خرید میلیون‌ها ترون، بیت کوین و تتر برای محافظت از ثبات USDD

خرید میلیون‌ها ترون، بیت کوین و تتر برای محافظت از ثبات استیبل کوین USDD | همتاپی

خبرگزاری Bitcoin.com  هفته گذشته گزارش داد که بنیاد  Tron DAO Reserve (که بنیاد ناظر بر شبکه ترون است و ما از این به بعد برای آسانی TDR صدایش می‌کنیم) به میزان 38 میلیون دلار دارایی دیجیتال برای محافظت از استیبل کوین USDD (استیبل کوین ترون) خریداری کرده است. از زمان بهم خوردن برابری یک به یک تتر، در هفته گذشته TDR اقدام به  خرید مقادیر زیادی دارایی دیجیتال برای تقویت پشتوانه پروژه USDD کرده است. این سازمان علاوه بر ترون، پروسه خرید استیبل کوین و بیت کوین را نیز آغاز کرده است.

پروژه استیبل کوین ترون، اقدام به خرید بیت کوین و تتر کرده است

در طول هفته گذشته، تمامی نگاه‌ها معطوف به بلاک چین ترا (Terra) بوده است؛ جایی که فشار فروش ناشی از نوسانات اخیر موجب گشت تا ارزش توکن‌های بومی این بلاک چین (LUNA و UST) به میزان 99.99 درصد سقوط کند. هر دو توکن به طور قابل توجهی ارزش خود را از دست داده‌اند، به طوری که تنها ظرف سه روز 46 میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای دیجیتال از بین رفته است. در میان این شوک بزرگ، بنیاد TDR اقدام به خرید دارایی‌های رمزنگاری شده برای حفظ ارزش و افزایش ذخایر ارز دیجیتال خود کرده است. در 7ام ماه مه، خبر‌گزاری Bitcoin.com گزارش داد که جاستین سان، خالق ترون، 38 میلیون دلار ترون (TRX) خریداری کرده است.

استیبل کوین USDD یک داراییِ  الگوریتمی مبتنی بر دلار است که شباهت‌های زیادی به استیبل کوین UST (استیبل کوین لونا) دارد. بنیاد Tron DAO Reserve پس از خرید ترون در رشته توییتی اعلام کرد که هدف تیم از این کار محافظت از اعتبار بازار کلی بلاک چین است. این بنیاد همچنین در تلاش است تا از افزایش شاخص ترس هنگام نزولی شدن بازار و کاهش رکود شدید و بلندمدت اقتصادی جلوگیری کند. بنیاد  TDR همچنین اضافه کرد:

بنیاد ترون قصد دارد استیبل کوین USDD را به طور کامل مدیریت و ثبات قیمت آن را با  ذخایر کافی ضمانت کند.

بنیاد TDR طی هفته گذشته علاوه بر خرید 504.6 میلیون ترون، همچنان به خرید سایر دارایی‌های دیجیتال ادامه می‌دهد. این بنیاد در 10ام ماه مه توضیح داد:

برای محافظت از کل صنعت بلاک چین و بازار ارزهای دیجیتال، بنیاد TDR مقدار 500 بیت کوین با میانگین قیمت 31,031.35 دلار به ارزش 15,515,675 دلار خریداری کرده است.

در همان روز، بنیاد TDR اعلام کرد که 595,729,832 ترون نیز به قیمت 45.6 میلیون دلار خریداری کرده است.

در حالی که بازار ارزهای دیجیتال پس از نوسانات قیمت بیت کوین و همچنین ریزش وحشتناک لونا به شدت ملتهب بود، بنیاد TDR خاطرنشان کرد: «USDD در نوسانات بازار امروز کاملا ثابت بوده است».

یک روز بعد، بنیاد TDR در رشته توییتی اعلام کرد:

ما به عهد خود وفادار هستیم! بنیاد TDR برای محافظت از جایگاه صنعت بلاک چین و بازار ارزهای دیجیتال، 1000 بیت کوین با میانگین قیمت 30,096 دلار به ارزش 30,096,000 دلار خریداری کرده‌ است. 

س از آن، بنیاد TDR مقدار 1,467,612,695 ترون را به مبلغ 97 میلیون دلار برای افزایش ذخایر پشتیبانی خود خریداری کرد. این بنیاد پس از خرید 97 میلیون دلار ترون شروع به خرید استیبل کوین کرد.

 تیم TDR در 12ام ماه مه توضیح داد:

برای محافظت از جایگاه بلاک چین و بازار ارزهای دیجیتال، بنیاد TDR مقدار  100,000,000 USDT با میانگین قیمت 0.982 دلار به ارزش 98,200,000 دلار خریداری کرده است.

بنیاد TDR به همین جا بسنده نکرد و به خرید دارایی‌های بیشتری برای محافظت از ارزش USDD، استیبل کوین شبکه ترون، ادامه داده است. TDR در 12ام ماه مه گفت، 200 میلیون USDT را به قیمت 0.985 دلار به ازای هر واحد به ارزش کلی 197 میلیون دلار خریداری کرده است. پس از این، TDR مقدار 1,249.57 بیت کوین را با قیمت متوسط حدود 29,394 دلار خریداری کرد.

جاستین سان: ترون هنوز به استیبل کوین‌های الگوریتمی اعتقاد دارد

در حال حاضر، در روز شنبه، 14 ام ماه مه 2022، استیبل کوین USDD دارای ارزش بازاری در حدود 272.36 میلیون دلار است و در زمان نگارش این خبر 27,،438,207 از توکن های آن در گردش می‌باشد. در طول روز گذشته، USDD شاهد حجم معاملات 85.5 میلیون دلاری بوده و از نظر ارزش کل بازار در جایگاه 156 قرار دارد.

بلاک چین ترون از نظر سوزاندن توکن‌های، سازوکاری مشابه با بلاک چین Terra در پیش گرفته است؛ به طوری که برای ضرب کردن هر واحد USDD به یک ترون نیاز است. این بدان معناست که بلاک چین ترون، همانطور که به هر کس اجازه ضرب کردن بدون مجوز استیبل‌ کوین USDD را می‌دهد، می‌تواند به اندازه‌ای که بازار اجازه می‌دهد به تعداد توکن‌های خود اضافه کند. با این حال، شرایط عجیبی که برای افت ارزش UST رخ داد، احتمالا اعتبار استیبل کوین‌های الگوریتمی را از بین ببرد.

علیرغم مشکلات هفته گذشته، جاستین سان، بنیانگذار ترون، با تریسی وانگ از Coindesk صحبت کرد و گفت که هنوز در مورد مدل استیبل کوین الگوریتمی خوشبین است. سان در طی مصاحبه‌ای با زوم به وانگ توضیح داد:

من هنوز به استیبل کوین‌های الگوریتمی اعتقاد دارم.

برای اطلاع از آخرین اخبار قیمت ترون، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت ترون مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *