عرضه استیبل کوین ترون قیمت TRX را افزایش داد

عرضه استیبل کوین ترون قیمت TRX را افزایش داد | همتاپی

اخیرا جاستین سان (Justin Sun) اعلام کرد که استیبل کوین الگوریتمی ترون در راه است، به دنبال اعلام این خبر، ترون افزایش چشمگیری داشت.

با توجه به عرضه استیبل کوین‌های شبکه اتریوم و سولانا، عرضه استیبل کوین ترون نیز رویدادی بود که مدت‌ها منتظر آن بودیم.

در حالی ‌که شبکه ترون برای عرضه استیبل کوین الگوریتمی خود آماده می‌شود، تعداد اکانت‌های موجود در شبکه ترون نیز افزایش یافت و به عدد 90 میلیون رسیده است. این وضعیت باعث شد تا قیمت ترون 10 درصد افزایش پیدا کند.

استیبل کوین الگوریتمی ترون با استیبل کوین‌های UST یا USDC متفاوت خواهد بود زیرا از مکانیزم غیر‌متمرکزتری در هسته خود استفاده می‌کند. استیبل کوین‌های الگوریتمی توسط خودِ ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شوند، در حالی که کوین‌هایی مانند تتر از دارایی‌های فیات، ارزها و سایر ابزارها برای متعادل کردن قیمت کوین استفاده می‌کنند.

عملکرد قیمت ترون (TRX) پس از راه‌اندازی استیبل کوین USDD

با توجه به نمودار روزانه ترو‌ن، این کوین پس از افزایشِ 30 درصدی قیمت خود در ماه مارس، در محدوده نوسانی حرکت کرده است. این افزایش شدید قیمت، در پی اعلام خبر عرضه استیبل کوین مبتنی بر شبکه ترون اتفاق افتاده بود.

قبل از راه‌اندازی نهایی استیبل کوین، بازار در حال استیکینگ (Staking) ترون است تا بتواند از آن استفاده کند. علاوه بر استفاده از ترون برای تراکنش‌ها، استیبل کوین USDD احتمالا مکانیسم استیبل کوین UST Terra را دنبال خواهد کرد که در این صورت باید توکن اصلی را بسوزاند تا بتواند استیبل کوین‌های بیشتری منتشر کند.

معمولا ارزش یک ارز دیجیتال پس از هر بار توکن‌ سوزی افزایش می‌یابد، زیرا میزان عرضه آن (ارز دیجیتال) به طور دائم در بازار کاهش پیدا می‌کند. در حالی که قیمت ترون باید به خاطر سوزاندن کوین‌های بیشتر، افزایش یابد، اما شاید این اتفاق نیفتد زیرا به نظر نمی‌رسد اتریوم نیز از سوزاندن مداوم کوین‌های خود سودی ببرد.

با این حال قیمت ترون در تاریخ 4 می، همزمان با نزدیک شدن زمان عرضه استیبل کوین USDD، افزایش یافت. جهش ناگهانی قیمت، خط روند مقاومت الگوی پرچم را دوباره به چالش کشید و باعث ورود قیمت به کانال صعودی شد. با این حال، خرس‌ها به شدت از این سطح دفاع می‌کنند، به طوری که منجر به شکل نگرفتن کندل فتیله بلند می‌شود.

نمودار روزانه قیمت ترون به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت ترون به دلار. منبع: تردینگ ویو

در پاسخ به الگوی پرچم معکوس، قیمت ترون در محدوده یک رالی نصف و نیمه تثبیت شده است. بازیابی متعدد در حوالی کانال صعودی نشان دهنده اعتبار این الگو است.

در تاریخ 1 می، قیمت ترون توانست خود را از سطح حمایت 0.0619 دلاری همراه با یک کندل عظیم صعودی بالا بکشد. به طوری که چرخه جدید خود را 22 درصد بالاتر از خط روند مقاومت کلیدی تثبیت کرد.

علاوه بر این، قیمت ترون بعد از انتشار خبر عرضه استیبل کوین USDD در 24 ساعت گذشته با یک پامپ ناگهانی همراه شده است. به طوری که یک بریک‌اوت را در کانال صعودی آزمایش کرد. با این حال، انتهای سایه متصل به کندل روزانه نشان می‌دهد که فروشندگان به هیچ وجه قافیه را به گاوها نباخته‌اند.

اگر خریدارات ترون موفق به عبور از سطح مقاومت میانگین متحرک 200 روزه (200 DMA) و خط روند مقاومت در بالای 0.078 دلار شوند، آنگاه شتاب صعودی قیمت می‌تواند ترون را به بالای سطح مقاومت 0.082 دلار هدایت کند.

برعکس، در صورتی که کندل روزانه زیر سطح 0.075 دلار بسته شود، الگوی پرچم معکوس دست نخورده باقی می‌ماند و ممکن است قیمت ترون به خط روند حمایتی پایین بازگردد.

شاخص‌های تحلیل تکنیکال قیمت ترون

یک کراس‌اوور صعودی در میانگین متحرک 20 و 50 روزه می‌تواند خریداران را تشویق به عبور از خط روند مقاومت کنونی کند. با این حال، میانگین متحرک 200 روزه همزمان با این خط روند به فروشندگان در ایجاد یک سطح مقاومت قوی کمک می‌کند.

قیمت ترون نوار بالایی شاخص‌های بولینگر را در هم کوبید. این امر نشان دهنده حرکت صعودی قوی و خرید بیش از حد است. ریجکت شدن فتیله بالا در قسمت فوقانی نشانگر توسط خرس‌ها، امکان برگشت را تقویت می‌کند.

سطح مقاومت کلیدی: 0.082 دلار و 0.093 دلار

سطوح پشتیبانی کلیدی: 0.075 دلار و 0.071 دلار

برای اطلاع از آخرین اخبار ترونف به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت ترون مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش ترون صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *