پرونده قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس

پرونده قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس | همتاپی

براساس اعلام رییس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قوانین پیشنهادی مورد نیاز برای سازماندهی بازار ارزهای دیجیتال در مجلس بررسی خواهد شد.

به گزارش همتاپی به نقل از خبرگزاری خانه ملت، در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جلسات خود را برگزار خواهد. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

علاوه بر این کارگروه بازار سرمایه، برای بررسی طرح اصلاح قانون اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و کارگروه اقتصادی برای بررسی احکام قانونی پیشنهادی مرتبط با ساماندهی وضعیت ارز‌های دیجیتال در کشور، روز دوشنبه هفته جاری جلسه تشکیل خواهند داد.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در سخنان خود با اشاره به اینکه وضعیت استخراج ارزهای دیجیتال در دستور کار مجلس قرار دارد که در روزهای آینده در صحن مجلس قرائت خواهد شد. افزود:

پس از قرائت این گزارش بر اساس ماده 45 آن را تبدیل به طرحی خواهیم کرد که در آن سازوکارهای جدیدی برای رمزارزها و فعالیت در این زمینه در نظر گرفته شود، سایر کشورها نیز در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند به‌گونه‌ای که برخی از کشور‌ها ضابطه‌مندی ارزهای دیجیتال را به‌طور کامل پذیرفته و برخی دیگر نیز هنوز اقدام نکرده‌اند که ما نیز باید این بازار را ضابطه‌مند کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در طرح مجلس برای سامان‌دهی بازار رمزارزها تکالیفی برای وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات، اقتصاد و بانک مرکزی تعیین خواهید شد، خاطر نشان کرد: مجلس به دنبال این است که صرافی‌های تخصصی در حوزه ارزهای دیجیتال راه اندازی شود تا مبادلات در این حوزه هدفمند انجام شود.رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین افزود بانک مرکزی و وزارت اقتصاد نباید نسبت به موضوع ارزهای دیجیتال بی‌تفاوت باشند:

سایت‌هایی که در این خصوص در حال اقدام هستند باید در چارچوب ضوابط کشور عمل کنند که باید قوانینی در این زمینه تدوین شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *