تحلیل قیمت لایت کوین: آیا لایت کوین برای شروع روند جدید آماده می‌شود؟ 

تحلیل قیمت لایت کوین: آیا لایت کوین برای شروع روند جدید آماده می‌شود؟ | همتاپی

در چند روز گذشته لایت کوین (LTC) به دلیل کاهش حجم معاملات در سطوح فعلی تغییر زیادی نکرده است. به نظر می‌رسد قیمت منتظر عاملی است تا رنج هفت روز گذشته را به یک طرف شکسته و روند جدیدی را آغاز کند.

مقاله پیشنهادی: لایت کوین چیست

در زمان انتشار این مقاله، جفت ارز لایت‌ کوین/دلار (LTC/USD) در 24 ساعت  گذشته با 0.01% کاهش در قیمت 106.89 دلار خرید و فروش می‌شود.

قیمت لایت کوین (LTC) در روز جمعه ثابت ماند و به طور کل در رنج 106.0-112.0 دلار قرار داشت. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که تثبیت لایت‌ کوین بالای میانگین متحرک 50 روزه ( 50 DMA ) در 112.0 دلار ممکن است شروع کننده‌ی روند صعودی باشد.

نمودار قیمت لایت کوین به دلار | همتاپی

نمودار قیمت لایت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

اگرچه قیمت لایت کوین در تاریخ 5 سپتامبر با رشد 54 درصدی به 232.67 دلار رسید و پس از آن در نزدیکی سطح حمایتی 140 دلار که پیش از آن به عنوان سطح مقاومت معرفی شده بود، قرار گرفت. پس از 2 ماه، قیمت در 10 نوامبر از همین سطح توانست ATH جدیدی را ثبت کند. با این حال، قیمت لایت‌ کوین (LTC) یک بار دیگر سطوح حمایتی گذشته را تست کرد.

 در حال حاضر به محدوده تقاضا در ماه ژوئیه یعنی 103 تا 107 دلار بازگشته است. 

شاخص قدرت نسبی (RSI) در تایم روزانه در منطقه اشباع فروش قرار دارد. اندیکاتور مومنتوم در نزدیکی عدد 27 الگوی دوقلو کف تشکیل داده است که این رویداد احتمال افزایش قیمت لایتکوین را نشان می‌دهد. اگر یک تقاطع صعودی تشکیل شود، خریداران می‌توانند معاملات خرید جدیدی باز کنند.

اندیکاتور حجم تعادلی  (OBV) نشان می‌دهد که در نزدیکی سطوح فعلی حجم به محض شروع فروش کاهش یافته است.

پیش بینی کوتاه مدت قیمت لایت کوین 

همانطور که در گذشته مشاهده شد، اندیکاتور های تکنیکال نشانه‌های صعود قیمت لایت کوین (LTC) را نشان داده‌اند پس احتمال افزایش قیمت را نمی‌توان رد کرد. اولین هدف قیمت در 50 DMA در 140 دلار قرار دارد و به دنبال آن سطح مقاومتی در 177 دلار قرار دارد.

طبق پیش‌بینی قیمت لایت کوین توسط تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، احتمال کاهش بیشتر قیمت از این سطح وجود دارد. اما اگر قیمت به پایین‌ترین سطح 24 ژانویه در 97.20 سقوط کند، شاهد کاهش 70.0 دلاری مانند دسامبر 2020 خواهیم بود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش لایت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *