بررسی و نحوه راه‌اندازی کیف‌پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

بررسی و نحوه راه‌اندازی کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

 کیف‌پول لجر نانو اس یک والت سخت‌افزاری و امن است که هم تازه‌کارها و هم حرفه‌ای‌ها در امنیت ارز‌های دیجیتال‌شان به آن اعتماد دارند. در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها، نحوه راه‌اندازی، ارسال و دریافت رمزارزها از طریق لجر نانو اس می‌پردازیم.

فهرست مطالب: (با کلیک بر روی هر عنوان به توضیحات بیشتر هدایت می شوید)

 

کیف‌پول لجر نانو اس برای رمزارزهای ما بیشترین میزان امنیت را فراهم می‌کند. این والت از تراشه‌های امنی ساخته شده است که مشابه آنها در کارت‌های اعتباری استفاده شده‌اند.

بررسی و نحوه راه‌اندازی کیف‌پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) | همتاپی

 کیف‌پول لجر نانو اس دارای یک صفحه نمایش است که اطلاعات تراکنش بر روی آن نشان داده می‌شود. در کنار دستگاه دو دکمه قرار دارد که از طریق آنها می‌توان تمام عملیات این کیف پول‌های سخت‌افزاری را کنترل کرد. این والت نیازی به شارژ شدن ندارد، چرا که برای روشن شدن، از قدرت باتری کامپیوتر یا هرچیزی که به آن وصل می‌شود، استفاده می‌کند.


تفاوت لجر نانو اس با بقیه والت‌های رمزارز موجود در بازار چیست؟


از آنجایی که لجر نانو اس از یک تراشه بسیار امن استفاده می‌کند و به وب هم متصل نیست، هک کردن لجر نانو اس توسط هکرها و دزدیدن کوین‌هایتان، تقریبا غیرممکن است. این کیف پول در رنگ‌های متنوع مشکی، زرد، آبی، صورتی، سبز و شفاف موجود است. علاوه بر کیف پول لجر نانو اس، شرکت لجر دو مدل محصول دیگر را نیز ارائه داده است. لجر بلو (Ledger Blue) که مناسب کاربران حرفه‌ای‌تر است و لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) که آخرین مدل عرضه شده این شرکت است.  

تاکنون بیش از 1.35 میلیون والت لجر نانو اس فروخته شده است. 

تفاوت لجر نانو اس با بقیه والت‌های رمزارز موجود در بازار چیست؟ | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

با اینکه بیش از دو سال از تولید کیف‌پول لجر نانو اس می‌گذرد، این والت همچنان فروش دارد. این کیف پول سخت‌افزاری هنوز یکی از بهترین والت‌ها در بازار می‌باشد.

گرچه لجر نانو ایکس هنگام انتقال پول امن‌تر است، اما لجر نانو اس در محافظت از کریپتو‌های شما رقیبی ندارد.


چه رمز ارزهایی در لجر نانو اس پشتیبانی می‌شوند؟


والت لجر نانو اس در حال حاضر بیش از 1100 کوین و توکن را پشتیبانی می‌کند که شامل موارد زیر می‌شود:

بیت‌ کوین (‌‌BTC)، اتریوم (ETH)، بیت‌کوین کَش (BCH)، بیت‌کوین گُلد (BTG)، اتریوم کلاسیک (ETC)، لایت‌کوین (LTC)، کاردانو (ADA)، دوج‌کوین (DOGE)، ایکس‌آر‌پی (XRP)، زِد کَش (ZEC)، دَش (DASH)، استلار (XLM)، کیو‌تام (QTUM)، بیت‌کوین پرایوت (BTCP)، ترون (TRX)، وِیوز (WAVES)، ای‌او‌اس (EOS)، آی‌او‌تا (IOTA)، استِرَتیس (STRAT)، کومودو (KMD)، یوبیک (UBQ)، ویاکوین (VIA)، آرک (ARK)، اکسپنس (EXP)، نیو (NEO)، استلث (XST)، اچ کَش (HSR)، دیجی بایت (DGB)، هورایزن (ZEN) 

برای ارسال یا دریافت توکن‌های ERC-20 از جمله مونرو و بایننس‌کوین، نیاز به برنامه‌ی دیگری در والت نانو اس می‌باشند. MyEtherWallet یا MyCryptoWallet امکان جا‌به‌جایی این نوع ارز‌ها را برای والت شما فراهم می‌سازد.


نحوه اتصال به کیف پول لجر نانو S چگونه است؟


این والت می‌تواند از طریق USB 2.0 به کامپیوتر شما متصل شود و بر روی سیستم‌های مختلف، مثل ویندوز (7 به بالا)، مک (10.8+) و لینوکس قابل اجرا است. 

ابزار اتصال لجر


تنظیمات و راه‌اندازی کیف‌پول لجر نانو اس


هنگامی که بسته حاوی کیف پول لجرتان را از تولیدکننده‌ی رسمی دریافت می‌کنید، حتما مطمئن شوید که بسته شما شامل قطعات زیر می‌باشد:

  • دستگاه لجر نانو اس
  • کابل USB میکرو
  • جاسوییچی
  • ۲ برگه راهنما (با موضوعات، «شروع کنید» و «حتما توجه کنید»)
  • برگه کلمات بازیابی
  • بند

اگر هر‌کدام از قطعات گفته شده در بسته‌ی شما وجود نداشت، بلافاصله با فروشنده‌ی محصول تماس بگیرید. لجر نانو اس دارای نرم‌افزار محافظتی داخلی است که می‌تواند به طور خودکار تشخیص دهد که دستگاه از زمان خارج شدن از شرکت، دستکاری شده است یا نه. با این حال اگر بر‌روی دستگاه‌تان علامت یا خط‌ و خش‌های مشکوک دیدید، قبل از انتقال سرمایه‌تان به کیف پول لجر نانو اس، این موضوع را با فروشنده بررسی کنید.

قبل از استفاده از این کیف پول، حتما از اصلی بودن و نو بودن دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. چک کردن موارد زیر به شما کمک خواهد کرد تا به راحتی از این موضوع مطمئن شوید.

  1. برگه‌های بازیابی باید کاملا خالی باشند.
  2. وقتی برای اولین بار والت‌ خود را روشن می‌کنید، کلمه‌ی Welcome به معنی خوش آمدید، بر روی صفحه نمایش آن ظاهر می‌شود.
  3. پین کود (PIN code) شما حتما باید خالی باشد. اگر خالی نبود، احتمالا دستگاه شما جدید نیست و سریعا باید با تیم پشتیبانی لجر تماس بگیرید.

راه‌اندازی اولیه کیف پول لجر نانو S


برای راه‌اندازی کیف‌پول لجر نانو اس خود باید دو قدم مهم بردارید. اول پین کد انتخاب کنید و بعد کلمات بازیابی (recovery seed) را در جایی یادداشت کنید. برای انجام دادن این دو مرحله باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. دستگاه لجر نانو اس را به وسیله‌ی USB به کامپیوتر خود متصل کنید.

۲. دستورالعمل‌هایی که بر روی اسکرین‌تان مشاهده می‌کنید را دنبال کنید و دو دکمه‌‌ای را که بر روی دستگاه لجر قرار دارد همزمان فشار دهید تا به مرحله‌ی بعدی وارد شوید. حتما دقت کنید که گزینه‌ی configure as a new device را انتخاب می‌کنید. این گزینه دستگاه شما را به عنوان یک دستگاه جدید راه‌اندازی شناسایی می‌کند.

۳. در این مرحله می‌بایست یک پین کد انتخاب کنید. طول این پین کد بستگی به نسخه سیستم عامل دارد (اگر ورژن سیستم عامل 1.2 یا کمتر باشد، پین کد شما حداکثر چهار رقم است. در غیر این صورت پین کد بین 4 تا 8 رقم می‌باشد.)

۴. برای انتخاب پین کد شما باید از هر دو دکمه‌ی دستگاه استفاده کنید. هر کدام از دکمه‌ها را که فشار دهید رقم مورد نظر افزایش یا کاهش می‌یابند. اگر می‌خواهید رقمی که در حال تغییر است را عوض کنید می‌بایست هر دو دکمه را همزمان فشار دهید. وقتی پین کد را انتخاب می‌کنید نباید از ارقامی مثل تاریخ تولد یا کد پستی خانه‌ی خود استفاده کنید. سعی کنید یک رمز خاص انتخاب کنید.

۵. هنگامی که تمامی ارقام رمز خود را وارد کردید، هر دو دکمه را فشار دهید تا رمز خود را تایید کنید.

۶. در مرحله‌ی بعد می‌بایست بر روی کارت کلمات بازیابی که در بسته شما قرار دارد، ۲۴ کلمه‌ی مربوط به بازیابی را بنویسید. ابتدا اولین کلمه را در کاغذ بازیابی خود وارد کنید و بعد دکمه را فشار داده تا کلمه‌ی دوم نمایان شود و آن را در کاغذ بازیابی وارد کنید. برای وارد کردن این ۲۴ کلمه، به همین صورت اقدام کنید.

۷. در مرحله آخر، دو دکمه‌ی دستگاه را با هم فشار دهید تا عبارت بازیابی را تایید کنید. 

بدین صورت می‌توانید مراحل راه‌اندازی اولیه را انجام دهید.

حتما به یاد داشته باشید که برگه بازیابی خود را در یک مکان امن نگهداری کنید تا در صورت گم شدن، شکستن یا دزدیده شدن والت‌تان بتوانید کوین‌هایتان را بازگردانید.


نصب برنامه لجر لایو (Ledger Live)


برای ارسال یا دریافت رمزارزها از طریق کیف‌پول لجر نانو اس می‌بایست نرم‌افزار لجر لایو را بر روی کامپیوترتان نصب کنید. پس از دانلود این نرم‌افزار مراحل زیر را انجام دهید:

۱. لجر نانو اس خود را به کامپیوترتان متصل کنید و اپلیکیشن لجر لایو را باز کنید.

۲. سپس از میان سه گزینه‌ی زیر گزینه‌ی مناسب خود را انتخاب کنید:

  • راه‌اندازی دستگاه لجر جدید
  • بازگردانی دستگاه لجر
  • استفاده از دستگاهی که قبلا راه‌اندازی شده است

در این مثال، در نظر می‌گیریم که مراحل راه‌اندازی را طی کرده‌اید و 7 مرحله‌ای که در لیست بالا آمده است را به طور کامل انجام داده‌اید. بنابراین گزینه‌ی سوم را انتخاب می‌کنیم.

۳. لجر نانو اس را انتخاب کنید و گزینه‌ی continue را بزنید.

۴. در این قسمت از شما چند سوال امنیتی پرسیده می‌شود و لجر لایو سعی می‌کند با دستگاه شما ارتباط بگیرد تا از اصل بودن آن مطمئن شود. در این مرحله، شما پروسه‌ی امنیتی دستگاه را انجام می‌دهید.

در صورتی که از کامپیوتر خود را به صورت شریکی استفاده می‌کنید، می‌توانید برای اپلیکیشن لجر لایو رمز ورود در نظر بگیرید. با استفاده از برنامه لجر لایو کاربران می‌توانند اخرین نسخه‌ی لجر نانو اس را دانلود کنند.


نصب برنامه‌های رمز ارز در لجر لایو


برای ارسال یا دریافت رمزارزهایتان اول باید برنامه‌های مربوط به ارز مورد نظر خود را در لجر لایو دانلود کنید. برای دانلود برنامه بیت کوین (از طریق آن می‌توانید بیت‌کوین دریافت یا ارسال کنید) می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. اپ لجر لایو را باز کنید و گزینه‌ی Manager را در سمت چپ صفحه انتخاب کنید.

۲. دستگاه لجر نانو اس خود را به کامپیوتر متصل کنید و پسورد آن را وارد کنید و بعد بر‌ روی گزینه‌ی Allow کلیک کنید.

۳. در لجر Manager در میان لیست برنامه‌های کوین‌ها به دنبال برنامه بیت کوین بگردید.

۴. برای دانلود این برنامه بر روی Install کلیک کنید. در این لحظه شما کلمه‌ی Processing را بر روی صفحه‌ی دستگاه لجر نانو اس خواهید دید. نصب اپلیکیشن باید در چند ثانیه کامل شود. 

مراحل بالا برای دانلود برنامه‌های تمامی رمزارزها صدق می‌کند. آخرین مرحله، قبل از ارسال و دریافت رمزارز این است که شما یک حساب کاربری جدید یا حساب کاربری سابق خود را برای آن دارایی اضافه کنید. 

۱. اپلیکیشن لجر لایو را باز کنید و در گوشه‌ی سمت چپ صفحه  بر روی آیکون + کلیک کنید.

۲. سپس برای ارزی که می‌خواهید حساب کاربری بسازید، نام آن ارز را در لیست انتخاب کنید.

۳. دستگاه لجر خود را متصل کرده و رمز عبور خود را وارد کنید. مراحلی که بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود را دنبال کنید تا حساب کاربری‌تان را به لجر لایو خود اضافه کنید.


دریافت ارزهای دیجیتال با استفاده از کیف پول لجر نانو S


 برای دریافت هرگونه ارز دیجیتالی که در کیف‌پول لجر نانو اس پشتیبانی می‌شود، می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. اپلیکیشن لجر لایو را باز کنید. از  سمت چپ صفحه بر روی گزینه Receive کلیک کنید.

۲. حساب کاربری ارز مورد نظر را از لیست پایین انتخاب کنید تا بتوانید آن ارز را دریافت کنید و بر روی گزینه Next کلیک کنید.

۳. حالا دستگاه لجر نانو اس خود را به کامپیوتر وصل کنید و رمز عبور آن را وارد کنید.

۴. برنامه مربوط به ارز مورد نظر را باز کنید (برای مثال اتریوم)

۵. بر روی گزینه‌ی Verify کلیک کنید. دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید، تا آدرسی که باید از طریق آن ارز را دریافت کنید ساخته شود.

۶. حالا شما باید تایید کنید که آدرسی که بر روی کامپیوتر شما نمایش داده می‌شود با آدرسی که بر روی دستگاه لجر نانو اس می‌بینید یکسان هستند. اگر آدرس‌ها یکسان است، دکمه‌ی سمت راست روی دستگاه را فشار دهید. ولی اگر آدرس‌ها یکسان نبودند، می‌توانید شخصا آدرس را تایپ کنید یا آدرسی که بر روی کامپیوتر نمایش داده می‌شود را کپی کنید و آن را با فرستنده به اشتراک بگذارید.

هنگامی که فرستنده مراحل ارسال را تکمیل کند، شما کوین‌های خود را دریافت خواهید کرد.


ارسال ارزهای دیجیتال با استفاده از کیف پول لجر نانو اس


 برای فرستادن کریپتوکارنسی مراحل زیر را دنبال کنید:‌

۱. اپلیکیشن لجر لایو را باز کنید و گزینه‌ی Send را که در سمت چپ صفحه قرار دارد انتخاب کنید.

۲. حساب ارزی (asset account) خودتان را از لیست انتخاب کرده تا بتوانید ارز خود را ارسال کنید.

۳. سپس آدرس والت مقصد را در قسمت مورد‌ نظر وارد کنید. حتما آدرس را دوباره چک کنید و مطمئن شوید که درست است، چرا که وقتی ارزها را می‌فرستید نمی‌توانید آن‌ها را بازگردانید.

۴. مقدار رمز ارزی را که می‌خواهید ارسال کنید وارد نمایید. همچنین کارمزدی را که برای شبکه در نظر دارید، انتخاب کنید. هر‌چه کارمزد شبکه را بالاتر در نظر بگیرید، تراکنش شما زودتر انجام می‌شود.

۵. بر روی گزینه‌ی Continue کلیک کنید.

۶. دستگاه لجر نانو اس خود را به سیستم متصل کنید و رمز آن را وارد کنید.

۷. اپلیکیشن مرتبط با ارزی که می‌خواهید از دستگاه بفرستید را انتخاب کنید. (برای مثال بیتکوین)

۸. جزئیات تراکنش را که بر‌روی صفحه نمایش دستگاه نشان داده می‌شود را بررسی کرده و دستورالعمل‌های روی صفحه‌ی نمایش دستگاه را دنبال کنید. بدین ترتیب، ارسال تراکنش خود را تایید نمایید.


نحوه پیدا کردن شناسه تراکنش (TXID) در لجر نانو اس


برای به دست آوردن TXid یا شناسه تراکنش در کیف پول لجر نانو اس، می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ابتدا می بایست تراکنش مورد نظر خود را انجام دهید. (برای مثال با خرید بیت کوین یا خرید تتر)

2. برای انجام این کار ابتدا اپلیکیشن لجر لایو را باز کنید و وارد برنامه مرتبط با ارز دیجیتالی که قصد ارسال آن را دارید، شوید.  (برای مثال بیت کوین)

3. مراحل ارسال ارز دیجیتال موردنظر خود را مطابق توضیحات قبلی با وارد کردن آدرس مقصد و مقدار ارز ارسالی انجام دهید.

4. پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده در مرحله آخر می‌بایست تراکنش خود را با استفاده از دستگاه لجر نانو اس تایید نمایید.

5. در این مرحله پس از چک مجدد آدرس مقصد و مقدار ارز ارسالی، می‌بایست تراکنش خود را تایید کنید. پس از تایید، انجام تراکنس با موفقیت به پایان می‌رسد.

6. برای پیدا کردن شناسه تراکنش (TXID) در پنجره‌ای که پیام موفقیت آمیز بودن تراکنش را نمایش می‌دهد، روی گزینهی مشاهده جزئیات (view details) کلیلک کنید. در این بخش می‌توانید TXid یا شناسه تراکنش و جزئیات همان تراکنش شامل تاریخ و ساعت، کارمزد انتقال، وضعیت تراکنش در شبکه و آدرس مبدا و مقصد را مشاهده نمایید.

7. از قسمت Transaction ID، شناسه تراکنش را کپی کنید و برای شخص مورد نظر خود پیس کنید و ارسال نمایید.

البته اگر به هر دلیلی پنجره فوق بسته شد و از آن قسمت امکان مشاهده جزئیات تراکنش وجود نداشت، می‌توانید وارد برنامه مرتبط با ارز دیجیتالی که ارسال کردید، شوید.

8. سپس از قسمت last operations که مربوط به تاریخچه تمام تراکنش‌هایی است که تاکنون انجام دادید، تراکنش مورد نظر خود را انتخاب کنید تا مجدد همان صفحه که شامل TXid یا شناسه تراکنش و همچنین جزئیات تراکنش می‌باشد، باز شود.

9. در این مرحله از قسمت Transaction ID، شناسه تراکنش را کپی کنید و برای شخص مورد نظر خود پیس کنید و ارسال نمایید.


امنیت کیف پول لجر نانو S


وقتی که شما ارزهای خود را در لجر نانو اس ذخیره کردید، امکان جابه‌جایی ارزها بدون دسترسی مستقیم به دستگاه وجود ندارد. به همین دلیل است که هکرها نمی‌توانند کوین‌های والت شما را بدزدند. هیچ راهی برای دسترسی به دستگاه از راه دور وجود ندارد و به همین دلیل است که به این نوع ذخیره کردن ذخیره‌ی سرد (cold storage) هم گفته می‌شود. کیف پول لجر نانو اس در خودش یک نرم‌افزار دارد که به صورت خودکار هر نوع دستکاری یا امر مشکوک دیگری را بعد از این که دستگاه از شرکت خارج می‌شود را شناسایی می‌کند.


چگونه کیف پول لجر نانو اس را بازیابی کنیم؟


 کیف پول لجر نانو اس به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت گم شدن، دزدیده شدن یا شکستن والت‌تان، موجودی خود را به وسیله‌ی عبارات بازیابی، بازیابی کنید. بدون داشتن عبارات بازیابی شما نمی‌توانید دستگاه را جایگزین یا بازیابی کنید. هنگامی که دستگاه شما غیرقابل دسترس است و می‌خواهید آن را بازیابی کنید، تنها می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. دستگاه جدید لجر نانو اس خود را به کامپیوترتان متصل کنید.

۲. هر دو دکمه را بر روی دستگاه فشار دهید و هنگامی که گزینه‌ی Restore configuration بر روی صفحه نمایش داده شد آن را انتخاب کنید.

۳. مراحل ۳ تا ۵ راه‌اندازی اولیه را انجام دهید و رمز مورد‌ نظر خود را انتخاب کنید. 

عبارات بازیابی را یکی یکی با استفاده از دکمه‌ها انتخاب کنید. وقتی عبارت را وارد و تایید کردید، پیام Your device is now ready بر‌روی صفحه نمایش شما نمایان می‌شود. 


نظرات سرمایه‌گذاران کریپتوکارنسی در مورد والت سخت افزاری لجر


این دستگاه قیمت معقولی دارد و از تعداد بسیار زیادی از کریپتوکارنسی‌ها پشتیبانی می‌کند. همین موضوع باعث شده است که انتخاب خوبی برای سرمایه گذاران کریپتوکارنسی باشد و محبوبیت بالایی در میان طرفداران ارزهای دیجیتال پیدا کند. 

با این که کاربران ردیت و دیگر کاربران در کل نظر مثبتی به این والت سخت افزاری دارند، شکایت‌هایی هم راجع به سرعت تیم پشتیبانی لجر در پاسخگویی به مشتریان وجود دارد. 


مقایسه لجر نانو اس و ترزور


لجر نانو اس و ترزور هر دو والت‌های سخت‌افزاری هستند. گرچه اکثر ویژگی‌های این دو والت مشابه است، اما چند تفاوت بارز میان این دو کیف پول سخت افزاری وجود دارد. برای مثال، لجر نانو اس در مقایسه با ترزور از کریپتوکارنسی‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند. به علاوه، قیمت ترزور از لجر نانو اس بالاتر است. 

سیستم عامل حرفه‌ای ترزور در مقابل لجر نانو اس بهتر است و این شاید دلیلی برای قیمت بالاتر والت ترزور باشد. 


مقایسه لجر نانو اس و کیپ کی (KeepKey)


کیپ کی یک والت سخت افزاری محبوب دیگر است، اما برخلاف لجر نانو اس تنها یک دکمه دارد. این موضوع تنظیمات را بر‌روی والت کیپ کی سخت‌تر می‌کند. لجر نانو اس از تعداد بیشتری از کرپتوکارنسی‌ها پشتیبانی می‌کند و سریع‌تر از والت کیپ کی نیز کار می‌کند. صفحه نمایش کیف پول کیپ کی بزرگ‌تر از لجر نانو اس است، گرچه راه‌اندازی هر دو دستگاه با استفاده از نرم افزارهایشان، ساده است. به علاوه، هر دو دستگاه دارای ذخیره‌ی سرد هستند و امنیت بالایی را برای سرمایه کاربرانشان فراهم می‌کنند.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام وقت بخیر
    من کیف پول لجر نانو اس به تازگی خریدم اما چطور مطمئن بشم که هک نمیشه و از امنیتش خیالم راحت باشه

    1. سلام دوست عزیز

      اصلی‌ترین اقدامی که یک کیف پول سخت‌افزاری مثل لجر انجام می‌دهد این است که به‌جای نگهداری کلیدهای خصوصی در یک پلتفرم نرم‌افزاری،‌ آن‌ها را در یک دستگاه سخت‌افزاری ذخیره می‌کند.
      برای ورود به کیف پول می‌توانید از پین‌کد، عبارات امنیتی یا همزمان از هر دو استفاده کنید. با وارد کردن پین‌کد فقط می‌توانید به بخشی از دارایی‌ها دسترسی داشته باشید. این ویژگی وقتی کاربردی است که کسی برای دریافت رمز ورود به کیف پول شما را تهدید کند.
      در این صورت با ارائه پین، دسترسی محدودی به او خواهید داد، ولی برای دسترسی به کل دارایی‌ها باید از عبارات امنیتی استفاده کرد.

    1. سلام دوست عزیز

      کیف پول لجر و کیپ کی هر دو کیف پول سخت افزاری هستند و از امنیت خوبی برخوردار می‌باشند. شما بسته به نیازمندی‌تان می‌توانید یکی از این دو والت‌ سخت افزاری را انتخاب کنید. بهترین کیف پول، امن‌ترین آنها است و امن‌ترین کیف پول‌ها هم والت‌های سخت افزاری هستند.

  2. من کیف پول لجر داشتم ولی گمش کردم اما کلمات بازیابی رو دارم چجوری میتونم ارز هام رو برگردونم ؟؟

    1. سلام دوست عزیز

      هنگامی که دستگاه شما غیرقابل دسترس است و می‌خواهید آن را بازیابی کنید، تنها می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

      ۱. دستگاه جدید لجر نانو اس خود را به کامپیوترتان متصل کنید.

      ۲. هر دو دکمه را بر روی دستگاه فشار دهید و هنگامی که گزینه‌ی «Restore configuration» بر روی صفحه نمایش داده شد آن را انتخاب کنید.

      ۳. مراحل ۳ تا ۵ راه‌اندازی اولیه (که در مقاله فوق توضیح داده شده است) را انجام دهید و رمز مورد‌ نظر خود را انتخاب کنید.

      عبارات بازیابی رابه ترتیب با استفاده از دکمه‌ها انتخاب کنید. وقتی عبارت را وارد و تایید کردید، پیام «Your device is now ready» بر‌ روی صفحه نمایش شما نمایان می‌شود.

    1. سلام دوست عزیز

      جهت خرید کیف پول‌های سخت افزاری مانند لجر از طریق چت انلاین وب سایت همتاپی اقدام نمایید.