الگوی مثلث ممکن است به بی‌ثباتی قیمت بیت کوین پایان دهد

تحلیل قیمت بیت کوین: الگوی مثلث ممکن است به بی‌ثباتی قیمت بیت کوین پایان دهد | همتاپی

بیت کوین سطحِ حمایت قیمتی 28,500 دلار را حفظ کرد و از خط روند نزولی، که الگوی مثلث نزولی را نشان می‌داد، سقوط کرد. حرکتِ قیمت بیتکوین به سمت نوکِ الگو طی سه هفته گذشته شاید به زودی فرصتی برای شکستِ سطح مقاومت ایجاد کند. با این حال، رفتارِ متضاد بین قیمت و اندیکاتور نشان می‌دهد که احتمالِ شکستِ قیمت (breakout) از هر دو طرف الگو وجود دارد؛ بنابراین، معامله‌گران باید منتظر یک حرکت (شکست) معتبر قیمت بمانند.

قیمت بیتکوین در داخل یک الگوی مثلث نزولی در حال فشرده شدن است. شیب در حال افزایش در اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) به طور پیوسته به خط خنثی نزدیک می‌شود. حجم معاملات روزانه در بیت کوین 18.3 میلیارد دلار است که نشان‌دهنده‌ی کاهش 37.5 درصدی است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در اوایل ماه مه، قیمت بیتکوین، برخی از سطوح حمایتی مهم مانند 36,000 دلار، 33,000 دلار و 30,000 دلار را از دست داد و قیمت بیت کوین به رقم 26,350 دلار سقوط کرد.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | صرافی همتاپی

نمودار قیمت بیتکوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

با این حال، سطح حمایتِ بیتکوین کمی بالاتر از قیمت 28,500 دلار است. علاوه بر این، قیمت بیتکوین در سه هفته‌ی گذشته در یک الگوی مثلث نزولی، بالاتر از این سطح حمایت (28,500 دلار)، در نوسان بوده است.

این الگوی مثلث حالتِ نزولی دارد، که در آن کاهش تدریجی سقف‌های قیمتی به معنای آن است که تسلط برای خرید بیتکوین در حال کاهش است. فروشندگانِ بیت کوین در نهایت باید خطِ گردن پایینی که در محدوده 28,500 دلار است را بشکنند تا خط روند غالب را ادامه دهند. بنابراین، اگر آنها (فروشندگان) موفق شوند، قیمت بیتکوین سطحِ قیمتی 26,350 دلار را دوباره خواهد دید.

با این حال، یک حرکت صعودی، که احتمالش کمتر است، ممکن است از خط روند مقاومتِ مثلث، یک پولبک صعودی مینور (minor) را شروع کند.

تحلیل قیمت بیت کوین با استفاده از شاخص‌های تکنیکال

در شکل‌گیری الگوی مثلث و آزمایش‌های مجددِ حمایتِ خط گردن (neckline support)، شیبِ اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) که روند بالاتری دارد، از حرکت صعودی قیمت پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر آن، شیبِ افزایشی اندیکاتورِ شاخص میانگین جهت‌دار (ADX) در مرز 40 درصد توقف می‌کند که نشان دهنده‌ی وقفه در حرکت نزولی است.

  •  سطح مقاومت کلیدی: 30,500 دلار و 33,000 دلار
  •  سطح حمایت کلیدی: 28,500 دلار و 26,700 دلار

برای اطلاع از آخرین اخبار بیت کوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *