خرید بیت کوین توسط تاجر معروف مکزیکی و کشور السالوادور

خرید بیت کوین توسط تاجر معروف مکزیکی و کشور السالوادور | همتاپی

همزمان با حمایت یکی از ثروتمندان مکزیک از بیت کوین، السالوادور اعلام کرد در کاهش قیمت اخیر بیت کوین 100 واحد از این ارز دیجیتال خریداری کرده است

رئیس جمهور السالوادور نایب بوکله (Niyib Bukele)، در توییتر خود اعلام کرد که این کشور 100 بیت کوین (5.4 میلیون دلار) دیگر نیز به خزانه خود اضافه کرده است.

رئیس جمهور السالوادور نایب بوکله (Niyib Bukele)

 توییت رییس جمهور السالوادور در مورد خرید بیت کوین. منبع: توییتر

قیمت بیت کوین روز گذشته در بحبوحه کاهش قیمت بازار جهانی، بیش از 9 درصد سقوط کرد.

این واقعیت که سقوط قیمت در جمعه سیاه، یعنی روزی که فروشندگان قیمت‌ها را کاهش می‌دهند تا افراد فرصت‌طلب را به سمت خود جلب کرده تا باعث رونق فروش شوند، اتفاق افتاد، باعث به وجود آمدن شایعات بی‌اساس و عجیبی در مورد فروش بیت کوین شد و بسیاری از هولدرهای بیت کوین را با فرض قیمت کف خرید، تشویق به خرید بیت کوین کرد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در اواخر ماه اکتبر، السالوادور 420 بیتکوین به ارزش تقریبی 26 میلیون دلار را خریداری کرد وهم‌زمان بوکله نیز این خبر را در توییتر خود اعلام کرد.

به غیر از این، در اوایل ماه جاری، این کشور گرمسیری برنامه خود را برای ساخت اولین شهر بیتکوین (Bitcoin city) در جهان اعلام کرد که در کوهپایه یک آتشفشان احداث خواهد شد. السالوادور با همکاری با یک شرکت بلاکچینی با نام بلاک استریم (Blockstream) قصد دارد تا از طریق قرضه بیتکوینی (Bitcoin Bond)، بودجه این پروژه جاه‌طلبانه را تأمین کند.

 در اوایل ماه سپتامبر، کشور السالوادور به عنوان اولین کشوری که بیت کوین را به عنوان ارز در کشور خود به رسمیت شناخت، تاریخ‌ساز شد.

سومین فرد ثروتمند مکزیک: همین الان بیت کوین بخرید

سالیناس پلیگو (Salinas Pliego) معتقد است که ایالات متحده به دلیل سیاست‌های پولی خود به ویژه چاپ انبوه اسکناس (طرح 4 تریلیون دلاری ترامپ) مانند یک کشور جهان سوم غیرمسئول عمل می‌کند، اما بیت کوین می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

یکی از ثروتمندترین تاجران مکزیک، ریکاردو سالیناس پلیگو، به حمایت خود از بیت‌ کوین ادامه می‌دهد و از سرمیاه گذاران می‌خواهد که بخشی از پس‌انداز خود را به خرید بیت کوین اختصاص دهند. او با مقایسه ارز دیجیتال و طلا، به این نتیجه رسیده است که بیت کوین بهتر خواهد بود.

پلیگو بیتکوین را طلای جدید می‌داند

تاجر میلیاردر مکزیکی و بنیانگذار گروه سالیناس (Grupo Salinas)، ریکاردو سالیناس پلیگو، سال‌ها مدافع بیت کوین بوده و به شدت از آن حمایت کرده است. سال گذشته، او اعتراف کرد که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال پیشرو، یعنی بیت کوین را در سال 2016 زمانی که قیمت آن حدود 800 دلار بود، آغاز کرده است.

پلیگو در ژوئن 2021، اظهار داشت که بیت کوین یک ابزار مالی است که ارزش بین‌المللی دارد. این دارایی با نقدینگی عظیم خرید و فروش می‌شود و به همین دلیل، هر سرمایه گذار باید بخشی از آن را در اختیار داشته باشد. مدت کوتاهی پس از این اظهارات، او تمام ارزهای فیات را تقلبی و بی‌پشتوانه نامید و گفت که اگر مجبور به انتخاب بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات شود، تنها بیت کوین را، آن هم تا 30 سال آینده نگه خواهد داشت.

این تاجر مکزیکی در آخرین توییت خود حمایت تمام قدی را نسبت به بیت کوین روا داشت و به مردم توصیه کرد هر چه سریع‌تر وارد اکوسیستم بیت کوین شوند. او همچنین ایالات متحده، به ویژه بانک مرکزی این کشور را به چاپ اسکناس‌های بی پشتوانه و جعلی متهم کرد.

ایالات متحده روز به روز بیشتر شبیه به یک کشور غیرمسئول جهان سومی می‌شود… اوه اوه… به این حجم از چاپ اسکناس‌های جعلی و بی‌پشتوانه نگاه کنید.

همین الان بیت کوین بخرید.

شایان ذکر است که سیستم بانک مرکزی ایالات متحده تریلیون‌ها دلار برای کاهش ضربه اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا به دستور ترامپ چاپ کرده است. با این حال، حجم عظیم نقدینگی در گردش همراه با سایر سیاست‌های پولی بحث‌برانگیز منجر به افزایش نرخ تورم در سطح جهان شده است.

از سوی دیگر، بیت کوین محدود است، زیرا تنها 21 میلیون از آن وجود خواهد داشت. به این ترتیب، بسیاری این دارایی را به عنوان یک محافظ در برابر تورم و یک راه حل مناسب برای سرمایه گذاری در طول یک بحران پولی می‌دانند. پل تودور جونز و جردن پیترسون از جمله حامیان این نقطه نظرات هستند.

سالیناس پلیگو که به عنوان سومین مرد ثروتمند مکزیک شناخته می‌شود نیز از حامیان این بیانیه است. او افزود که بیت کوین طلای دیجیتال جدید است. هر دو دارایی موارد استفاده مشابهی دارند، اما ارز دیجیتال برتر است زیرا حمل و نقل آن “7بسیار راحت‌تر از داشتن طلا در جیب شما است.

بانک آزتکا (Banco Azteca) در شرف ارائه خدمات بیتکوین است

گروه سالیناس (Grupo Salinas) شرکت مادر بانک آزتکا Banco Azteca (یکی از بانک‌های پیشرو در مکزیک) است. در ژوئن سال جاری، سالیناس پلیگو تمایل خود را برای ارائه فرصت‌های ارز دیجیتال به مشتریان این موسسه مالی اعلام کرده بود.

با این حال، بانک مرکزی کشور، وزارت دارایی، و کمیسیون بانکداری ملی و اوراق بهادار تاکید کردند که طبق قانون فعلی در مکزیک، دارایی‌های دیجیتال پول رسمی محسوب نمی‌شوند. بنابراین، بانک‌ها به هیچ وجه اجازه فعالیت با بیت کوین و آلتکوین‌ها را ندارند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *