مرورگر بریو از شما در برابر کلاهبرداری‌های فیشینگ در رمزارز‌‌ها محافظت می‌کند

مرورگر بریو از شما در برابر کلاهبرداری‌های فیشینگ در رمزارز‌‌ها محافظت می‌کند | همتاپی

تکنولوژی متن-باز شرکت فیش فورت (PhishFort) لایه‌ی محافظ دیگری را به مرورگر در حال توسعه و جایزه-محور رمزارز‌‌ها به نام بریو اضافه می‌کند.

بریو (Brave)، مرورگر امنیت محوری است که ردیابی‌های تبلیغاتی را مسدود می‌کند و به کاربران توکن خاص خود (BAT) را جایزه می‌دهد. بریو در تاریخ 9 سپتامبر اعلام کرد که با اضافه کردن ابزارهای ضد فیشینگ، امنیت خود را به شدت تقویت کرده و افزایش داده است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این مرورگر حالا از تکنولوژی متن-باز فیش فورت که یک شرکت فعال در حوزه‌ی مبارزه با فیشینگ و حفاظت از برندهای تجاری است، استفاده می‌کند. فیش فورت خود در حال حاضر با بعضی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی رمزارز‌‌ها مانند بایننس لبز (Binance Labs) و مای اتر والت (MyEtherWallet)، مشارکت دارد و پیشتاز اکتشاف و رهگیری کلاهبرداری‌های فیشینگ web3 و جلب توجه‌ها نسبت به این مسئله بوده است.

به عنوان نمونه، فیش فورت درباره‌ی گسترش اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز کلاهبرداری که قصد فریب کاربران را دارند مطالب متعددی را نوشته است. این اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز با ادعای واقعی بودن از کاربران می‌خواهند تا اطلاعات خود را وارد نمایند. فیش فورت در گزارش ماه ژانویه‌ی خود نوشته است:

زمانی که کاربر رمزارز‌‌ها هستید، یوزرنیم و پسورد شما تنها نقطه‌ی شروع مشکلاتتان است. هرچه زمان می‌گذرد فیشرها بیشتر به این موارد توجه می‌کنند. آنچه در این حملات تازگی دارد، آن است که فیشرها در حال سوء استفاده از ابزارهایی هستند که ما برای استفاده از رمزارز‌‌هایمان به کار می‌بریم.

فیش فورت در مقاله‌ای دیگر به کلاهبرداری‌های فیشینگ در اپلکیشین‌های دیفای می‌پردازد:

آنها در ترفندهای خود از ترکیب ضرورت و عجله، ترس از عقب ماندن، و ترس از تاثیرات منفی (ناشی از هارد فورک، عرضه‌ی اولیه، حذف توکن‌ها، یا دیگر عناصر عملی) و امید بهره می‌گیرند تا شخص مورد هدف به سرعت عمل کند و هرگز متوجه نشود که در حال استفاده از یک اپلیکیشن جعلی می‌باشد. بدین ترتیب ، آنها از این طریق اهداف کلاهبردارانه‌ی خود را پیش می‌برند.

راه حل فیش فورت برای این مشکل، استفاده از لیستی کاملا به روز از کلاهبرداری‌های شناخته شده و نیز سایت‌های امن در حوزه رمزارز‌‌ها است که حالا در اقدام جدیدی که صورت گرفته، به صورت مستقیم در بریو وارد شده است. در نتیجه، حالا اگر شما از بریو برای کار کردن با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز Web3 استفاده کنید، در صورت وارد شدن به فضاهای غیر امن، به سرعت هشداری دریافت خواهید کرد.

در حال حاضر اطلاعیه‌ی بریو در این خصوص چیزی بیشتر از یک توییت که در 9 سپتامبر منتشر شد نیست. به همین جهت اطلاعات در خصوص ابعاد مختلف این ویژگی بریو هنوز اندک است. با این وجود، می‌توان تصور کرد که کاربران دائم این مرورگر محبوب روز به روز بیشتر شود، به خصوص افرادی که با رمزارز‌‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز کار می‌کنند. به احتمال زیاد کاربران مرورگر بریو با این فناوری جدید خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شود مواجه خواهند شد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *