آیا قیمت بیت کوین آماده عبور از ۷۴هزار دلار است؟

تحلیل آن چین بیت کوین

همان‌طور که در نمودار روزانه مشخص است، قیمت بیت کوین با مقاومت در برابر فشار فروش پس از برخورد به میانگین متحرک ۲۰ روزه بار دیگر افزایش یافته است. این اتفاق نشان‌دهده افزایش قدرت خریداران در محدوده کنونی قیمت است. با جهش قیمت بیت کوین به بالای ۶۹٬۰۰۰ دلار به نظر می‌رسد که خریداران درحال آماده‌شدن تداوم روند صعودی هستند.

درحال‌حاضر، قیمت بیت کوین با مقاومت قوی ۷۲٬۰۰۰ دلاری روبه‌رو است. اگر این سد شکسته شود، احتمالا بیت کوین می‌تواند به راحتی بالاترین سطح تاریخ قیمت خود را بشکند و در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ روند جدیدی را آغاز کند.

سفته‌بازان در حال بازگشت هستند

یک تحلیلگر با استناد به داده‌های آن‌چین، پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین ممکن است در روزهای آینده بالاترین رقم تاریخ خود را ثبت کند. این تحلیل‌گر برای تحلیل قیمت بیت کوین به رفتار دارندگان کوتاه‌مدت بیت کوین اشاره کرد و بر این باور است که رفتار دارندگان نشان می‌دهد که هنوز بیت کوین رفتارهای جدیدی برای رونمایی دارد.

سرمایه گذاران جدید در حال خرید بیت کوین | منبع: @AxelAdlerJr در توییتر
سرمایه گذاران جدید در حال خرید بیت کوین | منبع: @AxelAdlerJr در توییتر

تا به امروز شاخص ارزش محقق‌شده بازار ( realized market cap) برای سرمایه‌گذارانی که بیت کوین را برای یک ماه یا کمتر نگهداری می‌کنند، در حال افزایش بوده است. با توجه به داده‌های تاریخی، متوجه می‌شویم که زمانی که این شاخص مانند سال ۲۰۲۰ افزایش می‌یابد، احتمالا بازار در حال آماده‌شدن برای صعود به سمت بالاست، به این معنی که سرمایه‌های تازه، وارد بازار می‌شوند.

معمولا از شاخص ارزش تحقق‌یافته بازار برای سنجش احساسات استفاده می‌کنند. این شاخص، ارزش بیت کوین در گردش را بر اساس قیمت خرید آن اندازه می‌گیرد. در حال حاضر، ارزش بازار تحقق‌یافته تمام بیت کوین‌های خریداری‌شده در کمتر از یک‌ماه روند صعودی داشت و این موضوع نشان می‌دهد که افراد بیشتری به دنبال خرید هستند و به آینده روشن بازار امید دارند.

البته، سایر معیارها حاکی از آن است که با دو برابرشدن دارندگان کوتاه‌مدت بیت کوین، سود تحقق‌یافته آن‌ها ۳۲درصد کاهش پیدا کرده است. این کاهش سود نشان می‌دهد که دارندگان عجله‌ای برای قفل‌کردن سود خود از طریق فروش به قیمت‌های فعلی ندارند.

در عوض، این دارندگان برای نگهداری و هولدکردن بیت کوین آماده هستند و پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت کوین در آینده افزایش داشته باشد. این تمایلات صعودی نشان‌دهنده بهبود جو بازار است و چشم‌انداز مثبت قیمت بیت کوین را تقویت می‌کند.

نوسانات ورودی بیت کوین 

زمانی که دارندگان کوتاه مدت به بازار برمی‌گردند شاهد انتقال مبادلات بیت کوین از اسپات به مشتقه هستیم. 

معامله گران بیت کوین که موقعیت‌های اهرمی دارند | منبع: سرمایه‌گذاران جدید در حال خرید بیت کوین | منبع: @AxelAdlerJr در توییتر
معامله گران بیت کوین که موقعیت‌های اهرمی دارند | منبع: سرمایه‌گذاران جدید در حال خرید بیت کوین | منبع: @AxelAdlerJr در توییتر

به گفته این تحلیلگر، این روند در حال ظهور نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بیشتری، عمدتا نهنگ‌ها، شروع به گرفتن موقعیت‌های اهرمی کردند و از بیت کوین به عنوان مارجین استفاده می‌کنند. هر چقدر تعامل سرمایه‌گذاران یا نهنگ‌ها بیشتر شود، نوسانات بازار نیز افزایش پیدا می‌کند و این اتفاق به نفع دلالان است.

اگرچه معیارهای آن‌چین ذره‌ای اطمینان را چاشنی کار کرده‌اند، باید دید که قیمت‌ها در روزهای آینده چگونه خواهد بود. درحال‌حاضر، خط لیکوئیدشدن فوری روی سطح ۷۲هزار دلار قرار دارد.

روند صعودی قیمت بیت کوین در نمودار روزانه | منبع: BTCUSDT در Binance، TradingView
روند صعودی قیمت بیت کوین در نمودار روزانه | منبع: BTCUSDT در Binance، TradingView

بازگشت بیت کوین از میانه باند بولینگر امیدوارکننده است، اما برای تداوم روند صعودی، قیمت باید بالاتر از سطح ۳ژوئن (۱۳خرداد) تثبیت شود. همچنین، بسته‌شدن قیمت بالاتر از ۷۲هزار دلار باعث افزایش سرعت می‌شود و احتمالا این کوین را به بالای ۷۴ هزار دلار می‌رساند.

منبع: بینکوینیست
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *