بیت کوین هنوز به کف قیمت خود نرسیده است

تحلیل قیمت بیت کوین: بیت کوین هنوز به کف قیمت خود نرسیده است | همتاپی

بیت کوین (BTC)، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، نوسانات قیمتی در محدوده 29,000 تا 31,500 دلار را از خود نشان داده است. پس از سقوط قیمت بیتکوین در روز گذشته، این ارز دیجیتال بار دیگر به سطح 30,000 دلار بازگشت. حرکت قیمت بیت کوین با آنچه اخیراً در وال استریت اتفاق افتاده، کاملاً مطابقت دارد.

بسیاری فکر می‌کنند سطح 29,000 دلار ممکن است کفِ قیمتی بیت کوین باشد، اما احتمالا این‌گونه نیست. نمودار‌های گذشته‌ و درک کردنِ میانگین‌های متحرک (MA) به ما کمک می‌کند تا بفهمیم بیتکوین هنوز در این چرخه‌ی بازار نزولی به کف قیمت خود نرسیده است. این تحلیل می‌تواند سرمایه‌گذاران را برای خرید بیت کوین در زمانی که قیمت‌ها پایین‌تر از سطوح کنونی است ترغیب کند، زیرا فرصت‌های خرید در قیمت‌های پایین‌تر می‌تواند پتانسیل سود بالاتری در آینده را نشان دهد، به خصوص اگر باور داشته باشیم که بازار نهایتاً از این چرخه نزولی خارج شده و روند صعودی را آغاز خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

 رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر محبوب ارزهای دیجیتال، نظرات جالبی را در مورد این موضوع به اشتراک گذاشته است:

وقتی بیتکوین از میانگین متحرک نمایی (EMA) 50 هفته‌ای (رنگ آبی) عبور می‌کند، تمایل به تایید روند صعودی دارد. وقتی قیمت بیتکوین به دلار به میانگین متحرک 200 هفته‌ای (رنگ سیاه) می‌رسد و از آن به سمت پایین می‌شکند، حداکثر فرصت مالی را تأیید می‌کند.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین به دلار امریکا | صرافی همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

رکت کپیتال همچنین توضیح می‌دهد که شکاف بین EMA 50 هفته‌ای و EMA 200 هفته‌ای به ما کمک می‌کند تا بفهمیم آیا قیمت به کف خود رسیده است یا خیر.

او نکات جالبی را در مورد 3 دوره‌ی (چرخه) بازار نزولی در گذشته می‌نویسد:

  • در سال 2015، اولین کف قیمت 150٪ با EMA 50 هفته‌ای (آبی) فاصله داشت. کف نهایی 50% از EMA 50 هفته‌ای (آبی) فاصله داشت.
  • در سال 2018، اولین کف قیمت بیتکوین حدود 100٪ از EMA 50 هفته‌ای (آبی) فاصله داشت. دومین کف قیمت بیتکوین به دلار 70 درصد از EMA 50 هفته‌ای (آبی) فاصله داشت.
  • در مارس 2020، اولین کف قیمت بیتکوین به میزان 110٪ از EMA 50 هفته‌ای (آبی) فاصله داشت. کفِ قیمت دیگری تشکیل نشد.

آیا قیمت بیت کوین (BTC) به 20,000 دلار می‌رسد ؟

بنابراین، بررسی مشاهدات گذشته نشان می‌دهد که اولین کف قیمتی حداقل 100٪ از EMA 50 هفته‌ای فاصله دارد. دومین کف قیمتی نیز، در صورت وجود، بین 50 تا 70٪ از EMA 50 هفته‌ای فاصله دارد. اگر با این روند پیش برویم، بیتکوین هنوز در این چرخه به کف قیمت خود نرسیده است.

اگر بیتکوین یک نزول 100% از EMA 50 هفته‌ای (خط آبی) را تکرار کند، به این معنی است که قبل از معکوس کردن روند، بیت کوین به قیمت 20,000 دلار می‌رسد. این بدان معناست که بیتکوین باید یک کندل با فیتیله‌ (سایه) بلند زیر EMA 200 (خط سیاه) تشکیل دهد تا یک کف اصلی تشکیل دهد. آنچه گفته شد، بر اساس تحلیل رکت کپیتال است.

رکت کپیتال، پیش از این نیز تحلیل دیگری را بر اساس الگوی صلیب مرگ بیتکوین به اشتراک گذاشته بود تا شکل‌گیری کف قیمت قابل فهم شود.

در لحظه انتشار این خبر قیمت بیت کوین به دلار در حوالی 30,425 در نوسان است، این در حالی است که این ارز هفت روز گذشته خود را با 1.31 درصد افزایش قیمت را پشت سر گذاشته است.

برای اطلاع از اخرین اخبار قیمت بیت کوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *