تحلیل قیمت اتریوم: آیا قیمت اتر به ۱,۷۰۰ دلار سقوط خواهد کرد؟

تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم (ETH) از ماه گذشته به زیر مقاومت دینامیکی خط روند نزولی سقوط کرده است. با این حال، خریدارانی که اقدام به خرید اتریوم از سطح حمایت 1,700 دلاری پشتیبانی می‌کنند، سبب تثبیت اندک قیمت اتر شده‌اند. بنابراین، معامله گران مشتاق باید پیش از ورود به یک معامله خاص، منتظر یک شکست واقعی در هر دو طرف باشند.

فروش بالای اتر در زمان سقوط قیمت، سطح حمایت 1,700 دلاری را به چالش می‌کشد. شکست خط روند نزولی، فرضیه کاهش قیمت را باطل می‌کند. حجم معاملات روزانه اتریوم 15.4 میلیارد دلار است که نشان دهنده افزایش 18.5 درصدی است.

با کاهش شدید قیمت جفت ارز اتریوم به دلار (ETH/USDT) که در نیمه اول ماه می شاهد آن بودیم، قیمت این جفت ارز از پایین‌ترین سطح در ماه ژانویه، یعنی 2170 دلار، نیز پایین‌تر آمده است. با این حال، در بحبوحه نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، فشار فروش کاهش یافت و منجر به کاهش آهسته و در عین حال مداوم قیمت آن شد.

نمودار یک روزه قیمت اتریوم به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک روزه قیمت اتریوم به تتر. منبع: تردینگ ویو

از اواسط ماه می، قیمت اتریوم در واکنش به خط روند نزولی کاهش یافته و به 1,718 دلار رسیده است. آزمایش‌های مجدد این سطح مقاومت نشان‌دهنده تأثیر قوی آن بر شرکت‌کنندگان در بازار است.

امروز، قیمت اتریوم با 3.26 درصد کاهش به 1,720 دلار بازگشته است. چنانچه فروشندگان، اتر را به زیر این سطح حمایت بکشند، قیمت اتریوم 18.5 درصد کاهش خواهد یافت و به 1,400 دلار خواهد رسید.

بنابراین، تا زمانی که این خط روند مقاومت دست نخورده باقی بماند، همچنان شاهد سقوط قیمت اتر خواهیم بود. برعکس، شکست احتمالی این سطح مقاومت احتمالاً فرصت پولبک را فراهم خواهد کرد.

تحلیل قیمت اتریوم با استفاده از شاخص‌های تکنیکال

افزایش شیب اندیکاتورهای مکدی (MACD) کاهش قیمت اتر را تحت الشعاع قرار می‌دهد و حاکی از رشد صعودی این ارز دیجیتال است. نوسانات شدید قیمت اتریوم نشان می‌دهد که این آلت کوین احتمالاً خطِ روندِ مقاومتِ دینامیکی را خواهد شکست.

نوسان قیمت اتر بین پایین و خطِ وسطِ اندیکاتورِ باند بولینگر (Bollinger band indicator) نشان می‌دهد که کنترل اوضاع در دست فروشندگان است. به علاوه، خطِ وسطِ اندیکاتور، همسو با این خط روند مقاومت است و اهمیت این مقاومت را بیشتر می‌کند.

سطح مقاومت کلیدی: 1,900 دلار و 2,150 دلار

سطح حمایت ;کلیدی: 1,700 دلار و 1,600 دلار

برای اطلاع از آخرین اخبار اتریوم، به مقاله پیش بینی و تحلیل قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *