آیا قیمت اتریوم به روند صعودی خود ادامه خواهد داد؟

آیا قیمت اتریوم به روند صعودی خود ادامه خواهد داد؟ | همتاپی

اتریوم (ETH) روز جمعه افزایش قیمت جدیدی داشت. دومین ارز بزرگ بازار از ۱۲ ژوئیه تاکنون بیش از 60 درصد رشد قیمت داشته و عملکرد بهتری را نسبت به سایر ارزهای دیجیتال تجربه کرده است.

اتریوم برای دومین بار توانست افزایش قیمت مناسبی داشته باشد. شکست قاطع سطوح بالای 1,650 دلار می‌تواند روند افزایش قیمت اتریوم را تا سطح ۱,۸۰۰ دلار تقویت کند. علی رغم اینکه  اتر در ۵ روز گذشته بیش از ۲۳ درصد افزایش یافت، اما همچنان زیر میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه قرار دارد.

آیا به انتهای بازار نزولی ارزهای دیجیتال رسیده‌ایم؟

هرچند بهبود نسبی در بازار حاصل شده و روند صعودی تا حدودی از سر گرفته شده است. با این حال، خیلی زود است که بگوییم زمستان ارزهای دیجیتال به پایان رسیده است.

هم اکنون قیمت اتر کمی کاهش یافته و جفت ارز معاملاتی اتریوم به دلار (ETH/USD) با 1.27 درصد کاهش در محدوده ۱,۵۷۵ دلار خرید و فروش می شود. حجم معاملات 24 ساعته نیز با افت ۵ درصدی، ۱۸ میلیارد ۹۲۶ میلیون دلار است.

روند قیمتی اتریوم نشان‌دهنده یک سیگنال صعودی است

در نمودار روزانه، قیمت اتریوم در امتداد خط روند صعودی از کف قیمتی ۱,۰۰۵ دلار افزایش یافت و هم اکنون در سطوح بالاتر، با مقاومت بسیار قوی نزدیک به سطح ۱,۶۳۱ دلار روبرو است، این سطح بالاترین حد قیمتی اتر در روز سه شنبه بود.

نمودار روزانه قیمت اتر به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت اتر به دلار. منبع: تردینگ ویو

به بیان ساده‌تر، بسته شدن قیمت روزانه اتریوم بالاتر از سطوح ذکر شده همراه با حجم‌های حمایتی بالا، پتانسیل بالایی برای اهداف صعودی بعدی اتر است. خریداران حتی اگر برای یک بار بتوانند قیمت را به سطح ۱,۷۸۰ دلار در میانگین متحرک ۱۰۰ روزه (EMA۱۰۰)  برسانند، موفقیت بزرگی کسب کرده‌اند. چرا که طی آن سطح مقاومتی مهم اتریوم تبدیل به سطح حمایتی خواهد شد.

سوابق قبلی قیمت اتر نشان می‌دهد، که اتر پس از یک تثبیت کوتاه مدت، بعد از حرکت از سطح ۹۸۰ دلار به ۱,۴۰۰ دلار، ابتدا با شکست مواجه شد، هر چند اتریوم موفق شد به این سطح و سطوح بالاتر قیمتی برسد، با این حال صعود به مقاومت‌های بالاتر همچنان به کندی صورت می‌گیرد.

شاخص قدرت نسبی (۱۴ روزه) در عدد ۶۸، نشان می‌دهد که بازار به منطقه اشباع خرید رسیده است.

نمودار یک ساعته قیمت اتر به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک ساعته قیمت اتر به دلار. منبع: تردینگ ویو

از سوی دیگر، در نمودار ساعتی، قیمت از بالاترین سطح در ۱,۶۴۴ دلاری عقب نشینی داشت و شکل گیری کندل قرمز نشان می‌دهد که اصلاح جدیدی در راه است و قیمت اتر احتمالا قبل از حرکت به سمت سطوح بالاتر به منطقه حمایتی ۱,۵۵۰ باز خواهد گشت.

مطالب مرتبط: اتریوم در مقایسه با بیت کوین، نشانه‌های بیشتری از کسب سود را نشان می‌دهد

نتیجه گیری

تحلیل تکنیکال اتریوم، نشان دهنده یک اصلاح جزئی کاهشی در روند قیمت است. اما این کاهش موقتی قیمت می‌تواند، یک فرصت خرید مناسب برای سرمایه گذاران باشد.

در لحظه انتشار این خبر، قیمت اتریوم به دلار در حوالی 1,555 در نوسان است، این ارزدیجیتال هفت روز گذشته خود را با 4.90 درصد کاهش قیمت را پشت سر گذاشته است.

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *