انباشت سنگین بیت کوین، می‌تواند شروعِ حرکت به سمت ۳۸,۰۰۰ دلار باشد

هولدرها به داد بیت کوین رسیدند | صرافی همتاپی

قیمت بیت کوین در 48 ساعت گذشته بهبود یافته است و در نمودار هفتگی، رشدِ 8 درصدی را نشان می‌دهد. امروز، قیمت بیتکوین با افزایش 5 درصدی از رقم 31,500 دلار گذشت.

افزایش قیمت اخیر در حالی رخ داده است که بیت کوین، پس از عقب ماندن از بازارِ سهام ایالات متحده در هفته گذشته، تلاش می‌کند تا خود را به آن برساند. قیمت بیتکوین یک حرکتِ قوی در نمودار روزانه شروع کرده است. این وضعیت می‌تواند شروعِ حرکت بیتکوین به سمت 38,000 دلار باشد.

داده‌های زنجیره‌ای گِلس نود (Glassnode) نشان می‌دهد پس از آنکه ترا (Terra) بیش از ۸۰,۰۰۰ بیت کوین را نقد کرد، بیت‌کوین دوباره در یک منطقه انباشت قوی (accumulation zone) قرار گرفته است. این رویداد نشان‌دهنده فازی است که در آن سرمایه‌گذاران به خرید بیت کوین و افزایش موجودی خود می‌پردازند، با امید به افزایش قیمت‌ها در آینده. گِلس نود در گزارش اخیر خود به این نکته اشاره کرده که این انباشت ممکن است نشانه‌ای از اعتماد به بازگشت قیمت بیت‌کوین به مسیر صعودی باشد، خصوصاً پس از فروش فشارآور و گسترده‌ای که توسط ترا انجام شد.

امتیاز روند انباشتگی، میزانِ قابل توجهی تغییر کرده است؛ به‌طوری‌که به مدت 2 هفته، تقریبا عدد کاملِ بالای 0.9 را کسب کرده است. این نشان می‌دهد که نهادهای موجود در شبکه به میزان چشمگیری به دارایی‌های خود اضافه می‌کنند.

روند انباشت بیت کوین | صرافی همتاپی

روند انباشت بیتکوین. منبع: گلسنود

گروه دیگری که بیتکوین ذخیره می‌کند، نهنگ‌هایی هستند که بیش از 10 هزار بیت کوین در اختیار دارند.

گِلس‌نود توضیح می‌دهد: 

در طول ماه مه، این نهادها تعدادِ 46269 بیت‌کوین به موجودی خود اضافه کرده‌اند؛ توجه داشته باشید که این شامل توزیع 80 هزار بیت‌کوین از کیف پول بنیاد لونا (LFG) است.

موجودی (ذخیره) نهادهایی که بیش از 10 هزار بیت کوین در اختیار دارند. | همتاپی

موجودی (ذخیره) نهادهایی که بیش از 10 هزار بیتکوین در اختیار دارند. منبع: تردینگ ویو

هولدرها، بیتکوین را در قیمت پایین می‌خرند و ذخیره می‌کنند. با این حال، همان‌طورکه گِلس نود نشان داده است، این نهادها نزدیک به 77 هزار بیت کوین، در طول فروش اخیر فروخته‌اند. داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که موجودیِ (ذخیره) نگهدارنده‌های بلندمدت، در حال بازگشت به سقف تاریخی 13.48 میلیون بیتکوین است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *