نبوده است.

بوترین در توئیتر خود می‌نویسد:

هفت سال پیش، ‌حتی قبل از ایجاد اتریوم،‌ ثروت خالص من کلا چند هزار دلار بود. همون موقع بود که بیش از نیمی از دارایی بیت کوینم را فروختم که اگر بیت کوین صفر شود ورشکسته نشوم.

هفت سال پیش، ‌حتی قبل از ایجاد اتریوم،‌ ثروت خالص من کلا چند هزار دلار بود. همون موقع بود که بیش از نیمی از دارایی بیت کوینم را فروختم که اگر بیت کوین صفر شود ورشکسته نشوم.

او در ادامه توصیه می‌کند:

هیچ وقت برای خرید اتریوم (ETH) یا هر دارایی دیجیتالی دیگری مبتنی بر اتریوم، خود را مقروض نکنید.

او در تضمین کلام خود به پادکستر معروف پیتر مک‌کورمک (Peter McCormack) اشاره می‌کند (که کریگ رایت (Craig Wright)، دانشمند ارشد CoinGeek از او شکایت کرده) که در توئیتر خود نوشته که برای خرید بیت‌کوین وام گرفته است.

مک کورمک به اجبار پاسخ می‌دهد که به هیچ کس توصیه نمی‌کند که برای خرید اتریوم وام بگیرند.

سرمایه رمزنگاری ویتالیک بوترین چقدر است؟

اخیر در ردیت اطلاعاتی در مورد دارایی رمزنگاری بوترین افشا شده است.

او در آدرس اتریوم شخصی خود 333,348 اتریوم (معادل 195 میلیون دلار) دارایی دارد. با این وجود، اخیرا آدرس دیگری ایجاد کرد که در آن آدرس نیز تقریبا 430 اتریوم (معادل 252,000 دلار) دارد، تا 1,000 دلار آن را به صورت اتریوم برای توسعه اختصاص دهد.

طبق پست‌های آرشیو شده ردیت در سال گذشته، او یکی از سرمایه‌داران بزرگ در زمینه بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و سایر دارایی‌های دیجیتال می‌باشد از جمله بیت‌ کوین‌ کش (BCH)، دوج‌ کوین (DOGE)، زی کش (ZEC) و همچنین توکن‌هایی که بر روی بستری غیر از اتریوم قرار دارند همچون KNC، MKR، OMG و REP.

بویترین همچنین به سهام قابل توجهی که در شرکت‌های کلییرماتیکس (Clearmatics) و استارک‌ور (Starkware) دارد اشاره می‌کند.

کلییرماتیکس یک شرکت بلاک چین مستقر در لندن است که پلتفرم‌های غیرمتمرکز را برای افراد حقیقی و حقوقی ایجاد می‌کند. استارک‌ور نیز یک شرکت اسرائیلی می‌باشد و قصد دارد دو مشکل اساسی بلاک چین‌ها، یعنی مقیاس‌پذیری و حریم خصوصی، را حل کند.

اما اگر بوترین اتریوم را برای کار در گوگل رها می‌کرد، ممکن بود همه اینها نیمه‌کاره رها شوند. یا حتی ریپل.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *