ویتالیک بوترین: ادغام اتریوم احتمالا در اوت اتفاق خواهد افتاد

ویتالیک بوترین: ادغام اتریوم احتمالا در اوت اتفاق خواهد افتاد | همتاپی

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) و تعدادی از توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم (ETH) اعلام کردند که ادغام اتریوم (The Merge) در اوت امسال تکمیل می‌شود.

هم‌بنیانگذار پروژه و تعدادی از توسعه‌دهندگان اصلی اتریو‌م اظهار داشتند که ادغام اتریوم احتمالا در چند ماه آینده رخ می‌دهد. این رویداد باید قبل از اینکه بمب سختی (difficulty bomb) شبکه را با کُندی مواجه کند، اتفاق بیفتد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

پِرستون وَن لون (Preston Van Loon)، توسعه‌دهنده اتریوم، در کنفرانس پِرمیشن لِس (Permissionless) گفت که ادغام ممکن است در ماه اوت رخ دهد:

تا آنجا که ما می‌دانیم، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ماه اوت زمان مناسبی است. اگر مجبور نباشیم(بمب سختی) را جابجا کنیم، خیلی زود این کار را انجام می‌دادیم.

بمب سختی فرآیندی است که به طور عمدی در کد اتریوم تعبیه شده است که در نهایت سرعت شبکه را کاهش می‌دهد. تیم توسعه‌دهنده، این فرایند را به دو دلیل اصلی طراحی کرد:

اول، تشویق توسعه‌دهندگان به انتقال به الگوریتم اثبات سهام (proof of stake) و دوم اینکه، پس از ادغام، ماندن در زنجیره‌ی الگوریتم اثبات کار (proof of work) برای استخراج‌کنندگان سخت‌تر شود.

اگرچه بمب سختی در گذشته چندین بار به تعویق افتاده است تا اطمینان حاصل شود که شبکه به درستی کار می‌کند، اما این بار تیم اتریوم می‌خواهد بدون تاخیر و قبل از کند شدن بلاک چین، ادغام را انجام دهد.

پیش از این، تیم بیکو (Tim Beiko)، یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم، گفته بود که ادغام آنطور که انتظار می‌رفت در ژوئن اتفاق نمی‌افتد اما به احتمال زیاد چند ماه بعد رخ خواهد داد.

جاستین دریک (Justin Drake)، که پژوهشگر اتر‌یوم است، با تکرار سخنان ون لون  پیش بینی مشابهی کرد و گفت: میل قویی وجود دارد که این اتفاق قبل از بمب سختی در ماه اوت رخ دهد.

ویتالیک بوترین نیز این موضوع را در جریان اجلاس شانگهای اتریوم تکرار کرد؛ او البته اضافه کرد که ادغام ممکن است با یک وقفه، یعنی در سپتامبر یا اکتبر تکمیل شود.

اخیرا اعلام شد که شبکه آزمایش عمومی راپستن (Ropsten) ادغام را در اوایل ژوئن تکمیل خواهد کرد؛ این یعنی بلاکچین اتریو‌م در مسیر خود به سمت گواه اثبات سهام (PoS)، نقطه عطف جدیدی را رقم زده است.

در زمان انتشار این خبر، اتریوم با 2.8 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 1,961 دلار خرید و فروش می‌شود. ارزش بازار این ارز دیجیتال نیز در حال حاضر حدود 238,973,546,690 دلار می‌باشد. 

برای اطلاع از آخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *